Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Salas »

Fast å andra sidan, skillnaden mellan Owuya och Wesslau (innan slutspelet) är inte så stor. Wesslau var ett bollplank han med som inte klistrade en puck, och som man säger, "även en blind höna". Mark kan få en sådan superform, det tror jag faktiskt, och han bör därför få fullt förtroende framöver. Stefan Ridderwall kan lalla vidare och supa sig full varje fredag, lördag och onsdag på Stureplan, det är nämligen det enda han är kapabel till, för att någon elitseriemålvakt är han definitivt inte.

Till nästa säsong vill jag ha Tellqvist som nr ett i målet och Owuya som nummer två. Den lösningen känns faktiskt väldigt bra.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Lee Harvey Oswald skrev:
Mash skrev:Vi vill inte ha någon ny målvakt!
Owuya är vår första målvakt om han fortsätter spela såhär :D
En av människans främsta förmågor är att glömma för att orka & kunna gå vidare, en överlevnadsinstinkt.

Så....DIF slår ett tandlöst totalt tröttkört ajk, & vips Owuya for President.
Mannen i Parken blir stabil 1:a keeper samma dag som måsarna börjar flyga upp&ner eller när bajen vinner SM-Guld i ishockey (dvs aldrig)

Har DIF som mål att vara med & utmana om SM-guldet så måste man se till att lösa målvaktsfrågan en gång för alla.
Punkt!
Lee Harvey O. din gamle presidentmördare! Det handlar inte om att "glömma" att Mark varit dålig. Du har snöat in på någonting som är helt fel. Mark har aldrig varit dålig!!

Som jag skrivit tusen ggr nu: han har gjort en dålig förstaperre mot Brynäs (?) 0-3 och så en fet tavla mot Gnaget. Thats it. Resterande speltid har han varit riktigt bra och faktiskt räddat oss den här säsongen. Vad hade vi annars haft att kasta in istället för Riddarn som misslyckats kapitalt? Tim, säger ni. Oprövat kort, säger jag. Verkar bra men jag förstår inte hur han kan få sådan hjältestatus för ett par inhopp bara typ när Mark blir totalsågad trots att har presterat BRA MYCKET MER.

Mark har levererat och gjort en fantastisk säsong efter sina förutsättningar och för mig är han en stor hjälte. Självklart hoppas jag att han lyfter sig ytterligare en nivå och det gör han säkert också. Om det blir redan den här säsongen återstår att se.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Bara titta på hans %. Inte för inte att den är hög. Visst, han kan tabba sig, men det händer alla målisar varje vecka bara att vi inte tänker på det. Låt han stå nu.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

SkönaDjurgårn skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Mash skrev:Vi vill inte ha någon ny målvakt!
Owuya är vår första målvakt om han fortsätter spela såhär :D
En av människans främsta förmågor är att glömma för att orka & kunna gå vidare, en överlevnadsinstinkt.

Så....DIF slår ett tandlöst totalt tröttkört ajk, & vips Owuya for President.
Mannen i Parken blir stabil 1:a keeper samma dag som måsarna börjar flyga upp&ner eller när bajen vinner SM-Guld i ishockey (dvs aldrig)

Har DIF som mål att vara med & utmana om SM-guldet så måste man se till att lösa målvaktsfrågan en gång för alla.
Punkt!
Lee Harvey O. din gamle presidentmördare! Det handlar inte om att "glömma" att Mark varit dålig. Du har snöat in på någonting som är helt fel. Mark har aldrig varit dålig!!

Som jag skrivit tusen ggr nu: han har gjort en dålig förstaperre mot Brynäs (?) 0-3 och så en fet tavla mot Gnaget. Thats it. Resterande speltid har han varit riktigt bra och faktiskt räddat oss den här säsongen. Vad hade vi annars haft att kasta in istället för Riddarn som misslyckats kapitalt? Tim, säger ni. Oprövat kort, säger jag. Verkar bra men jag förstår inte hur han kan få sådan hjältestatus för ett par inhopp bara typ när Mark blir totalsågad trots att har presterat BRA MYCKET MER.

Mark har levererat och gjort en fantastisk säsong efter sina förutsättningar och för mig är han en stor hjälte. Självklart hoppas jag att han lyfter sig ytterligare en nivå och det gör han säkert också. Om det blir redan den här säsongen återstår att se.
Jag skulle inte vilja gå så långt som att säga att han varit riktigt bra, men i stort har han gjort det som krävs. Dock känns han ibland lite ofokuserad, men han har visat att han är ett bättre alternativ än Ridderwall. Hur mycket det är värt kan ju diskuteras vidare...
addeman1

Inlägg av addeman1 »

Jag tycker det är mycket intressant hur vi och media vrider och vänder på denna målvaktssituation. Enligt Media har Vi en Målvkatskris och AJK har en sensation i mål. Ska vi titta på statistiken?

V. Fasth 25G 92,15% 2,43GAA 2SO
M. Owuya 19G 92,07% 2,45GAA 1SO

Tyvärr har jag inte hittat vinster-oavgjorda-förluster-statistik på de båda men jag tycker att det kanske inte ens behövs. Jag anser att de är rätt lika. Säg vad ni vill om 0,08% och 0,02GAA för mig är det försumbart och dessa två målvakter är enligt statistiken jämbördiga. Har vi verkligen en målvaktskris? Owuya är ROOKIE och jag vet inte vad vi ska kräva av honom? Men en gräns som en målvakt "ska/bör" nå är 92% 2,5GAA. Där är vi nu.

Jag tycker inte att vi har en KRIS, däremot tycker jag att vi ska ifrågasätta valet att gå in i ett slutspel med en rookie i mål, eller vänta! vad hände i Philly 2010...
Mot17
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Sen ska man inte stirra sig blind på statistik.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Tellqvist förklarar återigen i Expressen att han vill hem nästa säsong... agera. Ridderwall eller Owuya får finna sig i att vara back-up.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

addeman1 skrev:Jag tycker det är mycket intressant hur vi och media vrider och vänder på denna målvaktssituation. Enligt Media har Vi en Målvkatskris och AJK har en sensation i mål. Ska vi titta på statistiken?

V. Fasth 25G 92,15% 2,43GAA 2SO
M. Owuya 19G 92,07% 2,45GAA 1SO

Tyvärr har jag inte hittat vinster-oavgjorda-förluster-statistik på de båda men jag tycker att det kanske inte ens behövs. Jag anser att de är rätt lika. Säg vad ni vill om 0,08% och 0,02GAA för mig är det försumbart och dessa två målvakter är enligt statistiken jämbördiga. Har vi verkligen en målvaktskris? Owuya är ROOKIE och jag vet inte vad vi ska kräva av honom? Men en gräns som en målvakt "ska/bör" nå är 92% 2,5GAA. Där är vi nu.

Jag tycker inte att vi har en KRIS, däremot tycker jag att vi ska ifrågasätta valet att gå in i ett slutspel med en rookie i mål, eller vänta! vad hände i Philly 2010...
Uppdaterat statistiken - Mark är näst bäst (SVS%) i Elitserien fram till matchen mot Modo på lördag. Att DIF har en målvaktskris är precis som du säger en MYT! Tycker att alla som tycker Mark är kass ska knipa igen. Han har en god chans att tillhöra topp fem i ES vid säsongens slut. Om vi ska ha samma krav på de andra spelarna i DIF som många fans har på lagets målvakter är det många som borde bytas ut.

Rk Name Team GAA SVS%
1 Larsson, Daniel HV71 2,18 92,72
2 Owuya, Mark DIF 2,31 92,39
3 Norrena, Fredrik LHC 1,91 92,36
4 Salak, Alexander FBK 2,09 92,33
5 Fast, Viktor AIK 2,43 92,15
rikkard

Inlägg av rikkard »

Likheten mellan Mark och Wesslau är slående. De har båda en okonventionell spelstil. Det ser osäkert och fumligt bitvis, det flyger lite returer till höger och vänster, men de har samtidigt en förmåga att rädda puckarna. Båda två har ett bra psyke och kan gå in och rädda laget. De har dessutom precis samma svaghet; de lösa puckarna från blå. Om Mark kan öka sin fokusering, så kan han kliva fram och rädda oss i ett slutspel.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Som jag hävdat i flera månader, det handlar om att rädda puckar - och det gör Mark! Ni som hånat kan ju be om ursäkt...till Mark.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SkönaDjurgårn skrev:Som jag hävdat i flera månader, det handlar om att rädda puckar - och det gör Mark!
Ni som hånat kan ju be om ursäkt...till Mark.
Ber mer än gärna om ursäkt, om det skulle aktuellt.

Möten mot aik & lhc var bland det tandlösaste matcher som nånsin spelats.
Så det säger inte så mycket om Marks insats, mer om motståndarnas oförmåga (i aik:s fall), serielunk ( i lhc:s fall).
Det är givetvis kul för Mark att "få betala tillbaka" till laget efter många tveksamma insatser.
Men det ändrar egentligen ingenting.
Varken Ridderwall eller Mark kommer ta oss längre än högst Semi-final denna säsong.
Men det är inte bara deras fel, en fin kombination med uselt backspel i egen zon gör att lag som hv, saik, fbk & kanske lhc i ett kommande slutspel kommer bli en allt för svår nöt att knäcka.

Om vi bytt nån av Ridderwall & Owuya mot Fasth så hade vi haft 4-0 i matcher mot aik nu.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

SkönaDjurgårn skrev:Som jag hävdat i flera månader, det handlar om att rädda puckar - och det gör Mark! Ni som hånat kan ju be om ursäkt...till Mark.
Tänker då fan inte be om ursäkt!

Visst han höll nollan mot Lhc, han stoppade puckarna, han gjorde några "stora" räddningar, bra så! Men det måste vara en av dom osäkraste "nollor" jag har skådat, hur många gånger låg inte pucken fri mitt i målgården då Mark trodde att han hade pucken? Han fick bra hjälp av backarna vid dessa lägen, tycker lhc var svaga framför DIFs mål, dom borde gjort mål. Lhc hade ändå som taktik att skjuta mycket då dom vet att Mark släpper väldigt mycket returer, men dom var inte tillräckligt heta på returerna. Det är nog inte bara Lhc som har just den taktiken mot DIF.

Kul för Mark att han ligger 2:a i målvaktsligan, men han måste spela fler matcher för att jag ska ropa hej.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Lee Harvey Oswald skrev:

Mannen i Parken blir stabil 1:a keeper samma dag som måsarna börjar flyga upp&ner
Bild
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

SkönaDjurgårn skrev:Som jag hävdat i flera månader, det handlar om att rädda puckar - och det gör Mark! Ni som hånat kan ju be om ursäkt...till Mark.
Hoppas verkligen du skämtar....

Alla vet vad Mark går för , skoj för honom att hålla nollan men att påstå att det såg stabilt ut igår är allt annat än sanningen. Hoppas att han tar en kliv till i sin utveckling men tror chansen är minimal. Spelar Mark över sin förmåga resterande matcher och i slutspel skall jag med glädje be om ursäkt men det kommer inte att hända
Låst