Magnutz skrev:DIF_Soldier skrev:Att yttra den obekväma sanning som faktiskt ägde rum är en fråga som hör hemma överallt. Många djurgårdare betedde sig som råttor den gången och det är den bistra sanningen, oavsett hur mycket man vill blunda för den.
Att sedan göra en distinktion och mena att "gnagarna är iallafall lite värre" rättfärdigar ingenting - Mark fick utstå både hot och andra grova påhopp. Det är inte acceptabelt oavsett om gnagarna halshugger sin målvakt.
Sluta att vara så jävla obekväm då.
Vi jämför oss inte med råttorna. Så är det bara. Sen har jag kikat lite i den långa tråden från derbyt den 4 november och visst skriver vi lite oförskämdheter mot Mark,
men vi önskar inte livet ur honom, trots att han spelade dåligt. Bjurling spelade inte ens dåligt, ändå skanderas det "dö din jävel" på sorkforumet och domarna ska tydligen också "märkas" osv.. så, oavsett hur obekväm du vill vara
så ska vi inte liknas vid sorkar. Punkt.
Okej, glöm obekväm. Ska vi säga sanningsenlig istället? Rättvis? Rationell? Ärlig?
Jag blir lite betänksam. Det här är nån slags trångsynt dogm du sysslar med. Antingen beter vi oss som de allra flesta djurgårdare gör - rättvist och sanningsenligt, eller så beter vi oss som gnagare.
Vad som gör aik så smutsigt är ju just att de beter sig svinigt mot egna leden. Om folk gör likadant inom Djurgården så är ju de personerna minst lika smutsiga, om inte hycklare då de påstår sig vara bättre.
Men höjden av hyckleri är när man konfronteras med sanningen och vägrar erkänna misstag. Då är man ute på jävligt djupt vatten.
Djurgården - för passion och ärlighet.
Jag kan iallafall vara man nog att säga att det som yttrades i de egna leden är skamligt och hör inte hemma i Djurgården. Några djurgårdare betedde sig illa, och det bör vi alla rättmätigen skämmas över.