Nämen snälla, måste bara kommentera detta. Så du menar att endast tre ord är tillåtna i denna tråd. "Välkommen", "Mika" samt "Hannula"? Det här är så vansinnigt löjligt att jag blir kräkfärdig.
Bara de senaste åren har vanligt folk som kommit in på det här forumet börja leka forumpoliser och moderatorer. Det gnälls mycket på att nivån på det här forumet sjunkit det senaste åren, men jag tycker att just sådana inlägg som ovan av Magnutz är anledningen. Inte grammatiken som många hävdar, eller årsskillnaderna. Det känns bara så oerhört skitnödigt alltsammans! Jag tolkar de här välkommen-trådarna som att man ska kommentera alla nya enskilda nyförvärv, annars blir det ju bara helt onödiga tråkiga trådar. Hundratals "Välkommen Mika Hannula" är iaf inte jag intressad av att läsa.
Tycker det är helt ok att diskutera värvningen av Hannula här. För att sedan gå över till övriga trådar. Känns ju jättelöjligt att bara välkomna honom här, det är ju knappast så att han läser detta...
Det är fler lag som har varit intresserade, bland andra Timrå?
- Äh jag… för mig så var det bara Djurgården. Ska jag spela i Sverige så är det Djurgården som gäller, det var bara det för mig, sedan om andra varit intresserade bryr jag mig inte om"
Det är sådant man älskar att höra. Härliga Hannula!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jag är nertaggad men.. i en "välkommen till..."-tråd tycker i alla fall jag att man inte ska ifrågasätta värvningen... det är bara lågt. Huvudsaken är att säga "hej." Forumpolis.. tja, när folk gör fel får man väl säga till eller? Det gör vi ju alla lite till mans.
Bara jag som reagerar på det här han säger i nån AB-intervju: "– Jag ska träna en vecka sedan får vi se hur kroppen svarar efter några träningar. Hur ljumsken känns och så. Jag har ingen panik att komma tillbaka så får vi se hur det går. Det är svårt att säga nu, säger han. "
Låter som man inte riktigt vet om ljumsken håller, hade det varit 100%-igt hade han ju naturligtvis spelat imorgon, åtminstone några byten. Nu vill man inte överbelasta ljumsken utan väljer att trappa upp långsamt = en liten chansning? Hoppas jag bara är nojjig men känns ju sådär lagom spännande om det visar sig att han fortfarande har problem när han börjar trycka i 110%...
DIF hade aldrig skrivit kontrakt med honom om han inte var hel, det var ju därför läkarundersökningen gjordes, som den alltid görs, för att se om spelaren är skadad.
Hannula är inte i matchform, så ge han en vecka så ska det åtminstone kunna bli över 10 minuters speltid. Jag räknar med att han spelar borta mot Färjestad den 20e.
Magnutz skrev:Jag är nertaggad men.. i en "välkommen till..."-tråd tycker i alla fall jag att man inte ska ifrågasätta värvningen... det är bara lågt. Huvudsaken är att säga "hej." Forumpolis.. tja, när folk gör fel får man väl säga till eller? Det gör vi ju alla lite till mans.
Säg till när det är några fel som är värda namnet. I denna tråd har inget sådant förekommit. Det är bara du som tolkat tråden på ett annat sätt än vi som faktiskt vill föra en diskussion om nyförvärvet istället för att bara säga "hej".
Sen hoppas jag verkligen inte att spelarna lägger ner onödig tid på att hänga här och suga åt sig av våra "Välkommen"-hälsningar. Jag tror nog att Mika i fråga känner sig välkommen ändå. Om inte annat så får vi väl "hälsa" på honom på hans första match.
Salas skrev:DIF hade aldrig skrivit kontrakt med honom om han inte var hel, det var ju därför läkarundersökningen gjordes, som den alltid görs, för att se om spelaren är skadad.
Hannula är inte i matchform, så ge han en vecka så ska det åtminstone kunna bli över 10 minuters speltid. Jag räknar med att han spelar borta mot Färjestad den 20e.
Skillnad på att vara hel i en läkarundersökning och under hög belastning när du spelar....
Magnutz skrev:Jag är nertaggad men.. i en "välkommen till..."-tråd tycker i alla fall jag att man inte ska ifrågasätta värvningen... det är bara lågt. Huvudsaken är att säga "hej." Forumpolis.. tja, när folk gör fel får man väl säga till eller? Det gör vi ju alla lite till mans.
Säg till när det är några fel som är värda namnet. I denna tråd har inget sådant förekommit. Det är bara du som tolkat tråden på ett annat sätt än vi som faktiskt vill föra en diskussion om nyförvärvet istället för att bara säga "hej".
Sen hoppas jag verkligen inte att spelarna lägger ner onödig tid på att hänga här och suga åt sig av våra "Välkommen"-hälsningar. Jag tror nog att Mika i fråga känner sig välkommen ändå. Om inte annat så får vi väl "hälsa" på honom på hans första match.
Jo, ok. Jag agerade väl före jag tänkt igenom.. så kan det vara!
Nämen snälla, måste bara kommentera detta. Så du menar att endast tre ord är tillåtna i denna tråd. "Välkommen", "Mika" samt "Hannula"? Det här är så vansinnigt löjligt att jag blir kräkfärdig.
Bara de senaste åren har vanligt folk som kommit in på det här forumet börja leka forumpoliser och moderatorer. Det gnälls mycket på att nivån på det här forumet sjunkit det senaste åren, men jag tycker att just sådana inlägg som ovan av Magnutz är anledningen. Inte grammatiken som många hävdar, eller årsskillnaderna. Det känns bara så oerhört skitnödigt alltsammans! Jag tolkar de här välkommen-trådarna som att man ska kommentera alla nya enskilda nyförvärv, annars blir det ju bara helt onödiga tråkiga trådar. Hundratals "Välkommen Mika Hannula" är iaf inte jag intressad av att läsa.
Mitt budskap är bara: Tagga ner lite!
Tack!
Hoppas förövrigt på att Hannula spelar redan mot FBK, om så bara för ett par byten! Ska bli grymt intressant att se hur Hardy formerar femmorna.
rikkard skrev:Hur fan tänker ledningen här!? En riktigt korkad värvning enligt mitt sätt att se det? Vi är desperat behov av en ny back eller ny målvakt, men vad värvar vi, en halvskadad dyr ytterforward, med karriären bakom sig. Dessutom illojal. Fullständigt hjärnsläpp? Ett byte av sportchef är på sin plats!
Våran sportchef är grym, han är klart en av anledningarna till framgång förra säsongen och har värvat mkt bra spelare i år t ex. WIDING, Josef Boumedienne osv. klaga inte på våran sportchef. visst håller jag med om att det hade mer behövts en ny bra back .............
Ja varför gnäller alla på våran sportchef? Med våran budget ska vi vara glada med en bra spelare. Nu har vi Nilson, Ekman (tyvärr sjuk men knappast någons fel), Widing, Kronwall och nu Hannula då. Förra säsongen stog vi och sjöng vi vill ha Hannula kvar för fan. Nu har han fixat det. Sen att Nilson med några till inte kommit upp i sin standard är inte sportchefens fel enligt mig. Därför har man väl tränare?