Djurgårdens IF - Solna Allmänna IK 11/1 2011
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Solna Allmänna IK 11/1 2011
Åker från Linköping för att heja fram vårat älskade Djurgården!
Tryck ner gnagarna nu, once and for all!
Tryck ner gnagarna nu, once and for all!
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Läget i det egna laget ser i alla fall betydligt ljusare ut än tidigare. Jimmie Ölvestad är enda spelaren som är skadad och säkert missar derbyt.
FITTA.
FITTA.
DIF!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tyvärr ryktas det om ljumskskada. Illa....Daniel942 skrev:Läget i det egna laget ser i alla fall betydligt ljusare ut än tidigare. Jimmie Ölvestad är enda spelaren som är skadad och säkert missar derbyt.
FITTA.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Synd på Jimmie, han var riktigt bra förra derbyt och hans 2-1 mål var snyggt. Men tror ändå vi tar det här, AIK är i brygga och det är nu vi ska visa vilka som kan lira i stan. På läktaren får man väl hoppas att det blir bra stämning och att vi sjunger ut dom, vet inte om jag orkar yttligare en dag efter derbyt då sportbladet är fyllt med felvinklade artiklar om hur DIF fansen skämmer ut sig och stormar när det är Gnaget som står för den delen.
Vi vinner förövrigt med 4-1: Widing, Kempe, Bom Bom och Otto nätar. AIKs mål är självmål efter att Printz lobbar den in i fel kasse
. Krossa gnaget!!
Vi vinner förövrigt med 4-1: Widing, Kempe, Bom Bom och Otto nätar. AIKs mål är självmål efter att Printz lobbar den in i fel kasse

-
Är jäkligt trött på det här... Känns som om allt studsar med aik redan inför derbyt.
Vi saknar Ölvestad och har dessutom ett frågetecken för Krüger och en trött Brodin. Vi värvar Hannula men han kan inte spela då han inte matchat sen september.
Aik får tillbaka Fasth i målet precis lagom till derbyt. De värvar Zednik som dessutom kan hoppa in och lira direkt mot oss. Skulle inte förvåna mig om samtliga backar kommer tillbaka också.
Känns ju lovande detta....
Vi saknar Ölvestad och har dessutom ett frågetecken för Krüger och en trött Brodin. Vi värvar Hannula men han kan inte spela då han inte matchat sen september.
Aik får tillbaka Fasth i målet precis lagom till derbyt. De värvar Zednik som dessutom kan hoppa in och lira direkt mot oss. Skulle inte förvåna mig om samtliga backar kommer tillbaka också.
Känns ju lovande detta....
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Vet inte alls status på Zednik nuförtiden, men han är säkert fortfarande kapabel att stänka in ett par puckar. Ett bra nyförvärv för gnaget.
För vår del är det absolut mest irriterande att inte Jimmie spelar, sämsta som kunde hända. Hoppas verkligen Brodin orkar tugga på, annars har vi inte så många snabbskrinnande tacklingsskickliga spelare...precis det vi behöver för att få resten av döhökarna att åka lite mer skridskor.
Men just att det andas lite optimism i gnaget med Fasth spelklar (oväntat...), Zednik, Nemeth tillbaka etc.etc gör mig bara mer positiv: Perfekt! Vi vill trycka dit råttorna när de har ett så slagkraftigt lag som möjligt så man slipper usla bortförklaringar. Spelar vi som vi ska så vinner vi alla dar i veckan - gäller bara att alla kommer upp i en HÖG nivå. Räcker inte med en "ok" match från vår sida, vi måste upp en hel del snäpp från senast.
För vår del är det absolut mest irriterande att inte Jimmie spelar, sämsta som kunde hända. Hoppas verkligen Brodin orkar tugga på, annars har vi inte så många snabbskrinnande tacklingsskickliga spelare...precis det vi behöver för att få resten av döhökarna att åka lite mer skridskor.
Men just att det andas lite optimism i gnaget med Fasth spelklar (oväntat...), Zednik, Nemeth tillbaka etc.etc gör mig bara mer positiv: Perfekt! Vi vill trycka dit råttorna när de har ett så slagkraftigt lag som möjligt så man slipper usla bortförklaringar. Spelar vi som vi ska så vinner vi alla dar i veckan - gäller bara att alla kommer upp i en HÖG nivå. Räcker inte med en "ok" match från vår sida, vi måste upp en hel del snäpp från senast.
Är verkligen dåligt med tacklingar när Jimmie och Brodin inte lirar... bara att titta på Timrå matchen.-daniel- skrev: För vår del är det absolut mest irriterande att inte Jimmie spelar, sämsta som kunde hända. Hoppas verkligen Brodin orkar tugga på, annars har vi inte så många snabbskrinnande tacklingsskickliga spelare...precis det vi behöver för att få resten av döhökarna att åka lite mer skridskor.
-
Kul med hemmaderby. Såg att råttorna inte sålt särskilt många plåtar. Lägg där till att övriga Globen är så gott som slutsåld. Vilken fest det kan bli.
Endast Ölvestad borta, äntligen börjar det ljusna lite på sjuk/skadelistan.
Endast Ölvestad borta, äntligen börjar det ljusna lite på sjuk/skadelistan.
Ganska rolig intervju med Widing faktiskt. Dåligt ljud dock och lite stelt i början, men sen mot slutet blev det ganska roligt när Widing ville dölja sina vanor i uppladdning inför matchen. Bra gjort av han som intervjuar att inte ge sig där
Riktigt illa om Jimmie är långtidsskadad dock. Hoppas att det bara är ett falskt rykte.
Nilson - Ottosson - Tjärnqvist
Brodin - Fimpen - Kempe
Widing - Krüger - Cehlin
Eriksson - Norman - Zibanejad
Kronwall - Printz
Honken - Eklund
Boumedienne - Falk
KÄMPA DJURGÅRDEN!

Riktigt illa om Jimmie är långtidsskadad dock. Hoppas att det bara är ett falskt rykte.
Nilson - Ottosson - Tjärnqvist
Brodin - Fimpen - Kempe
Widing - Krüger - Cehlin
Kronwall - Printz
Honken - Eklund
Boumedienne - Falk
KÄMPA DJURGÅRDEN!
-
Får säga att det ser rätt bra ut ändå, med tanke på att Ekman är borta helt, Ölvestad skadad och Hannula matchotränad. Lassen och Mitman agera extra spelare.Salas skrev:Nilson - Ottosson - Tjärnqvist
Brodin - Fimpen - Kempe
Widing - Krüger - Cehlin
Kronwall - Printz
Honken - Eklund
Boumedienne - Falk
KÄMPA DJURGÅRDEN!
- Lee Harvey Oswald
aik i brygga sa nån, vad ska vi då säga om DIF?
Man är inne i ett helt enastående uselt stim just nu med finfina 4:a förluster i rad, spelet är segt som sirap, flera ledande spelare har missat några matcher & är matchotränade, lagets hjärta saknas, målvakter saknas & självförtroendet är verkligen på topp (not so much)
aik har precis som i tidigare derbyn allt att vinna.
Så 2-5 igen är ingen omöjlighet.
(håller bara på att förbereda mig mentalt, så jag slipper balkong-hopp i morgon kväll)
Angående Zednik så var han ju åtminstone "bra när han var bra", osäker på hans status nu.

Man är inne i ett helt enastående uselt stim just nu med finfina 4:a förluster i rad, spelet är segt som sirap, flera ledande spelare har missat några matcher & är matchotränade, lagets hjärta saknas, målvakter saknas & självförtroendet är verkligen på topp (not so much)
aik har precis som i tidigare derbyn allt att vinna.
Så 2-5 igen är ingen omöjlighet.
(håller bara på att förbereda mig mentalt, så jag slipper balkong-hopp i morgon kväll)
Angående Zednik så var han ju åtminstone "bra när han var bra", osäker på hans status nu.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
951 plåtar sålda i på dom platser som gnhet har fått enligt ticnet vad jag fick det till iaf, säkert en felmarginal åt båda hållen! Är det som förut att det är klack under och sittplats över?
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Japp, för dem.Kentta skrev:951 plåtar sålda i på dom platser som gnhet har fått enligt ticnet vad jag fick det till iaf, säkert en felmarginal åt båda hållen! Är det som förut att det är klack under och sittplats över?
Vi har ståplats uppe.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Hoppas bara att vi inte firar läktarsegern och slutar sjunga direkt, bara för att Sorkarna är inte där...
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Ångesten och nervositeten kryper sakta men säkert närmre. Känns inte alls lika bra som det gjorde den 22a. Kan alla spelare prestera i en hyfsad nivå borde det ändå gå vägen trots allt. In med Oooooooooowuya i kassen.