Kom igen, det var en kvällstidning som sa att vi letade målvakt.Stocky skrev:Men vad säger att målvakt är helt borta på kartan? Självklart så finns ju pengar från Nisses försäkring som tar en lön för Mika eller en bra målvakt sen borde det ju vara slut. Men vad va allt snack om att DIF letade målvakt då? Det är ju knappast så att man riktar in sig på en målvakt sen jaha men kom en bra korvgubbe nä men då köper vi han istället, smidigt tahda! Välkommen Mika Giftiga är vi framåt nu OM nu alla kan vara friska någon gång.
Välkommen hem Mika Hannula
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Välkommen hem Mika Hannula
DIF!
Förstår inte snacket om att värva en målvakt, tycker vi tar hem Sandberg i utbyte mot Ridderwall för nu har han sjunkit lägre än Owuya. Jag skulle jag vilja se en ny Ragnarsson istället...
Ja det är ju iofs sant.Daniel942 skrev:Kom igen, det var en kvällstidning som sa att vi letade målvakt.
- SirDIFalot
Låser tråden tills DIF hockey har bekräftat, övrigt snack hurvida vi ska värva Hannula eller ej kan tas i Silly-tråden.
Expert.
- -daniel-
Välkommen tillbaka, Mika!
Du är ingen Nisse Ekman, men känns ändå helt rätt att se dig i DIF-tröjan säsongen ut.
Hoppas få se en leading line med Hannula - Otto - Nilson. Det skulle smaka mumma.
Du är ingen Nisse Ekman, men känns ändå helt rätt att se dig i DIF-tröjan säsongen ut.
Hoppas få se en leading line med Hannula - Otto - Nilson. Det skulle smaka mumma.
- SirDIFalot
Därför kommer han att behöva en vecka eller två på sig att träna tillsammans med laget innan det är aktuellt med matcher, säger Djurgården Hockeys sportchef Janne Järlefelt.
Tråkigt, men väntat.
Tråkigt, men väntat.
Expert.
- -daniel-
Jag hade nog väntat mig att han skulle vara lite mer i matchform faktiskt, men inte så mycket att göra åt saken...SirDIFalot skrev:Därför kommer han att behöva en vecka eller två på sig att träna tillsammans med laget innan det är aktuellt med matcher, säger Djurgården Hockeys sportchef Janne Järlefelt.
Tråkigt, men väntat.
-
Faktum är att Mika är snäppet bättre än Nisse. Men du kan ju också syfta på Nisses personlighet och då är ju Mika inte i närheten.-daniel- skrev:Välkommen tillbaka, Mika!
Välkommen Mika!
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Menade mest Nisse som person, även fast jag personligen tycker en Ekman i 100% form är en större matchvinnare (och lite mer irrationell lirare, både på gott o ont) än vad Mika är. Nu har jag inte stenkoll på Hannula, mer än såklart hans inhopp hos oss förra året, när han spelade i HV och i landslaget och helt klart är det en superduktig forward som passar perfekt in i vår spelstil. Men det är ingen Nisse. Punkt!Jockmaniac skrev: Faktum är att Mika är snäppet bättre än Nisse. Men du kan ju också syfta på Nisses personlighet och då är ju Mika inte i närheten.
-
Då förstår jag lite mer-daniel- skrev:Menade mest Nisse som person, även fast jag personligen tycker en Ekman i 100% form är en större matchvinnare (och lite mer irrationell lirare, både på gott o ont) än vad Mika är. Nu har jag inte stenkoll på Hannula, mer än såklart hans inhopp hos oss förra året, när han spelade i HV och i landslaget och helt klart är det en superduktig forward som passar perfekt in i vår spelstil. Men det är ingen Nisse. Punkt!Jockmaniac skrev: Faktum är att Mika är snäppet bättre än Nisse. Men du kan ju också syfta på Nisses personlighet och då är ju Mika inte i närheten.

Får jag välja så tar jag båda

100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Jag pratar om Nisse när han var/är som bäst, då är han knappast nån som drar ner tempot och inte spelar aggressivt! Men vi släpper det här nu, jag gillar verkligen det jag sett av Hannula tidigare så det här kommer bli kanon.Jockmaniac skrev:
Då förstår jag lite merFast det där med matchvinnare håller jag inte med om. Mika passar dessutom betydligt mer in i vårat spelsätt med aggressivt effektivt spel. Ekman är lite för puckkär och tenderar att endast dra ner tempot i anfallen. Men som du säger så är Nisse en helt annan ledare såväl på isen som utanför än Hannula.
Får jag välja så tar jag båda

-
Fast Nisse har ju alltid varit en stor invidualist-daniel- skrev: Jag pratar om Nisse när han var/är som bäst, då är han knappast nån som drar ner tempot och inte spelar aggressivt! Men vi släpper det här nu, jag gillar verkligen det jag sett av Hannula tidigare så det här kommer bli kanon.

Det står att Mika inte kommer vara aktuell för matcher på två veckor men jag förstår inte det resonemanget riktigt. En matchotränad Hannula måste vara så mycket bättre än både Mitman och Strömberg. Nu när vi dessutom har problem med skador och sjukdomar så ser jag ingen anledning att ställa Mika utanför truppen till förmån för några klena junisar. Sätt honom som extraforward och låt känna lite på grejerna då och då. Han ska inte ha många minuters speltid per match menar jag. Till exempel mot aik om Ölvestad saknas:
Owuya (Ridderwall)
Kronwall - Printz
Nilson - Ottosson -Brodin
Boumedienne - Eklund
Widing - Krüger - Cehlin
Holmqvist - Falk
Eriksson - Norman - Tjärnqvist
Zibanejad - Fimpen - Kempe
Lassen
Hannula
100% DJURGÅRDSJ***L