Djurgårdens IF - Solna Allmänna IK 11/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mash

Re: Djurgårdens IF - Solna Allmänna IK 11/1 2011

Inlägg av Mash »

Råttslakt! Halsduk ska med, och så sjunger vi för glatta livet för att visa dessa gnagarsvin att det är ALLTID OAVSETT - FÖR EVIGT DJURGÅRDEN . Nu har vi chansen att visa hur det skall sjungas och hur det ska gå till på läktaren.

Jag hoppas Brodin och Jimmie är spelklara och att Hardy tar tag i sitt förstående och sätter ihop ''derbykedjorna''.
Norrortsgrabben
Säsongskort: Ja

Inlägg av Norrortsgrabben »

Råttslakt!
Djurgår'n tills jag dör!
lilleman

Inlägg av lilleman »

-daniel- skrev:
lilleman skrev:
-daniel- skrev:Verkar som det är typ 300 sålda till råttornas sektion... lär väl bli fler iofs men tveksamt att de kommer över 1000. Tänk att gnaget alltid har sånt mäCktigt publikstöd.
Hörrudu, lägg ner skitsnacket. Dem är faktiskt överallt, men det är ju inte vi, för vi är Djurgårdsjävlar.

Jag är rädd för aiks publik, dem är så många, och uppför sig alltid på bästa möjliga sätt, så man är ju sjukt rädd för att bli totalt våldtagna på läktaren varenda gång.
Sant, jag är ledsen. Tar tillbaka all! Se bara på den massiva uppslutningen när gnaget spelar på Hovet. Man kan nästan ta på stämningen och atmosfären där inne. MäCktigt.
Bild
Bra. Vad skönt att du tar tillbaka allt.
Skönt också att min ironi lyste igenom.

Jag var rädd för att alskar_dif skulle komma och säga att jag är en råtta, och sen hota mig via PM, för att sen vägra ge ut varken telefonnummer eller facebook. Jag hade blivit livrädd och aldrig vågat skriva här igen.

-----
Skämt å sido,

RÅTTSLAKT!
Nu jävlar, nu köööööööör vi!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

lilleman skrev:Jag var rädd för att alskar_dif skulle komma och säga att jag är en råtta, och sen hota mig via PM, för att sen vägra ge ut varken telefonnummer eller facebook. Jag hade blivit livrädd och aldrig vågat skriva här igen.
Hehe...

Tror allas vår "alskar_dif" gått under jorden. För gott. Vet inte hur många PM jag har tagit emot från den människan, lika komiskt varje gång. ;)
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

-daniel- skrev:
lilleman skrev:Jag var rädd för att alskar_dif skulle komma och säga att jag är en råtta, och sen hota mig via PM, för att sen vägra ge ut varken telefonnummer eller facebook. Jag hade blivit livrädd och aldrig vågat skriva här igen.
Hehe...

Tror allas vår "alskar_dif" gått under jorden. För gott. Vet inte hur många PM jag har tagit emot från den människan, lika komiskt varje gång. ;)
Jag fick bara några stycken, smått avundsjuk. Han förgyllde dagarna med PM. Nu är inkorgen allt som oftast tom. :roll:

Det här är inte ett vanligt derby, poängen är extremt jävla viktig!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Flameboy

Inlägg av Flameboy »

-daniel- skrev:Personligen tror jag att Fasth kommer vara tillbaka den här matchen, och att snacket om att han inte kommer stå just bara är snack. Oavsett så gäller det att sätta hård press på målet; står Fasth är han kanske lite ringrostig till en början. Se till att välja avsluten och inte bara slänga iväg puckarna på mål så han "värms upp". Vill se en repris av Derby #3.

Vinner vi den här så tror jag råttorna inte har en chans att gå om oss i tabellen i slutändan, men torskar vi så kommer vi onekligen bli indragen i streckstriderna... Säsongens viktigaste match, någon?

Ge mig en uppdatering om status på Jimmie, tack! Krüger & Brodin också.

Redan nervös.

Ryktet jag hört om Jimmie fryn hyffsat "säkra" källor är att det i samband med att han stod över Timrå-fighten pratades om långtidssjukskrivning pga strulande ljumskar... Nu vet inte jag vad man menar när man säger långtidssjukskrivning men det känns ju iallfall som att vi bör ställa in oss på att han missar både derbyt mot ajk samt lkpg på torsdag...

Krüger och Brodin har jag inget på men vore ju sjukt skönt om Brodin lirar förstalina och kliver in och sänker Nemeth första bytet :)

Upp till kamp, RÅTTjävlar!
R.I.P Stefan Liv :(
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Flameboy skrev:
-daniel- skrev:Personligen tror jag att Fasth kommer vara tillbaka den här matchen, och att snacket om att han inte kommer stå just bara är snack. Oavsett så gäller det att sätta hård press på målet; står Fasth är han kanske lite ringrostig till en början. Se till att välja avsluten och inte bara slänga iväg puckarna på mål så han "värms upp". Vill se en repris av Derby #3.

Vinner vi den här så tror jag råttorna inte har en chans att gå om oss i tabellen i slutändan, men torskar vi så kommer vi onekligen bli indragen i streckstriderna... Säsongens viktigaste match, någon?

Ge mig en uppdatering om status på Jimmie, tack! Krüger & Brodin också.

Redan nervös.

Ryktet jag hört om Jimmie fryn hyffsat "säkra" källor är att det i samband med att han stod över Timrå-fighten pratades om långtidssjukskrivning pga strulande ljumskar... Nu vet inte jag vad man menar när man säger långtidssjukskrivning men det känns ju iallfall som att vi bör ställa in oss på att han missar både derbyt mot ajk samt lkpg på torsdag...

Krüger och Brodin har jag inget på men vore ju sjukt skönt om Brodin lirar förstalina och kliver in och sänker Nemeth första bytet :)

Upp till kamp, RÅTTjävlar!
Nemeth? Kan den killen göra något annat än att stå stilla, skaka och skicka iväg pucken åt helvete? 8)
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Nemeth vs Tjärnqvist i aiks målgård är en kamp jag vill se.

David mot Goljat, fast den här gången vinner Goljat.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Brodin sänker Tärnström med årets bröstvärmare och "ONT OCH MÖTA DJURGÅRN" dånar i Globen - sen är jag nöjd för den här säsongen.

Hoppas att vi slipper massa skador och att varje Djurgårdare är laddad till tusen, både på och utanför isen.

Full fart framåt!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Horungar!

Lite senaste nytt. Det går rykten bland aikare om att Ridderwall är gay efter att dom snappat upp en bild.
Bild
Men dom letar tyvärr saker och ting ur tomma intet då det där av allt att döma inte är Stefan då Stefan till skillnad från killen på bilden har lite skägg.
Hur som helst så är dom i farten, och några firmapojkar passade på att slänga iväg ett mail med bilden till alla som jobbar inom DIF Hockey. Moget...

Så det lär som sagt märkas på matchen på tisdag så att alla vet om det. Dom lär väl hitta på någon ramsa.
Men det verkar ju dock vara ganska lätt att glömma vem man själv är...

Så jag avslutar inlägget på samma sätt som jag inledde det:

Horungar!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Avd. Skjuta sig själv i foten.

Jag kängade en gnagare så gnagarn börja blöda
Men jag é inte glad för det för gnaget ska man döda
Chalalalalala lalalalalala
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Och oavsett om det hade varit Stefan på bilden så säger jag: so what?! Vad jag vet finns ingen vetenskaplig förklaring för att kopplingen mellan att böga och stoppa puckar skulle ha någon försämrande eller för den delen förbättrande effekt. Faktum är att ett förbud mot det SKULLE försämra en spelares prestation men framförallt befläcka DIF Hockeys rykte något så jävla oerhört.

Men det är klart, Solna har ju alltid strålat med sin trångsynthet och smygrasism så det är väl föga oväntat att de sitter inne med mindre allmänbildning och ett djupt förfallet sunt förnuft. Stackars kräk.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Salas skrev:Horungar!

Lite senaste nytt. Det går rykten bland aikare om att Ridderwall är gay efter att dom snappat upp en bild.
Bild
Men dom letar tyvärr saker och ting ur tomma intet då det där av allt att döma inte är Stefan då Stefan till skillnad från killen på bilden har lite skägg.
Hur som helst så är dom i farten, och några firmapojkar passade på att slänga iväg ett mail med bilden till alla som jobbar inom DIF Hockey. Moget...

Så det lär som sagt märkas på matchen på tisdag så att alla vet om det. Dom lär väl hitta på någon ramsa.
Men det verkar ju dock vara ganska lätt att glömma vem man själv är...

Så jag avslutar inlägget på samma sätt som jag inledde det:

Horungar!
Om vi ska vara på samma nivå som ajk och spela med i deras våta fantasier så är ju den "Stefan" kysser Daniel Rudslätt
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Av "Ridderwalls" grepp om Rudslätt så verkar det ju dessutom som att det var Ridderwall som sov stora skeden den natten
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Hahaha detta säger väl mer om gnagarn än den påstådda "riddarn" att öppet gå ut med att man sitter och söker på gayporr är rätt stort!

Men det ser seriöst inte ut att vara riddarn och om det skulle vara det - so what?
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar