Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Där fick jag svar på tal.
Från Hallman:
"Eftersom offentliggjörandet har dragit ut på tiden går nu diverse olika rykten om vad som hänt. Ett av ryktena är att Mika skulle ha "dumpats" för en värvning i "den bakre delen" dvs en back eller målvakt.
- Men det är helt fel! Vi har inte dumpat Mika, vi vill bara göra en läkarundersökning först, säger Engström.
Hur är det med målvakter och backar? Håller ni på och förhandlar med någon där?
- Nej inte just nu (intervjun är gjord vid lördag lunch) men vi tittar däremot som vi alltid gör löpande på hur marknaden ser ut, sedan har vi börjat jobba inför nästa säsong också. En del kontakter som tas är såna man alltid tar under en säsong för att ha koll på läget om ett behov skulle uppstå, andra kan vara inför nästa säsong och så vidare. Men det är Järlan (sportchefen Janne Järlefelt) som sköter de löpande kontakterna inte jag, säger Engström."
Dock sa jag aldrig att han dumpats, bara att det dök upp ett alternativ. Bra att få det dementerat i alla fall (även om det inte behöver betyda att det inte funnits ett alternativ).
Dock är sista stycket jääävligt konstigt
"Och han är alltså INTE dumpad för spelare på andra positioner, däremot har Djurgården trådar ute mot andra forwards om det skulle skita sig med Mika på grund av läkarundsökningen."
Vadå, vad för andra forwards av hög klass finns det? In med en backjävel istället.
Från Hallman:
"Eftersom offentliggjörandet har dragit ut på tiden går nu diverse olika rykten om vad som hänt. Ett av ryktena är att Mika skulle ha "dumpats" för en värvning i "den bakre delen" dvs en back eller målvakt.
- Men det är helt fel! Vi har inte dumpat Mika, vi vill bara göra en läkarundersökning först, säger Engström.
Hur är det med målvakter och backar? Håller ni på och förhandlar med någon där?
- Nej inte just nu (intervjun är gjord vid lördag lunch) men vi tittar däremot som vi alltid gör löpande på hur marknaden ser ut, sedan har vi börjat jobba inför nästa säsong också. En del kontakter som tas är såna man alltid tar under en säsong för att ha koll på läget om ett behov skulle uppstå, andra kan vara inför nästa säsong och så vidare. Men det är Järlan (sportchefen Janne Järlefelt) som sköter de löpande kontakterna inte jag, säger Engström."
Dock sa jag aldrig att han dumpats, bara att det dök upp ett alternativ. Bra att få det dementerat i alla fall (även om det inte behöver betyda att det inte funnits ett alternativ).
Dock är sista stycket jääävligt konstigt
"Och han är alltså INTE dumpad för spelare på andra positioner, däremot har Djurgården trådar ute mot andra forwards om det skulle skita sig med Mika på grund av läkarundsökningen."
Vadå, vad för andra forwards av hög klass finns det? In med en backjävel istället.
Född till sportchef.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!android skrev:Vadå, vad för andra forwards av hög klass finns det?
Jag drömmer fortfarande om en av mina absoluta hockeyfavoriter!
Miroslav Satan?
Känns inte optimalt för DIF i dagsläget. Men visst, skulle vara kul.
Född till sportchef.
Redan klar för någon KHL klubb!android skrev:Miroslav Satan?
Han hade ju varit en grym värvning då han med all säkerhet skulle vara elitseriens bästa forward. Sedan så hade det rent PR-mässigt varit oerhört bra för Djurgården, men ska det smaka så kostar det, och jag tror inte att Satan skulle kunna tänka sig att spela för en lön på 250k/månaden. Han försöker ju än få kontrakt i NHL, och när han väl ger upp så lär han ha en del feta KHL bud. Men man ska aldrig säga aldrigandroid skrev:Miroslav Satan?

Nej, han är klubblös. Det går dock rykten om att han är klar för Dynamo Moskva, vilket inte är helt osannolikt.Kentta skrev:Redan klar för någon KHL klubb!
Bara jag som tycker att Owuya borde få stå oftare? Han är jävligt duktigt och bortsett från hans returer är han bättre än Ridderwall. (tycker jag personligen)
Alltid oavsett.
Nej, det är inte bara du. Mark har visat sig vara bättre en Stefan denna säsong även om Mark också har sina riktigt usla dagar.kryddan skrev:Bara jag som tycker att Owuya borde få stå oftare? Han är jävligt duktigt och bortsett från hans returer är han bättre än Ridderwall. (tycker jag personligen)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Owuya är långt ifrån stabil och gör så jag sätter i halsen minst tre gånger per match. Detsamma gäller Ridderwall. Dom har flera saker gemensamt när det gäller målvaktsarbete, men ändå så får jag ett större leende på läpparna när jag ser Owuya i kassen på matchdagarna, förut var det han som gav mig ett dystert leende. Han har växt i mina ögon och är duktig målvakt och I vissa fall bättre än Riddarn.kryddan skrev:Bara jag som tycker att Owuya borde få stå oftare? Han är jävligt duktigt och bortsett från hans returer är han bättre än Ridderwall. (tycker jag personligen)
Owuya i kassen på Tisdag, han vet vad som ska göras och han gör inte om samma misstag igen. Gör han det så får han packa väskorna för jag vill se ett säkert målvaktsspel på Tisdag och inte massa misstag som riskerar förlust.
Jo, ibland har han det, men han verkar ändå ha rätt inställning till sina misstag. Det tror jag leder till att han blir en ruskigt bra målvakt, Riddarn verkar inte riktigt ha samma inställning som Mark. Om du förstår vad jag menar.Magnutz skrev:Nej, det är inte bara du. Mark har visat sig vara bättre en Stefan denna säsong även om Mark också har sina riktigt usla dagar.kryddan skrev:Bara jag som tycker att Owuya borde få stå oftare? Han är jävligt duktigt och bortsett från hans returer är han bättre än Ridderwall. (tycker jag personligen)
Alltid oavsett.
Han är ung, Mark, och kan nog utvecklas mycket mer. han har snabba reflexer och det visade han t ex idag, mot Luleå. Det gäller för honom att vara grymt fokuserad. Men jag tror på Mark före Stefan. Med rätt hjälp från backar så kommer det att gå bra det här. Tyvärr öppnar detta dörren till ett annat problem som vi diskuterar ofta här: Våra backar... Ingen rolig diskussion.kryddan skrev:Jo, ibland har han det, men han verkar ändå ha rätt inställning till sina misstag. Det tror jag leder till att han blir en ruskigt bra målvakt, Riddarn verkar inte riktigt ha samma inställning som Mark. Om du förstår vad jag menar.Magnutz skrev:Nej, det är inte bara du. Mark har visat sig vara bättre en Stefan denna säsong även om Mark också har sina riktigt usla dagar.kryddan skrev:Bara jag som tycker att Owuya borde få stå oftare? Han är jävligt duktigt och bortsett från hans returer är han bättre än Ridderwall. (tycker jag personligen)

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nää, ska inte gå in på backarna men ska säga att jag tycker Riddarn har fått sin chans, men tog den inte. Han lär nog inte bli mycket bättre än såhär 

Alltid oavsett.
Ridderwall är bättre och kommer att bli bättre än så här. Precis som Mark.
Dock är kanske inte Ridderwall vad DIF behöver i dagsläget.
Dock är kanske inte Ridderwall vad DIF behöver i dagsläget.
Född till sportchef.
Tyvärr Riddar´n har inte motsvarat förväntningarna!
Ett skräckexempel var bortamatchen mot HV, där DIF spelade riktigt bra men segade ihop efter ett riktigt skitmål.
Matchen efter mot Timrå släpper han 2-2 kassen på ett bedrövligt sätt, ridå även denna match.
Nu är det inte bara hans fel, Men HAN är inte den förstemålvakt DIF kan luta sig mot när det blåser motvind.
Han är en duglig andrekeeper, men inte bättre än så.
Ge nu Mark chansen ett tag, sen är det upp till honom att visa att han håller.
I annatfall......
Ett skräckexempel var bortamatchen mot HV, där DIF spelade riktigt bra men segade ihop efter ett riktigt skitmål.
Matchen efter mot Timrå släpper han 2-2 kassen på ett bedrövligt sätt, ridå även denna match.
Nu är det inte bara hans fel, Men HAN är inte den förstemålvakt DIF kan luta sig mot när det blåser motvind.
I annatfall......
Kunde inte sagt det bättre självwallander skrev:Tyvärr Riddar´n har inte motsvarat förväntningarna!
I annatfall......

Alltid oavsett.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hur svårt är det att hålla sig till topic ? Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyggetwallander skrev:Tyvärr Riddar´n har inte motsvarat förväntningarna!
I annatfall......
Allt prat om det som rör laget för innevarande säsong tas i Säsongen 2010/2011 och ingen annastans.
Silly-tråden verkar mer och mer bli en OT tråd med löst snack om allt möjligt.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001