Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av android »

Hahaha, helt rätt LHO.

Vad otroligt kul det hade varit att möta gnaget förra året. Vi hade jagat livet ur deras stackars backar. Med Bjudning i målet också.

Kanske är bra för säkerheten att det är jämt dock.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, är det inte sjukt egentligen...här går man och är livrädd för råttpacket. :shock:
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev:
Kentta skrev:

Jag tror faktiskt att vi har en ärlig chans mot packet, om vi får tillbaka Brodde och Ölve.
Smaka lite till på den meningen, känns både overkligt & fantastiskt uselt att man ens ska behöva sitta & vara orolig över en 3:e förlust mot aik.....under en & samma jävla säsong.
Då förra säsongen fick ett snöpligt slut så kunde man någonstans glädja sig åt att blicka framåt. Jag såg framför mig hur blytunga DIF spelade skiten ur skämtet till hockeylag ajk. Jag såg DIF leka hockey med de små parasiterna. Men icke, märkligt vad saker och ting förändras, en del till det sämre :(
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Lee Harvey Oswald skrev:
Kentta skrev:

Jag tror faktiskt att vi har en ärlig chans mot packet, om vi får tillbaka Brodde och Ölve.
Smaka lite till på den meningen, känns både overkligt & fantastiskt uselt att man ens ska behöva sitta & vara orolig över en 3:e förlust mot aik.....under en & samma jävla säsong.
Jag anser att det är riktigt jävla onödigt också. Jag kan förstå att Hindenburg brann upp och att Vasaskeppet sjönk, men att vi ska behöva känna rädsla för att förlora en tredje gång mot aik strider mot naturlagarna. Jämför lagdelarna så ser ni varför...

Men trots det är jag redan nervös och har tunnelseende inför matchen. Att förlora på inställning (vilket fallet var de två första matcherna) är inte acceptabelt. Det här är INTE bara en match om tre poäng. Det är så mycket mer än så. Det hoppas jag att alla spelare och ledare förstår.

Ölvestad och Brodin får mer än gärna vara med, men matchen kommer avgöras i vår zon. Låt Mark stå och se till att inte bjuda på de vanliga misstagen, då vinner vi. Med eller utan Ölvestad/Brodin.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

supreme skrev:
Jag anser att det är riktigt jävla onödigt också. Jag kan förstå att Hindenburg brann upp och att Vasaskeppet sjönk, men att vi ska behöva känna rädsla för att förlora en tredje gång mot aik strider mot naturlagarna. Jämför lagdelarna så ser ni varför...

Men trots det är jag redan nervös och har tunnelseende inför matchen. Att förlora på inställning (vilket fallet var de två första matcherna) är inte acceptabelt.
Det här är INTE bara en match om tre poäng.
Det är så mycket mer än så. Det hoppas jag att alla spelare och ledare förstår

Ölvestad och Brodin får mer än gärna vara med, men matchen kommer avgöras i vår zon. Låt Mark stå och se till att inte bjuda på de vanliga misstagen, då vinner vi. Med eller utan Ölvestad/Brodin.
Fråga Hardy får du höra:
- 3p står på spel, thats It

Nej här får vi helt enkelt hoppas att spelarna själva förstår allvaret & bjuder tillbaka lite från den taffliga insatsen i 30-års Jubileumsmatchen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
supreme skrev:

Men trots det är jag redan nervös och har tunnelseende inför matchen. Att förlora på inställning (vilket fallet var de två första matcherna) är inte acceptabelt.
Det här är INTE bara en match om tre poäng.
Det är så mycket mer än så. Det hoppas jag att alla spelare och ledare förstår

Fråga Hardy får du höra:

Nej här får vi helt enkelt hoppas att spelarna själva förstår allvaret & bjuder tillbaka lite från den taffliga insatsen i 30-års Jubileumsmatchen
Jimpa, Falken, Kronwall, Honken, Otto, Tjärna, Fimpen, Tim och alla junisar vet vad det handlar om. Legoknektarna vet men de får ju ingen bonus för att anstränga sig mer under ett derby so why bother?! Nä, ja ä int' bitter.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Lee Harvey Oswald skrev: Fråga Hardy får du höra:
Jag hoppas detta bara är ett uttalande för media, och att det går andra tongångar bakom lyckta dörrar...
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Till er som börjar tveka på Hardy: http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ns-tranare

Själv tycker jag ungerfär som Boork, och tror att han kommer att chocka snart med ett nytt spelsätt. Nästan som hemma matchen mot HV när vi vände via mittzon.
No Rules In The Animal Kingdom
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Ur veckans lista.

"Straffar och udda spelformer som 4 mot 4 blir givetvis lite av ett lotteri, och man kan konstatera att Djurgården just den här säsongen drog nitlotten.

Trösten är givetvis att Djurgården trots det ligger på den övre halvan av tabellen och i slutspelet så är varken 4 mot 4-spel eller straffar aktuellt, då spelar man 5 mot 5 i förlängningen tills något lag avgör"

Jisses, har dom ingen sjukdomsinsikt alls? Vadå lotteri med 4 mot 4 liksom. Det har ju bara varit en tidsfråga innan motståndarna gjort mål när det blivit förlängning den här säsongen, hur fan kan han då få det till ett lotteri. För tröga backar stavas den enkla anledningen. Inget lotteri i det. Förresten så var Djurgårn nästan lika dåliga i förlängning i slutspelet också, så tror nog inte Coachen ska tro att det bli så mycket bättre om det skulle vara 5 mot 5 istället.

Nej, sluta grina och gör något åt det istället! Grisa sig till straffar vore en idé, för straffar kan man hålla med om är lite lotteribetonat.
Wayne

Inlägg av Wayne »

xxwinniehxx skrev:Ur veckans lista.

"Straffar och udda spelformer som 4 mot 4 blir givetvis lite av ett lotteri, och man kan konstatera att Djurgården just den här säsongen drog nitlotten.

Trösten är givetvis att Djurgården trots det ligger på den övre halvan av tabellen och i slutspelet så är varken 4 mot 4-spel eller straffar aktuellt, då spelar man 5 mot 5 i förlängningen tills något lag avgör"

Jisses, har dom ingen sjukdomsinsikt alls? Vadå lotteri med 4 mot 4 liksom. Det har ju bara varit en tidsfråga innan motståndarna gjort mål när det blivit förlängning den här säsongen, hur fan kan han då få det till ett lotteri. För tröga backar stavas den enkla anledningen. Inget lotteri i det. Förresten så var Djurgårn nästan lika dåliga i förlängning i slutspelet också, så tror nog inte Coachen ska tro att det bli så mycket bättre om det skulle vara 5 mot 5 istället.

Nej, sluta grina och gör något åt det istället! Grisa sig till straffar vore en idé, för straffar kan man hålla med om är lite lotteribetonat.
Klockrehnt, xxwinniehxx!

"Straffar och udda spelformer som 4 mot 4 blir givetvis lite av ett lotteri, och man kan konstatera att Djurgården just den här säsongen drog nitlotten."

Meningen ovan är utan tvekan det dummaste jag läst hittills detta år. Varför i helvete skulle det vara lotteri att spela 4 mot 4?!

Blir så jävla trött.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Likadant som alla som säger att straffar är lotteri i både fotboll och hockey, vilket det verkligen inte är.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Wayne skrev:
xxwinniehxx skrev:Ur veckans lista.

Klockrehnt, xxwinniehxx!

"Straffar och udda spelformer som 4 mot 4 blir givetvis lite av ett lotteri, och man kan konstatera att Djurgården just den här säsongen drog nitlotten."

Meningen ovan är utan tvekan det dummaste jag läst hittills detta år. Varför i helvete skulle det vara lotteri att spela 4 mot 4?!

Blir så jävla trött.
Lotteri = Om vi har Lassen/Bombom inne eller Kronwall/Printz.

Personligen fattar jag inte att man fortsätter rulla runt på alla spelare även i förlängning. Toppa laget. Låt de bra spelarna spela dubbla byten och bänka de som inte är något bra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Öppna Hannula tråden, Mika är officiellt klar.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Magnutz skrev:
Wayne skrev: Klockrehnt, xxwinniehxx!

Blir så jävla trött.
Lotteri = Om vi har Lassen/Bombom inne eller Kronwall/Printz.

Personligen fattar jag inte att man fortsätter rulla runt på alla spelare även i förlängning. Toppa laget. Låt de bra spelarna spela dubbla byten och bänka de som inte är något bra.
Framförallt handlar det om att spela dom som presterat i den aktuella matchen och fortfarande är pigga. Går inte att sätta in någon som är vare sig trött i benen eller huvudet då det svänger snabbt som fan i 4-4. Det såg vi speciellt i TIK-matchen då dom tog ut målvakten snabbt och direkt kom i en vändning. Lägger pucken på mål och åker mellan våra två backar som hade börjat fundera på vilken kvällsmat dom skulle ha. Killar som Jimmie, Fimpen (om han har krut kvar i benen), Cehlin, Kempe och Tim är forwards som kan vara inne, finns säkert fler. Bland backarna harj ag det svårare, tycker att O.Eklund är en som faktiskt kan få lite mer speltid i den här formen i brist på annat. Självklart Kronwall när han är i normal form vilket han uppenbarligen inte är just nu.

Jaha och där dök Hannula upp i telefonen, inte helt oväntat kanske med tanke på de senaste veckornas spekulationer. Blir intressant att se kedjeformationerna när han är i matchform (mot gnihet?)

Edit. För övrigt, jäkligt jobbigt (ovanligt) med två Mika i laget. Pallar inte att skriva Zibanejad varje gång, kan man inte komma överrens om att Hannula heter Hannula och MZ bara blir Mika?
Senast redigerad av crike den 2011-01-10 10:55:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Välkommen Mika. Positiva känslor i hela kroppen. Det här kan bli hur bra som helst.
Skriv svar