Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Ridderwall om Wesslau (från papperskopian av Expressen, saxat från Hallmans blogg):
"Skulle han komma hem är han välkommen, han är en duktig målvakt men jag har konkurrerat ut honom förut och det ska inte vara några problem att göra det igen."
"Det behövs ingen ny målvakt, men det är samtidigt upp till klubben. Det är deras val, men kommer det en till målvakt blir det en till som får sitta på bänken. Jag tänker inte vika ner mig"
"Jag petade Wesslau under stora delar av förra säsongen, men det verkar folk ha glömt bort. Han gjorde ett bra slutspel och blev en gud och det är lite överdrivet tycker jag. Med tanke på förutsättningarna tycker jag att jag gjorde en bra säsong"
"Han är en schysst kille och förtjänar status. Nu fokuserar jag på mitt också så allt det här är upp till klubben. Själv känner jag att spelet börjat komma lite mer på slutet."
Ja, det är väl bra att han försöker visa upp något slags självförtroende. Dags att visa det på isen nu också då? Upp till bevis Stefan. Du har en match idag att visa det på - om du nu får förtroendet.
"Skulle han komma hem är han välkommen, han är en duktig målvakt men jag har konkurrerat ut honom förut och det ska inte vara några problem att göra det igen."
"Det behövs ingen ny målvakt, men det är samtidigt upp till klubben. Det är deras val, men kommer det en till målvakt blir det en till som får sitta på bänken. Jag tänker inte vika ner mig"
"Jag petade Wesslau under stora delar av förra säsongen, men det verkar folk ha glömt bort. Han gjorde ett bra slutspel och blev en gud och det är lite överdrivet tycker jag. Med tanke på förutsättningarna tycker jag att jag gjorde en bra säsong"
"Han är en schysst kille och förtjänar status. Nu fokuserar jag på mitt också så allt det här är upp till klubben. Själv känner jag att spelet börjat komma lite mer på slutet."
Ja, det är väl bra att han försöker visa upp något slags självförtroende. Dags att visa det på isen nu också då? Upp till bevis Stefan. Du har en match idag att visa det på - om du nu får förtroendet.
- SirDIFalot
Äh tar bort detta. Är ett för löst rykte, samt borde vara i Säsongstråden.
Senast redigerad av android den 2011-01-08 11:47:08, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
Så, vi ska värva en mösshållare till Ridderwall?!android skrev:Alltså, jag tvekar om jag ska skriva detta då det bara kan skapa onödigt intresse. Gillar inte när andra skriver så här som jag gör. Halshugg mig om det skulle vara så.
Jaja, jag har "hört" (bara där skäms man), att det dök upp ett annat alternativ för DIF i slutminutrarna. Min "Källa" (Vad fan?) sa att det var ett alternativ i den bakre regionen, som DIF ville utvärdera först.
Kan väl säga att min "källa" har ganska goda kontakter inom DIF, men har inte kunnat ge någon bra information om värvningar tidigare (han har alltså inte sagt någonting).
Hoppas inte detta förstör min trovärdhet för mig.

Skämt åsido, det spelar inte så stor roll vad vi värvar bara spelaren har pondus och kan rycka upp laget - en enda spelare kan inte lösa allt bara genom att spela bra. Han måste dra med sig hela laget på ett bra sätt. Värva mats Sundin. Han är värd mer otränad än Marcus Nilson är värd i topptrim.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det där var fan något av det mest kryptiska jag läst på längeandroid skrev:Alltså, jag tvekar om jag ska skriva detta då det bara kan skapa onödigt intresse. Gillar inte när andra skriver så här som jag gör. Halshugg mig om det skulle vara så.
Jaja, jag har "hört" (bara där skäms man), att det dök upp ett annat alternativ för DIF i slutminutrarna. Min "Källa" (Vad fan?) sa att det var ett alternativ i den bakre regionen, som DIF ville utvärdera först.
Kan väl säga att min "källa" har ganska goda kontakter inom DIF, men har inte kunnat ge någon bra information om värvningar tidigare (han har alltså inte sagt någonting).

"i den bakre regionen" kan tydas som både back och målvakt...tror dock att du syftar på målvakt. Vill dock höra slutet på detta sen om du hört rätt eller fel alltid kul med silly season rykten.
- SirDIFalot
Spontant känns en målvakt mycket bättre, men vad förväntar vi oss egentligen? En målvakt som har 95 i räddningsprocent? Owuya ligger väl fan 7a i målvaktsligan på 91,80%, en väldigt bra siffra... Men nej jag gillar inte Mark. Men vad är oddsen på att vi egentligen skulle få in någon bättre när vi panikvärvar i januari? Vår plånbok är inte stor nog att hitta något "säkert" kort. Jag tvivlar bara starkt på att vi skulle hitta en målvakt som gör en markant skillnad resten av säsongen.
Expert.
- SirDIFalot
Den killen har väl sagt nej till DIF tillräckligt? Så jävla provocerande när han sitter på hovet, helt skadefri, men kunde inte avsluta ett jävla år i DIF... När man ser killar som Foppa som slitit i fan ett halvt decennium med att bli skadefri, han skulle nog fan ge upp alla pengar han tjänat dessa år för att få spela hockey igen. Dock hör väl inte den diskussion hit. Skulle bara säga att Sundin är så orealistisk som det bara går.Magnutz skrev:Så, vi ska värva en mösshållare till Ridderwall?!android skrev:Alltså, jag tvekar om jag ska skriva detta då det bara kan skapa onödigt intresse. Gillar inte när andra skriver så här som jag gör. Halshugg mig om det skulle vara så.
Skämt åsido, det spelar inte så stor roll vad vi värvar bara spelaren har pondus och kan rycka upp laget - en enda spelare kan inte lösa allt bara genom att spela bra. Han måste dra med sig hela laget på ett bra sätt. Värva mats Sundin. Han är värd mer otränad än Marcus Nilson är värd i topptrim.
Expert.
- -daniel-
Bingo. Stämmer in helhjärtat. Risken är att man tar in någon random-finne som man inte riktigt vet vart man har...SirDIFalot skrev:Spontant känns en målvakt mycket bättre, men vad förväntar vi oss egentligen? En målvakt som har 95 i räddningsprocent? Owuya ligger väl fan 7a i målvaktsligan på 91,80%, en väldigt bra siffra... Men nej jag gillar inte Mark. Men vad är oddsen på att vi egentligen skulle få in någon bättre när vi panikvärvar i januari? Vår plånbok är inte stor nog att hitta något "säkert" kort. Jag tvivlar bara starkt på att vi skulle hitta en målvakt som gör en markant skillnad resten av säsongen.
Nä, vi bör helt klart förstärka på målvaktssidan men inte någon chansning. Blir det ingen chansning utan att man tar in någon väletablerad keeper så kostar det därefter och det tror jag inte vi har råd med.
- Daniel942
Pff, Mats Sundin.. hahahahaSirDIFalot skrev:Den killen har väl sagt nej till DIF tillräckligt? Så jävla provocerande när han sitter på hovet, helt skadefri, men kunde inte avsluta ett jävla år i DIF... När man ser killar som Foppa som slitit i fan ett halvt decennium med att bli skadefri, han skulle nog fan ge upp alla pengar han tjänat dessa år för att få spela hockey igen. Dock hör väl inte den diskussion hit. Skulle bara säga att Sundin är så orealistisk som det bara går.Magnutz skrev:Så, vi ska värva en mösshållare till Ridderwall?!android skrev:Alltså, jag tvekar om jag ska skriva detta då det bara kan skapa onödigt intresse. Gillar inte när andra skriver så här som jag gör. Halshugg mig om det skulle vara så.
DIF!
- -daniel-
Ja, snälla Magnutz lägg ner Sundin-snacket. Han har aldrig haft och kommer aldrig ha något DIF-hjärta...
- Remy Lebeau
Mats Sundin?
Herregud, människan var närmare att spela i Malmö under lockouten än i Djurgården. Men han föredrog att spendera semestern med golf och Percy Nilsson.
Dan Boyle har mer hjärta för DIF än vad Sundin har.
Herregud, människan var närmare att spela i Malmö under lockouten än i Djurgården. Men han föredrog att spendera semestern med golf och Percy Nilsson.
Dan Boyle har mer hjärta för DIF än vad Sundin har.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jag menar inte hjärtat för klubben utan "proffset" - killen med pondus. Killen som kommer in och talar OM vart skåpet ska stå och sen förväntar sig att laget gör allt det kan för att få skåpet dit. Vi behöver inte ännu en individualist som har det ena eller det andra. Vi behöver någon som, med rätt pondus och karisma, kommer in och säger: Spela nu annars äter jag upp din jävla Skoda som du fiser omkring med enligt tidningsrubrikerna.. och sen äter jag upp din susp!-daniel- skrev:Ja, snälla Magnutz lägg ner Sundin-snacket. Han har aldrig haft och kommer aldrig ha något DIF-hjärta...
Om Mats Sundin inte känns bekväm, byt ut Mats Sundin mot en Challe Berglund-typ eller .. ja.. nån med bra lagkänsla/stor pondus. Det är vad vi saknar. En ny back är tamejfan det dummaste vi kan ta in. Det löser inget. Vi har EN bra back just nu. Det krävs 4 nya backar BRA backar för att det ska vända. Och då ska minst en av dessa vara av Challe Berglund/Sundin/Ragge-karaktär. Att byta målvakt kan lösa ganska mycket men då ska han spika igen. Fullständigt.
En ny forward kan också vara ganska bra.. för gör vi 4 mål per match i snitt kommer vi vinna fler matcher...
- SirDIFalot
Mats Sundin skulle inte tagit ett skridskoskär om han inte fick lönechecken varje månad med exakt utlovat belopp.Magnutz skrev:Jag menar inte hjärtat för klubben utan "proffset" - killen med pondus. Killen som kommer in och talar OM vart skåpet ska stå och sen förväntar sig att laget gör allt det kan för att få skåpet dit. Vi behöver inte ännu en individualist som har det ena eller det andra. Vi behöver någon som, med rätt pondus och karisma, kommer in och säger: Spela nu annars äter jag upp din jävla Skoda som du fiser omkring med enligt tidningsrubrikerna.. och sen äter jag upp din susp!-daniel- skrev:Ja, snälla Magnutz lägg ner Sundin-snacket. Han har aldrig haft och kommer aldrig ha något DIF-hjärta...
Om Mats Sundin inte känns bekväm, byt ut Mats Sundin mot en Challe Berglund-typ eller .. ja.. nån med bra lagkänsla/stor pondus. Det är vad vi saknar. En ny back är tamejfan det dummaste vi kan ta in. Det löser inget. Vi har EN bra back just nu. Det krävs 4 nya backar BRA backar för att det ska vända. Och då ska minst en av dessa vara av Challe Berglund/Sundin/Ragge-karaktär. Att byta målvakt kan lösa ganska mycket men då ska han spika igen. Fullständigt.
En ny forward kan också vara ganska bra.. för gör vi 4 mål per match i snitt kommer vi vinna fler matcher...
Expert.
- Daniel942
Mats Sundin ditt jävla svin!SirDIFalot skrev:Mats Sundin skulle inte tagit ett skridskoskär om han inte fick lönechecken varje månad med exakt utlovat belopp.Magnutz skrev:Jag menar inte hjärtat för klubben utan "proffset" - killen med pondus. Killen som kommer in och talar OM vart skåpet ska stå och sen förväntar sig att laget gör allt det kan för att få skåpet dit. Vi behöver inte ännu en individualist som har det ena eller det andra. Vi behöver någon som, med rätt pondus och karisma, kommer in och säger: Spela nu annars äter jag upp din jävla Skoda som du fiser omkring med enligt tidningsrubrikerna.. och sen äter jag upp din susp!-daniel- skrev:Ja, snälla Magnutz lägg ner Sundin-snacket. Han har aldrig haft och kommer aldrig ha något DIF-hjärta...
DIF!
Men om han värvades (ren hypotes) och fick uppdraget att styra laget så skulle han göra det. Han är skolad i detta företagstänk från NHL-tiden. Du har en uppgift och du SKA lösa den annars löser någon annan den och DU blir överflödig. Sen kunde man ju hoppas att han hade något hjärta för DIF men när nu detta inte verkar vara fallet så.. Men det är pondus och rätt attityd som jag vill se.SirDIFalot skrev:Mats Sundin skulle inte tagit ett skridskoskär om han inte fick lönechecken varje månad med exakt utlovat belopp.Magnutz skrev:Jag menar inte hjärtat för klubben utan "proffset" - killen med pondus. Killen som kommer in och talar OM vart skåpet ska stå och sen förväntar sig att laget gör allt det kan för att få skåpet dit. Vi behöver inte ännu en individualist som har det ena eller det andra. Vi behöver någon som, med rätt pondus och karisma, kommer in och säger: Spela nu annars äter jag upp din jävla Skoda som du fiser omkring med enligt tidningsrubrikerna.. och sen äter jag upp din susp!-daniel- skrev:Ja, snälla Magnutz lägg ner Sundin-snacket. Han har aldrig haft och kommer aldrig ha något DIF-hjärta...