DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Doyle »

Ridderwall i expressen
"Jag petade Wesslau förra säsongen om folk glömt bort det"
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Ridderwall gråter ut i tidningen när han själv inser att han inte är tillräckligt bra. Få målvakter har fått så många chanser som han fått genom åren utan att ha tagit dom.
Om det nu stämmer att vi är på jakt efter en ny målvakt får han ta upp kampen eller flytta till Timrå.

Pallar inte en till säsong med Riddarn som uttalad förstemålvakt. Han är helt okej som andremålvakt, men han kommer aldrig kunna vara nummer 1 i ett lag som vill gå långt i ett slutspel.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Mash

Inlägg av Mash »

Doyle skrev:Ridderwall i expressen
Tycker inte det är mycket att skryta över. Wesslau och Riddarn var ungefär likadana före slutspel, när väl slutspelet kom så visade Wesslau att han är bra och en värdig första målvakt.

Önskar att Riddarn kan hitta tillbaka till sin form han hade förra säsongen, nu är han under all kritik.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Doyle skrev:Ridderwall i expressen
Skillnaden då mot nu är att han var bättre förra säsongen. Inte lika skadedrabbad, bättre självförtroende och spelade stabilare och säkrare.
Wesslau och Ridderwall var ju i princip oskiljbara och lika bra under hela året fram tills dess att Wesslau fick sitt vansinnesryck och växte till en vägg precis innan och under slutspelet.

Så det där med att Ridderwall petade Wesslau är nog en sanning med modifikation. De spelade ungefär lika mycket, men matchades olika intensivt i olika perioder. I så fall innebär det att Wesslau petade Ridderwall, som petade Wesslau, som petade Ridderwall, som petade Wesslau, som...
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Kom igen nu hörrni. Jag tror inte att Riddarn bokstavligt har sagt det där, utan att det är Expressen som har kommit med en liten modifikation för att det ska se bra ut. Källkritik.
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Daniel942 skrev:Kom igen nu hörrni. Jag tror inte att Riddarn bokstavligt har sagt det där, utan att det är Expressen som har kommit med en liten modifikation för att det ska se bra ut. Källkritik.
Riddarn kan mycket väl ha sagt något likadant, kan ha varit att dom syftar efter final 1 då Wesslau blev skadad och så kommer dom med en sådan rubrik. Helt fel i mina ögon men jag tror ändå Riddarn är rätt irriterad och besviken på sig själv efter sina tabbar han gjort.

Intervjun finns inte på internet så vitt jag vet, hittar den inte i alla fall.
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

Vad jag minns av förra säsongen så hade Riddarn (innan slutspelet) en högre högstanivå än Wesslau, men han gjorde även mycket misstag. När Riddarn fick sina svackor förra året så doldes de av att Wesslan spelade istället men nu blottas hans ojämnhet betydligt mer.
Zioun

Inlägg av Zioun »

Riddarn skulle må bra av att komma till några annan stad så att han enbart fokuserade sig på hockeyn.
Man lever bara en gång...
WilleB

Inlägg av WilleB »

Fimpen var tvungen att lämna återbud till dagens 08 Hockey, men in kliver en annan tung kille: Oscar Eklund! Frågor?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ah synd, hade gärna sett Widing eller Fimpen.

Fråga Oscar varför han tror att han fick en sån raketutveckling i slutspelet ifjol och började producera poäng och var hård bakåt, det tog ju över 100 matcher innan han fick sin första poäng.

Vilken backpartner föredrar han att spela med?

Höll han på aik eller Djurgården som grabb? Han är ju trots allt aik-fostrad.
Expert.
gurra

Inlägg av gurra »

Hur ser Oscar på denna sässong jämfört med förra? Är det några likheter i hur laget utvecklas under säsongen? Är stämningen den samma?

Hälsa även tack för en grym assist igår!
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Fråga till Oscar: Vad har du förbättrat från förra säsongen ? Vad jobbar du extra mycket med på träningen?
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fråga till Oscar:
När det vände för dig i förra säsongen och du började ta för dig mer; var det en pågående längre process eller var det som en mental spärr som släppte och du helt plötsligt kände att saker & ting började falla på plats i ditt spel?

Tänker främst att Lassen skulle behöva en liknande utveckling för att (om möjligt) bli en stabil Elitserieback.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Oscar: Hur mycket har en spelare som Ragnarsson betytt för din utveckling.

och, vem är roligaste i omklädningsrummet 8)
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
lefflan

Inlägg av lefflan »

Programet sänds efter kl 19 va? Tycket det är så svårt å hitta programet på svenskafans.. Mycket bättre om den kommer upp på sidan snabbt istället.
Skriv svar