Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
Men håller med dig annars. Jag tycker dock att det till stor del är tränarnas ansvar att pusha på laget... i varje powerbreak så står Hardy där som ett jävla fån och ser helt oangerad ut. Skriver lite i sitt block om vad han skall ha för krubb till kvällen. Hans filosofi är väl för visso att "laget vet redan vad de skall göra", men när det inte fungerar kanske man behöver revidera sina tjuriga norrländska tankar en gnutta och åtminstone försöka göra någonting åt fallet?
Ja det är sannerligen en skön tränar-trojka DIF förfogar över.
Hardy står & sover för det mesta, nån gång då & då viftar han lite efter domaren.
Micke Johansson är inte heller känd för att få hög puls i onödan.
Montén står mest & flinar oavsett vad som händer på isen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Barn gör inte som föräldrarna säger, barn gör som föräldrarna gör.

Alla som har barn vet att det är så.

Att inte visa hur det ska se ut med glädje eller ilska eller någon annan känsloyttring är fel när laget inte går på alla cylindrar. Klappa till Bombom på hjälmen när han gjort ett skitdåligt byte och vråla: "SKÄRP DIG ANNARS SITTER DU RESTEN OCH NÄSTA MATCH ÅKER DU INTE MED!! FATTAT!?!?" och skaka om Ölvestad efter ett kanonbyte där han proppat två och gjort ett mål och vråla: "FAN VA HÅRD DU E JIMPA! MERA SÅNT OCH GÖR DU ETT MÅL TILL OCH PROPPAR 10 FÅR DU TAMEJFAN ETT NYTT NINTENDO DS AV MIG EFTER MATCHEN!!!!" Man måste natulrigtvis akta sig så att det inte blir inflation här, men när det är befogat ska det rytas. och sen ska löften ALLTID hållas. bänka slapptasken och dra in nått privilegium. Ge Jimpa ett Nintendo DS... Se till att det syns när någon premieras för hårt slit. Oerhört viktigt.

Nu fokuserar jag på det som är fel, men det måste sägas att det finns roliga delar också, bra saker. Nu är dessa inte så mycket att diskutera men bara för att nämna lite ljuspunkter i DIF:

Ölvestad, Fimpen, Otto, Widing, Brodin, Norman, Cehlin - riktigt bra killar på isen.
Kronwall borde vara given i listan ovan men han behöver semester. Han ser oerhört nedsliten ut. Ett riktigt missbruk av honom enligt mig. Kronwall kan inte spela back för hela laget.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev: Ge Jimpa ett Nintendo DS...
haha :lol:

Men håller i princip med dig. Krävs sammanfattningsvis lite mer engagemang, men Hardy kommer naturligtvis aldrig ändra på sig så det är bara att acceptera läget.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Magnutz skrev:Ölvestad, Fimpen, Otto, Widing, Brodin, Norman, Cehlin - riktigt bra killar på isen.
Kronwall borde vara given i listan ovan men han behöver semester. Han ser oerhört nedsliten ut. Ett riktigt missbruk av honom enligt mig. Kronwall kan inte spela back för hela laget.
På tal om Norman, bänkades han igår eller skadade han sig? Jag vet att han täckte skott i början (har för mig att det var en dubbeltäckning) kan han ha skadat sig då? Han var ju inte med speciellt många minuter (3:44).

I övrigt håller jag med, så jäkla stort är inte hovet så jag borde definitivt hört från min plats snett ovanför spelarbåset om det var någon som ropade något lite högre men icke. Hade velat haft en mikrofon där nere och hört om det var någon som någon gång under matchen ens höjde rösten, kroppsspråket tydde på att så inte var fallet. Ingen som rätade på ryggen och bestämde sig för att nu jävlar ska det smälla. Har påpekat det innan men man behöver inte vara stor som spelare för att tacklas, det visar Fimpen till och från. Gäller bara att ha mod och vara resulut i sitt agerande så kan man om inte fälla så iaf trötta ut även de största motspelarna. Samtidigt som det är en enorm injektion till medspelarna (och publiken).
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

crike skrev:
Magnutz skrev:Ölvestad, Fimpen, Otto, Widing, Brodin, Norman, Cehlin - riktigt bra killar på isen.
På tal om Norman, bänkades han igår eller skadade han sig? Jag vet att han täckte skott i början (har för mig att det var en dubbeltäckning) kan han ha skadat sig då? Han var ju inte med speciellt många minuter (3:44).

I övrigt håller jag med, så jäkla stort är inte hovet så jag borde definitivt hört från min plats snett ovanför spelarbåset om det var någon som ropade något lite högre men icke. Hade velat haft en mikrofon där nere och hört om det var någon som någon gång under matchen ens höjde rösten, kroppsspråket tydde på att så inte var fallet. Ingen som rätade på ryggen och bestämde sig för att nu jävlar ska det smälla. Har påpekat det innan men man behöver inte vara stor som spelare för att tacklas, det visar Fimpen till och från. Gäller bara att ha mod och vara resulut i sitt agerande så kan man om inte fälla så iaf trötta ut även de största motspelarna. Samtidigt som det är en enorm injektion till medspelarna (och publiken).
Norman slet som ett djur och belönades med en lårkaka tror jag. Han täckte skott och var som en furie. Jävligt nyttig spelare.

Edit: Hittade en artikel om spelare som sviker sina lag och tyckte att den passar bra här
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Kollat runt lite på vad de finns målvakter som är/kan vara tillgängliga.
Hittade tre tänkbara.
En som är klubblös : Wade Dubielewicz , har ingen lysande statistik senastre åren, men dock en hel del NHL matcher på kontot,senast förra säsongen.

Två keeprar som kanske kan va tillgängliga som tröttnat på AHL livet :
Johan backlund , var riktigt duktig i Elitserien innan han drog över.
Hannu Toivonen, finsk målvakt som inte har fått chansen i NHL på 2 år.

Kanske kan låna någon av dessa herrar.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Norman är sanslöst bra defensivt, nästan i klass med Ottosson. Han har även farten för att bli ett hot framåt i framtiden. Måste dock få lite rutin, blir hårdare i kroppen och ett bättre skott.

Precis som Magnutz säger så behöver Staffan vila lite. Dock har han ju fått ett antal dagar under julen.

Varför håller vi inte pucken inom laget? Klarar vi inte av det längre? Ofta skickar vi bara ned den i motståndarzonen och en ensam junior får jaga efter den. Förra året höll vi i pucken tills alla bytt, sedan så attackerade vi med fräscha gubbar. Alternativt en lång pass och en snabb kontring medan backarna bytte.

Faktum, vad man än tycker om Timmy etc så var Timmy, Kyle och Ragge mer spelskickliga än Kronwall, Lassen och BomBom. Särskilt under stress.
Född till sportchef.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

android skrev:Norman är sanslöst bra defensivt, nästan i klass med Ottosson. Han har även farten för att bli ett hot framåt i framtiden. Måste dock få lite rutin, blir hårdare i kroppen och ett bättre skott.

Precis som Magnutz säger så behöver Staffan vila lite. Dock har han ju fått ett antal dagar under julen.

Varför håller vi inte pucken inom laget? Klarar vi inte av det längre? Ofta skickar vi bara ned den i motståndarzonen och en ensam junior får jaga efter den. Förra året höll vi i pucken tills alla bytt, sedan så attackerade vi med fräscha gubbar. Alternativt en lång pass och en snabb kontring medan backarna bytte.

Faktum, vad man än tycker om Timmy etc så var Timmy, Kyle och Ragge mer spelskickliga än Kronwall, Lassen och BomBom. Särskilt under stress.
jag är mer spelskicklig än dessa två.. nej det är jag inte, men i mina ögon är inte Lassen och Josef intelligenta spelare.

Sen håller jag med om Norman! Skön lirare med grym potential!

Kronwall behöver nog kliva ner i speltid eller skickas till bahamas ett par tre veckor med vilo-order. Han är ruskigt farlig i sitt spel nu när han är? så sliten.

Sen håller jag också med angående vårt problem att hålla i pucken men en annan sak som jag märkt när vi spelar dåligt är att vi faller ner med hela laget i egen zon. Vi låter motståndarna enkelt glida över blå och vi bara fortsätter att falla bakåt och till sist står tre eller fyra av våra iskrigare framför Ridderwall/Owuya. Fan, stå upp vid blå, attackera motståndarnas anfallare... Nu får de som sagt glida in och ta avslut på oss och då vet vi hur det brukar gå.
Mash

Inlägg av Mash »

När vi ändå är inne på Norman. På bloggen så har det kommit ett nytt inlägg som handlar om Norman, han fick nämligen ett minus i +/- igår. Hur fan går det ihop? :shock:

http://difhockey.se/blogg.php#blogg652
kaminor

Inlägg av kaminor »

-daniel- skrev:I mitt tycke:

Hannula - Otto - Mackan
Cehlin - Krüger - Widing
Jimmie - Fimpen - Brodin
Tjärnqvist - Norman - Kempe / Tim

Kronwall - Printz
Holmqvist - Eklund
Boumedienne - Falk

Klockren uppställning. Claesson som extra back. Ny målvakt. Klappat och klart.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Är ganska tudelad med Hannula.

Han är självklart bättre än ingenting. Han är bättre än en chansning på back eller målvaktssidan.

Han är dock sämre än en bra målvakt eller en bra tvåvägsback.

Vi har väl bara Staffan som är en tvåvägsback? Oscar är väl ganska nära, dock faller det på att han inte kan skjuta slagskott.
Född till sportchef.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Om man kollar på backuppsättningen från förra säsongen hade vi EN BRA back i varje backpar.

t ex i seminfinal 2 (har inte kollat hur det såg ut över hela säsongen) så hade vi
1a backpar: Ragge/Honken
2a backpar: Kyle/Printz
3e backpar: O.Eklund/Timmy P

Det är vad jag kallar bra backpar.

Vi hade tvåvägsspelare både på back- och i center-sidan.. I år saknar vi tvåvägsspelare och bra centrar och bra målvakter... :) Men det går ju ändå inte helt jävla uselt-. upp och ner går det men inte helt uselt. Det gläds jag åt just nu. *griper efter halmstrån*
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Undrar om man avvaktar med Hannula för att kolla in Mark Popovic's situation. Han ryktades till modo i julas och får väldigt sparsamt med speltid i Lugano.
Har tidigare uttryckt att han vill lämna för att få mer speltid.

Med tanke på hans situation tvivlar jag på att hans höga löneanspråk kvarstår.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8569
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2011-01-08 15:57:25, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:
Men håller med dig annars. Jag tycker dock att det till stor del är tränarnas ansvar att pusha på laget... i varje powerbreak så står Hardy där som ett jävla fån och ser helt oangerad ut. Skriver lite i sitt block om vad han skall ha för krubb till kvällen. Hans filosofi är väl för visso att "laget vet redan vad de skall göra", men när det inte fungerar kanske man behöver revidera sina tjuriga norrländska tankar en gnutta och åtminstone försöka göra någonting åt fallet?
Ja det är sannerligen en skön tränar-trojka DIF förfogar över.
Hardy står & sover för det mesta, nån gång då & då viftar han lite efter domaren.
Micke Johansson är inte heller känd för att få hög puls i onödan.
Montén står mest & flinar oavsett vad som händer på isen.
Har alltid sagt att allt är Monténs fel.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Marie Hallman skrev:Jag har nu istället ringt den som vet vad som händer = Tommy Engström, klubbdirektör i DIF och den som skriver under avtal för Djurgårdens del.
Han säger så här till bloggen:

- Vi har inte något avtal än, de som skriver det har fel. Men vi håller på och snackar och är så gott som överens. Men Mika har varit skadad under hösten och vi vill göra en läkarundersökning först innan vi skriver på något avtal. Den undersökningen kommer att göras i början av den nu kommande veckan. Går allt bra där så kommer resten bli klart direkt efter det.
Så! Hannula prioriteras men han ska bara göra en läkarundersökning först innan man skriver kontrakt.
Skriv svar