Kan det inte vara så att vi överskattar vår offensiv lite? Bäst före datumet har ju gått ut på Ekman och Nilson även om de fortfarande KAN hålla hög klass. Vi är bland lagen som gjort absolut minst mål i ES. Och då har ändå våra "usla" backar stått för väldigt många av dom.Lee Harvey Oswald skrev:Aldrig får man vara riktigt glad, & är man det spelar DIF mot timrå.
Denna säsong 2010/2011 kan bli historisk.
Tittar igenom DIF:s forwards uppsättning & man tror ju att det är lockout-säsong eller liknande.
Vilket lag vi har offensivt, helt sjukt egentligen.
Men ända sedan Ragges uttåg har det blivit mer & mer uppenbart att DIF horribla försvarspel/målvaktsspel kan i alla fall komma att kosta dem en slutspelplats.
Detta kommer bli en tajt historia till slut.
Bif får tillbaka Junis-stommen & därmed stabiliteten i laget.
Frölunda har kammat till sig & är med & kämpar om poängen i varje match numera.
Modo är på kraftig uppgång med nya Slovaker & nya backar, ett helt annat lag nu.
Så har vi Ssk, Tik & aik., tre lag som DIF bara ska ha bakom sig.
Tre rätt så mediokra lag kan tyckas, men till skillnad mot DIF så spelar dessa tre lag alltid med stort hjärta.
Med DIF:s nuvarande poängsnitt lär vi hamna nånstans mellan 75-80p efter 55 omgångar.
Vilket innebär placering 6-9
Säsongen 2010/2011
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2010/2011
Expert.
- Lee Harvey Oswald
Mmm, skulle kunna vara så (men jag tror inte det)SirDIFalot skrev:[
Kan det inte vara så att vi överskattar vår offensiv lite? Bäst före datumet har ju gått ut på Ekman och Nilson även om de fortfarande KAN hålla hög klass. Vi är bland lagen som gjort absolut minst mål i ES. Och då har ändå våra "usla" backar stått för väldigt många av dom.
Man gör det lite enkelt för sig genom att se på antalet gjorda mål & skylla på trög forwards.
Laget DIF har inte fungerat hittills, detta mycket beroende att DIF:s backar inte besitter den skickligheten som krävs för att hitta snabba uppspelsvägar samt att stöta fram vid rätt tillfällen på blålinjen & på så sätt behålla trycket när man väl kommit in i anfallszon.
Många av DIF:s anfall hinner inte ens ta sin början pga nån av våra ”stjärnbackar” kladdat in sig i ett sarghörn & blir stressade & tappar pucken.
Matchen igår mot TIK var som en provkarta på hur man inte spelar i egen zon.
Tik är ett himla skitlag & ändå fick dom gång på gång helt utan ansträngning egentligen sätta oss under press bara pga trögt agerande i förstaläget.
Var lite gråhårig innan säsongen startade, jag kan meddela att det hastigt blivit fler.
Man behövde knappast vara Einstein för att förstå att DIF 2010/2011 är ett totalt felkomponerat lag byggt framifrån & bak.
Men nu är det som det är & det kan räcka till slutspe iaf, högre målsättning än så känns bara fånigt att ha
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Börjar tröttna ordentligt på Boumediennes loja och duttiga spel. Var är honkens passningar från förra säsongen? Okej, han spelade med Ragge förra säsongen men han kunde fortfarande slå riktigt fina passningar. Printz har växt ut till våran bästa back efter Kronwall, mycket tack vare att han spelar med just Kronwall dock. Nu har visserligen backparen spelat in sig tillsammans men skulle vilja se detta:
Honken-Kronwall
Printz-Boumedienne
Eklund-Lassen
Fan vad alla spelare är sjuka hela tiden också. Varje match är nån borta för nån grej. Igår märktes det hur mycket Ölvestad och Brodin betyder föra att få upp farten i spelet också.
Honken-Kronwall
Printz-Boumedienne
Eklund-Lassen
Fan vad alla spelare är sjuka hela tiden också. Varje match är nån borta för nån grej. Igår märktes det hur mycket Ölvestad och Brodin betyder föra att få upp farten i spelet också.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Saknar dig RAGGE! Vi skulle behöva dig nu.
http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?sort ... 1&start=20
http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?sort ... 1&start=20
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Var på matchen igår med farsan och min farbror vilket är två herrar som är +60 och har följt DIF riktigt mycket på 70-90 talen. Dom var ruskigt tokiga på våra backar som inte hade just den förmågan att avväga när dom skulle stöta fram. Såg knappt en enda back som faktiskt gick framåt i en 50/50 situation utan lät en TIK-forward hela tiden komma med fart och få en jäkla autostrada som dom kunde göra något på. När dom väl vågade gå framåt så släppte dom pucken förbi sig mellan kroppen och sargen.Lee Harvey Oswald skrev: Mmm, skulle kunna vara så (men jag tror inte det)
Man gör det lite enkelt för sig genom att se på antalet gjorda mål & skylla på trög forwards.
Laget DIF har inte fungerat hittills, detta mycket beroende att DIF:s backar inte besitter den skickligheten som krävs för att hitta snabba uppspelsvägar samt att stöta fram vid rätt tillfällen på blålinjen & på så sätt behålla trycket när man väl kommit in i anfallszon.
Detta laget saknar Andreas Engqvist och Timmy Pettersson främst. Två otroligt underskattade spelare som var en stor del av våran framgång förra året.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Jag var också på matchen igår och sjöng och kunde också se att våra backar hela tiden stannade på blå. Med några få undantag det blev tunt i anfallen då. De vågade helt enkelt inte "pincha" (lärde mig det uttrycket under JVM... haha). Dels för att Ölvestad och Brodin inte var med - två spelare som är otroligt nyttiga i anfallszon när vi ska hålla kvar spelet i zon men mest för att de inte litar på att keepern tar första-skottet. Tror jag. Sen är det i några fall ren och skär okunskap/oskicklighet/brist på smartness...crike skrev:Var på matchen igår med farsan och min farbror vilket är två herrar som är +60 och har följt DIF riktigt mycket på 70-90 talen. Dom var ruskigt tokiga på våra backar som inte hade just den förmågan att avväga när dom skulle stöta fram. Såg knappt en enda back som faktiskt gick framåt i en 50/50 situation utan lät en TIK-forward hela tiden komma med fart och få en jäkla autostrada som dom kunde göra något på. När dom väl vågade gå framåt så släppte dom pucken förbi sig mellan kroppen och sargen.Lee Harvey Oswald skrev: Mmm, skulle kunna vara så (men jag tror inte det)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det som är mest sjukt är att just det ni beskriver fungerar ju klockrent de matcher vi spelat bra... tror väldigt mycket hänger på självförtroende, ibland vågar inte backarna stöta upp för att vi inte har något bra tryck i anfallszonen. Ibland vågar inte anfallarna gå "all-in" och trycka på i anfallszon för att de är rädda för våra slapphänta backar. Och backarna i sin tur känner otrygghet pga målvakterna som läcker som såll... moment22.

När laget är på hugget och allt funkar tror jag att de spelar utan eftertanke - det faller sig naturligt för backarna att hugga in i anfallszon och pincha 50750-puckar. Sjukt jävla synd att vår lucky streak inte varade. Vi är nu tillbaks där vi var när det såg ganska grått ut. November ca.-daniel- skrev:Det som är mest sjukt är att just det ni beskriver fungerar ju klockrent de matcher vi spelat bra... tror väldigt mycket hänger på självförtroende, ibland vågar inte backarna stöta upp för att vi inte har något bra tryck i anfallszonen. Ibland vågar inte anfallarna gå "all-in" och trycka på i anfallszon för att de är rädda för våra slapphänta backar. Och backarna i sin tur känner otrygghet pga målvakterna som läcker som soll... moment22.
- -daniel-
Japp, men något som jag saknar i årets upplaga av DIF är det där jävla anammat. Att OM SPELET INTE FUNGERAR ge 110% i varje byte och slita som djur och tackla på allt och alla. En stor del av det får tränartrojkan ta på sig. Elda på lite förihelvete och visa att laget vill vinna till varje pris. Hardy är ju inte direkt den mest engagerade match-coachen....Magnutz skrev:När laget är på hugget och allt funkar tror jag att de spelar utan eftertanke - det faller sig naturligt för backarna att hugga in i anfallszon och pincha 50750-puckar. Sjukt jävla synd att vår lucky streak inte varade. Vi är nu tillbaks där vi var när det såg ganska grått ut. November ca.-daniel- skrev:Det som är mest sjukt är att just det ni beskriver fungerar ju klockrent de matcher vi spelat bra... tror väldigt mycket hänger på självförtroende, ibland vågar inte backarna stöta upp för att vi inte har något bra tryck i anfallszonen. Ibland vågar inte anfallarna gå "all-in" och trycka på i anfallszon för att de är rädda för våra slapphänta backar. Och backarna i sin tur känner otrygghet pga målvakterna som läcker som soll... moment22.
Det är bristen på jävlar-anammat som fick mig att skriva uppsatsen i matchtråden sent igår/inatt.. inställningen i laget är praktusel och det beror på - tror jag bestämt - att det saknas naturliga och karismatiska positiva ledargestalter inom laget (spelarna). Någon med oemotsägbar pondus som ser till att slapptaskar som Bombom och virrpannor som O. Eklund eller virvelvindar som Brodin stramar upp sig och gör det som ska göras + 10%. Det finns ingen som visar det med sin blotta närvaro. Kalla in Sundin. Be honom. Om han kommer till laget som mental coach eller vad som helst. Spelare.. träningspartner vad som helst ska du se att alla våra spelare ställer sig upp och spänner musklarna för vår sköld. De som trots detta spelar skitslapphockey ska sparkas omedelbart.-daniel- skrev:Japp, men något som jag saknar i årets upplaga av DIF är det där jävla anammat. Att OM SPELET INTE FUNGERAR ge 110% i varje byte och slita som djur och tackla på allt och alla. En stor del av det får tränartrojkan ta på sig. Elda på lite förihelvete och visa att laget vill vinna till varje pris. Hardy är ju inte direkt den mest engagerade match-coachen....Magnutz skrev:När laget är på hugget och allt funkar tror jag att de spelar utan eftertanke - det faller sig naturligt för backarna att hugga in i anfallszon och pincha 50750-puckar. Sjukt jävla synd att vår lucky streak inte varade. Vi är nu tillbaks där vi var när det såg ganska grått ut. November ca.-daniel- skrev:Det som är mest sjukt är att just det ni beskriver fungerar ju klockrent de matcher vi spelat bra... tror väldigt mycket hänger på självförtroende, ibland vågar inte backarna stöta upp för att vi inte har något bra tryck i anfallszonen. Ibland vågar inte anfallarna gå "all-in" och trycka på i anfallszon för att de är rädda för våra slapphänta backar. Och backarna i sin tur känner otrygghet pga målvakterna som läcker som soll... moment22.
Edit: Ta in Sundin som ledare i DIF och ge honom fria tyglar under ett par år.. Inga svenska smygsmekfasoner utan Nordamerikansk osentimentalitet... fan vad folk skulle få flytta på sig.

- -daniel-
Sundin kan du nog glömma ganska hårt, han har aldrig visat Djurgårdshjärta tidigare och lär knappast göra det 2 år efter att han officiellt lagt skridskorna på hyllan.Magnutz skrev:Det är bristen på jävlar-anammat som fick mig att skriva uppsatsen i matchtråden sent igår/inatt.. inställningen i laget är praktusel och det beror på - tror jag bestämt - att det saknas naturliga och karismatiska positiva ledargestalter inom laget (spelarna). Någon med oemotsägbar pondus som ser till att slapptaskar som Bombom och virrpannor som O. Eklund eller virvelvindar som Brodin stramar upp sig och gör det som ska göras + 10%. Det finns ingen som visar det med sin blotta närvaro. Kalla in Sundin. Be honom. Om han kommer till laget som mental coach eller vad som helst. Spelare.. träningspartner vad som helst ska du se att alla våra spelare ställer sig upp och spänner musklarna för vår sköld. De som trots detta spelar skitslapphockey ska sparkas omedelbart.

Men håller med dig annars. Jag tycker dock att det till stor del är tränarnas ansvar att pusha på laget... i varje powerbreak så står Hardy där som ett jävla fån och ser helt oangerad ut. Skriver lite i sitt block om vad han skall ha för krubb till kvällen. Hans filosofi är väl för visso att "laget vet redan vad de skall göra", men när det inte fungerar kanske man behöver revidera sina tjuriga norrländska tankar en gnutta och åtminstone försöka göra någonting åt fallet?
Wikegård var het på det ämnet under JVM. Active Coaching menade han är jätteviktigt. Om du som ledare inte visar att det är oändligt viktigt att vinna blir det ju dissonans i båset. Spelarna vet att de borde vinna men inget i båset ger dem den känslan. Ingen går runt och klappar hjälmar och ser till att spelarna är 101% taggade redan på sargkanten innan de hoppar in och 110% taggade när de vrålar ut på isen.-daniel- skrev:Sundin kan du nog glömma ganska hårt, han har aldrig visat Djurgårdshjärta tidigare och lär knappast göra det 2 år efter att han officiellt lagt skridskorna på hyllan.Magnutz skrev:Det är bristen på jävlar-anammat som fick mig att skriva uppsatsen i matchtråden sent igår/inatt.. inställningen i laget är praktusel och det beror på - tror jag bestämt - att det saknas naturliga och karismatiska positiva ledargestalter inom laget (spelarna). Någon med oemotsägbar pondus som ser till att slapptaskar som Bombom och virrpannor som O. Eklund eller virvelvindar som Brodin stramar upp sig och gör det som ska göras + 10%. Det finns ingen som visar det med sin blotta närvaro. Kalla in Sundin. Be honom. Om han kommer till laget som mental coach eller vad som helst. Spelare.. träningspartner vad som helst ska du se att alla våra spelare ställer sig upp och spänner musklarna för vår sköld. De som trots detta spelar skitslapphockey ska sparkas omedelbart.![]()
Men håller med dig annars. Jag tycker dock att det till stor del är tränarnas ansvar att pusha på laget... i varje powerbreak så står Hardy där som ett jävla fån och ser helt oangerad ut. Skriver lite i sitt block om vad han skall ha för krubb till kvällen. Hans filosofi är väl för visso att "laget vet redan vad de skall göra", men när det inte fungerar kanske man behöver revidera sina tjuriga norrländska tankar en gnutta och åtminstone försöka göra någonting åt fallet?
Om Hardy inte orkar detta måste någon fram som kan driva detta. Se till att starta spelarnas hunger genom pep-talks!
- -daniel-
Mm, nu är väl förvisso framförallt Montén hyfsat pep-talkative (nytt ord?) men jag tror det behövs att den som är officiellt huvudansvarig även visar lite energi, och där har verkligen inte Hardy sin starka sida.Magnutz skrev:Wikegård var het på det ämnet under JVM. Active Coaching menade han är jätteviktigt. Om du som ledare inte visar att det är oändligt viktigt att vinna blir det ju dissonans i båset. Spelarna vet att de borde vinna men inget i båset ger dem den känslan. Ingen går runt och klappar hjälmar och ser till att spelarna är 101% taggade redan på sargkanten innan de hoppar in och 110% taggade när de vrålar ut på isen.
Om Hardy inte orkar detta måste någon fram som kan driva detta. Se till att starta spelarnas hunger genom pep-talks!
Sen är det ju också så att Jimmie återigen bevisade hur viktig han är för laget när han var borta i gårdagens match. Finns varken Jimmie eller Brodin på isen har vi inte en enda spelare som både kan jobba hårt, dunka på motståndare, men även har den där speeden som är så viktig för att väcka laget... Hoppas verkligen han kan vara med på derbyt, har han ljumskproblem är det ju dock föga troligt. Riktigt illa så fall...
Tror inte att Montén är rätt person att peppa. Får inte de vibbarna från honom. Han ser alldeles för jävla len ut. Det som behövs är en Challe Berglund. Någon som kan klämma åt trögskallar och som kan locka fram ett bättre spel ur någon som är lite omotiverad. Det behövs en eller två spelare som naturligt tar denna roll - på isen och utanför. Under matcher och på träningar. De visar i både ord och handling vad som krävs för att få spela hockey i Djurgårdens IF. Sen... sen måste de som underpresterar bänkas. Plocka ut dom, skicka dem till omklädningsrummet. Ombytta kan de se matchen på TV eller från läktarplats. Spelare som inte gör rätt för sig ska inte spela. Låt våra j20-spelare ta över de platser som inte fylls av ordinarie "personal" - låt dem fightas om platserna och när det är känt att man blir petad om man jobbar slött kommer det nog bli ändring. Kan man hoppas.-Daniel- skrev:Mm, nu är väl förvisso framförallt Montén hyfsat pep-talkative (nytt ord?) men jag tror det behövs att den som är officiellt huvudansvarig även visar lite energi, och där har verkligen inte Hardy sin starka sida.
Sen är det ju också så att Jimmie återigen bevisade hur viktig han är för laget när han var borta i gårdagens match. Finns varken Jimmie eller Brodin på isen har vi inte en enda spelare som både kan jobba hårt, dunka på motståndare, men även har den där speeden som är så viktig för att väcka laget... Hoppas verkligen han kan vara med på derbyt, har han ljumskproblem är det ju dock föga troligt. Riktigt illa så fall...