Ölvestad-Eklund-Brodin
Kronwall-Printz
(Visade att dom kan fungera mot råttpacket, så låt dom fortsätta där dom slutade.)
Widing-Krüger-Tjärnqvist
Eklund-Lassen
(Förhoppningsvis kan Tjärna spela på tisdag. En het Widing tillsammans med assistkungen Krüger samt kungen på att stå framför mål, kan bli riktigt bra nu.)
Nilson-Ottosson-Hannula
Falk-Claesson
(Om nu Hannula är klar eller vafan, så ska han spela med Otto och Mackan. Otto får täcka upp bakåt då det kanske inte är de stabilaste backarna.)
Cehlin-Norman-Kempe
Extra: Boumedienne, Mitman
(Sätt Honken på läktaren, idag var han praktusel. En rivig fjärdekedja, som kan skapa oreda nere i råttzonen. Norman borde vara tillbaka då det "bara" var en lårkaka han åkte på.)
Owuya i mål.
Edit: Glömde bort Lassen först, tyckte att han spelade stabilt idag faktiskt.
Mikael Tellqvist skrev:Till alla som vill att jag kommer hem till Sverige och DIF igen, så uppskattar jag verkligen att ni vill att jag kommer hem!! Men tyvärr så är det inte bara mitt beslut om jag ska spela i Djurgården, för då hade jag nog redan varit där…
Marie Hallman skrev:Anonym: om jag har förstått den info jag fick rätt så är de muntligt överens men har inte skrivit på pappren ännu, vilket nog är logiskt med tanke på att agenten varit på JVM och kommer hem nu först.
Så Hannula är klar, men inte officiellt än, det skulle det bli i morgon fredag om inget oförutsett inträffar
Ok.. vad har hänt med Marcus Nilson? Idag var han så fruktansvärt seg på grillorna att det sved i mina ögon när jag tittade på honom. I en sekvens stod han helt stilla vid offensiv blå.. och VÄNTADE på att få en passning. Var han beredd på lite hetsig back-checking?! nope. Inte alls. Han verkar ju helt orkeslös... vad lider han av?
Magnutz skrev:Ok.. vad har hänt med Marcus Nilson? Idag var han så fruktansvärt seg på grillorna att det sved i mina ögon när jag tittade på honom. I en sekvens stod han helt stilla vid offensiv blå.. och VÄNTADE på att få en passning. Var han beredd på lite hetsig back-checking?! nope. Inte alls. Han verkar ju helt orkeslös... vad lider han av?
Ehhhh....käkat en sisådär 4 antibiotikakurer här i höst. Har du spelat hockey själv så vet du att sådant tar ned krafterna rätt rejält. Kan dröja månader innan man är tillbaka i form. Inte ens säkert att han hittar formen alls i år. Men några veckors frihet från sjukdomar gör ju inte saken sämre. Vänta och se (och hoppas).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz skrev:Ok.. vad har hänt med Marcus Nilson? Idag var han så fruktansvärt seg på grillorna att det sved i mina ögon när jag tittade på honom. I en sekvens stod han helt stilla vid offensiv blå.. och VÄNTADE på att få en passning. Var han beredd på lite hetsig back-checking?! nope. Inte alls. Han verkar ju helt orkeslös... vad lider han av?
Ehhhh....käkat en sisådär 4 antibiotikakurer här i höst. Har du spelat hockey själv så vet du att sådant tar ned krafterna rätt rejält. Kan dröja månader innan man är tillbaka i form. Inte ens säkert att han hittar formen alls i år. Men några veckors frihet från sjukdomar gör ju inte saken sämre. Vänta och se (och hoppas).
Jo, jag vet ju att han varit sjuk och käkat antibiotika men idag var han fan segare än kola.. Han borde nog vila sig i en månad eller så, från allt vad träning heter - så att kroppen får återhämta sig. han är ju inte 19 längre...
PP 1 .
Boumedienne - Widing
Nilson - Tjärnqvist - Hannula Formationen som ska producera. Hannula och Nilson fördelar spelet, Tjärnqvist skymmer, och Widing, Boumedienne, Nilson och Hannula är alla fyra kapabla avslutare.
PP 2
Holmqvist - Kronwall
Krüger - Ölvestad - Ottosson Kronwall och Holmqvist ska avsluta för det mesta här, medan Ölvestad krigar runt omkring mål. Krüger och Ottosson fördelar passar och letar bra skottlägen för övriga spelare.
På målvaktsidan bör Ridderwall, oavsett hur värdelös han än är, få spela konstant. Vi alla vet att Ridderwall kan vara hyfsad, och det är lika bra att låta honom spela för fullt. Det får helt enkelt bära eller brista, för att med Mark i målet så skriver vi ingen historia, det är ett som är säkert.
OM Ekman mot alla odds skulle göra comeback innan säsongen är över så får vi ett hyfsat lag:
Hannula - Ottosson - Nilson
Ekman - Krüger - Widing
Ölvestad - Fimpen - Brodin
Cehlin - Norman - Kempe/Eriksson/Tjärnqvist
Salas, för det första tycker jag du ska chilla ner ditt Owuya-hat. Snälla kom inte och säg att Riddarn är bättre osv, det är ren bullshit. Ser du matcherna? Läs statistiken åtminstone och nej, jag vill inte höra ursäkter som lösa skott på Mark osv. Vi har spelat 35 matcher och då håller inte sådana argument längre. Jag är mer trygg med Mark i målet. Riddarn tar inte en puck i onödan.
Sen när du skriver att vi får ett bra "lag" om Nisse kommer tillbaka så listar du bara forwards. Är du Järlan...?
Skönt att Hannula kommer tillbaka men dock måste ja nog säga att våran målvakt's sida borde bli starkare. Varför inte ta hem Tellan eller någon bra målvakt eftersom både Riddan och Mark verkar vara lite osäkra i deras position :/
Morwin skrev:Skönt att Hannula kommer tillbaka men dock måste ja nog säga att våran målvakt's sida borde bli starkare. Varför inte ta hem Tellan eller någon bra målvakt eftersom både Riddan och Mark verkar vara lite osäkra i deras position :/
För Tellan har kontrakt, förmodligen inte hittat rätt målvakt och vill inte ta någon chansvärvning som floppar så ser ekonomin ännu sämre ut nästa år. Jag tror helt enkelt det var så att chansen att värva Hannula för en billig peng(hoppas jag) och DIF såg det som en extra boost till laget. Kvalitetsspelare. Men jag håller med om att jag hellre hade sett en bra målvakt.
Vi måste lösa målvaktsfrågan den saken är klar. Dåligt målvaktspel har kostat oss tre förluster på rad. Lösningen borde vara att försöka att få in en målvakt på korttidskontrakt, säsongen ut och göra det tydligt för Ridderwall att han inte kommer att få något mer förtroende, och därför måste bryta sitt kontrakt för att kunna fortsätta spela hockey. Ridderwall är talanglös enligt mitt sätt att se det. Han har fått fyra säsonger på sig att utvecklas, men har stagnerat i totalt utvecklingen. Han är loj, förutsägbar, osäker, saknar ödmjukhet m.m. Fram till vi hittat en lösning känns det rimligt att Mark får stå. Ridderwall har fått flera chanser och fortfarande inte gjort en enda riktigt bra match. Mark har blandat och gett, skänkt bort någon seger, men samtidigt räddat oss i några matcher.
Aldrig får man vara riktigt glad, & är man det spelar DIF mot timrå.
Denna säsong 2010/2011 kan bli historisk.
Tittar igenom DIF:s forwards uppsättning & man tror ju att det är lockout-säsong eller liknande.
Vilket lag vi har offensivt, helt sjukt egentligen.
Men ända sedan Ragges uttåg har det blivit mer & mer uppenbart att DIF horribla försvarspel/målvaktsspel kan i alla fall komma att kosta dem en slutspelplats.
Detta kommer bli en tajt historia till slut.
Bif får tillbaka Junis-stommen & därmed stabiliteten i laget.
Frölunda har kammat till sig & är med & kämpar om poängen i varje match numera.
Modo är på kraftig uppgång med nya Slovaker & nya backar, ett helt annat lag nu.
Så har vi Ssk, Tik & aik., tre lag som DIF bara ska ha bakom sig.
Tre rätt så mediokra lag kan tyckas, men till skillnad mot DIF så spelar dessa tre lag alltid med stort hjärta.
Med DIF:s nuvarande poängsnitt lär vi hamna nånstans mellan 75-80p efter 55 omgångar.
Vilket innebär placering 6-9
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan