Fler klackturister än beräknat. Mycket fler. Ingen Fonz på räcket. Sjuuuukt seg och händelsefattig match utan tacklingar. 20-30 Fabriken/Ultras killar som jobbat närmare 30 timmar i sträck innan matchen för att hinna klart med tifot, addera ihop allt detta och du får en usel stämning.
Jo jag vet, jag var där. Frågan är bara hur fan det får gå till såhär.. Någonting måste göras. Får fan inte fortsätta såhär, det börjar bli riktigt illa. Man kan väll dra på bio om man vill käka popcorn? Stick.
Hyll till alla inblandade i tifoarrangemanget dock.
Fler klackturister än beräknat. Mycket fler. Ingen Fonz på räcket. Sjuuuukt seg och händelsefattig match utan tacklingar. 20-30 Fabriken/Ultras killar som jobbat närmare 30 timmar i sträck innan matchen för att hinna klart med tifot, addera ihop allt detta och du får en usel stämning.
Usel stämning? Sluta.
Så jävla illa var det inte. Bästa för säsongen helt klart. Trejde perren var magisk.
Jo jag vet, jag var där. Frågan är bara hur fan det får gå till såhär.. Någonting måste göras. Får fan inte fortsätta såhär, det börjar bli riktigt illa. Man kan väll dra på bio om man vill käka popcorn? Stick.
Hyll till alla inblandade i tifoarrangemanget dock.
Alltså, tyvärr så blir det väl inte mycket bättre än såhär, jag tycker i alla fall att det är klart godkänt., eller, det var rent bra drag idag.
Majoriteten av oss som är villiga att sjunga järnet i 60 minuter har redan säsongsplåt i klacken, när vi kör utökat så är ju hälften bara turister och fjortisbrudar. Kan se samma tendenser på lördagsmatcherna, då det kan bli sämre stämning än på matcherna i lunken trots att själva klacken är större.
Usel stämning? Sluta.
Så jävla illa var det inte. Bästa för säsongen helt klart. Trejde perren var magisk.
Men faktum är att 3000 pers ska låta mer än vad det gjorde idag. Vi hade några stunder där vi lät ganska mycket, tex "Kämpa Djurgården", där fick vi bra tryck. Dock så kan ju det otroligt händelselösa spelet gjort att stämningen blev lite sisådär.
Allt hänger ihop med förväntningarna, med all rätt.
Kunde 2.700 låta ännu högre i slutspelet än vad dagens 3.000 gjorde är det något som är fel.
Om spelet är tråkigt en sån här dag? Vem bryr sig? Stirra på Blue Brigade och bry dig inte om matchen! Det ska vara fest på läktaren, vill du veta resultatet kan du blicka upp mot jumbotronen. Vi firar 30 år som supporterklubb!
Jag drömmer om att få uppleva en sån match, där ingen bryr sig om matchen utan allt fokus ligger på stämningen. Total jävla "vi é galna och mentala" stämning.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Galet tråkigt att stå borta på A7...det förstörde tyvärr lite av upplevelsen. Allt blev (föga oväntat) osynkat med klacken och 9 av 10 gånger vi försökte dra igång något så hörde inte ens klacken det.
Nä fy fan, riktigt tråkig tillställning förutom det helt fantastiska tifot. Bäst i historien? Antagligen.
Ett problem va ju att Blue Brigade satt så långt borta ifrån klacken. Ett annat är att det är många personer som vill in i klacken och verkligen sjunga, men biljetterna säljs istället till 13 åriga tjejer som sitter i klacken för att det är ''coolt''. Blir så jävla lack på sånt
-daniel- skrev:Galet tråkigt att stå borta på A7...det förstörde tyvärr lite av upplevelsen. Allt blev (föga oväntat) osynkat med klacken och 9 av 10 gånger vi försökte dra igång något så hörde inte ens klacken det.
Nä fy fan, riktigt tråkig tillställning förutom det helt fantastiska tifot. Bäst i historien? Antagligen.
Håller med till en viss del. Jag tyckte det var en bra upplevelse och växelramsorna blev bra oftast, kändes som det var på Stadion när det var fördröjning. Med lite mer personer som är med och försöker dra igång något så kan det lyckas i framtiden.
Jag bor i Linköping, men är självklart Djurgårdare!
Jag måste verkligen hylla alla Er som är med i klacken och sjunger, det är otroligt mäktigt! Det går inte att jämföra med Cloetta Center, därför åker jag alltid till Hovet och ser på hockey! Trots ett för närvarande dåligt DIF, sluta aldrig att vara världens bästa supportrar! Ni gör det värt att komma hem 1 på natten en vardag efter ha kollat på hockey på Hovet!
Om ni vill få 3000 personer att sjunga måste det vara sjungbara ramsor/sånger. Vissa av låtarna är lite för avancerade och de som inte är inbitna klacktenorer kan inte sjunga dem. Till vanliga seriematcher bör sångerna vara planerade så att det är enkelt att följa med i dem. och - NEJ - vanligt folk går inte in på JKs hemsida och printar ut sångerna som t ex jag gjort. Sen, för att råda bot på den där sjukt pinsamma tystnaden som alltid uppstår föreslår jag att - mellan VARJE sång - körs t ex "Hardy Nilssons Järnkaminer" eller "Kämpa Djurgården"... direkt på avslutad sång/ramsa fylls tomrummet med ramsor. Och det ska var enkla låtar/ramsor... är det för många olika ord blir det inget drag.
Ole ole ola.. funkade jävligt bra för att den har just "Ole ole ola" som alla kan vara med och ta i på. Sen finns det fler låtar som är enkla och som skapar otroligt bra ljud men just nu kommer jag inte på dem - för jag är inte en klackperson än. har bara stått där en gång och är för det mesta på sittplats eftersom jag är först och främst intresserad av Djurgårdens hockeyspel. Jag skulle ändå vilja stå fler gånger i klacken men.. som jag skriver i början: Enkla sånger som har mycket ljud i sig. Ljudmattor är grymma!
Några av dessa s.k pinsamma tystnader är egentligen inte så pinsamma som du tror. Ofta är det någon på räcket som försöker få kontakt med hela klacken, be dem hålla käft för att sen kunna starta något.
Igår var det vad jag vet ingen pinsam tystnad förutom när det var 1 minut kvar på andra perioden och alla försvann kvickt till baren. Däremot sker det på vanliga matcher, så du har en liten poäng, det tänker jag inte ta ifrån dig.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!