Välkommen hem Mika Hannula

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen hem Mika Hannula

Inlägg av Kentta »

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här.. Hannula kan vara riktigt bra, har han en låg lägstanivå? Skulle som de flesta andra i tråden ta en back eller målvakt framför Mika. Men han kan skapa ny energi i laget och förhoppningsvis kicka igång Nilson, som har sett otroligt blek ut sen Skelleftematchen.

Inget bekräftat från Djurgårdens sida än va?
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Har Hannula skolat om sig till målvakt?

För jag vet att forwards har vi gott om men fan inte en stabil målvakt.

Välkommen Hannula

Hoppas du är grym i kassen
Mash

Inlägg av Mash »

Hannula en riktigt bra forward, dock så behövs han inte. Hellre en back, Sandberg är det dags att ta hem så får vi en stabil målvakt. Men roligt är det att Hannula kommer tillbaka, blir intressant vart han sätts in och med vilka.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Är Hannula motiverad och sugen och visar sin kvalitet då är det tjänstefel att inte plocka in honom. Så jävla bleka som alla är i laget just nu så skiter jag i vilket. Han kanske vänder den äckligt negativa trenden vi befinner oss i.
Så varmt välkommen tillbaka Mika du är saknad sedan du senast var på besök. Oroande dock att inget nämns på DIF. SE än
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Doyle skrev:Är Hannula motiverad och sugen och visar sin kvalitet då är det tjänstefel att inte plocka in honom. Så jävla bleka som alla är i laget just nu så skiter jag i vilket. Han kanske vänder den äckligt negativa trenden vi befinner oss i.
Så varmt välkommen tillbaka Mika du är saknad sedan du senast var på besök. Oroande dock att inget nämns på DIF. SE än
Håller helt och hållet med. Vi behöver väcka Mackan till liv igen och jag hoppas verkligen att Mika får kampera ihop med Otto & honom.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Jag kan tänka mig att det ligger till så här: Man har en försäkring för Ekman, blir han skadad får man pengar för att ersätta honom med en ny spelare. Man får inte pengar för att ersätta honom med en annan typ av spelare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

tomten skrev:Jag kan tänka mig att det ligger till så här: Man har en försäkring för Ekman, blir han skadad får man pengar för att ersätta honom med en ny spelare. Man får inte pengar för att ersätta honom med en annan typ av spelare.
Det kan jag nog mer eller mindre garantera inte stämmer - hur skulle det fungera, skall försäkringsbolaget gå in och detaljstyra vilken typ av spelare en viss person är?

Försäkringspengarna (som förövrigt väl inte fallet ut förrens efter en månad eller något?) kan disponeras fritt.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

-daniel- skrev:
tomten skrev:Jag kan tänka mig att det ligger till så här: Man har en försäkring för Ekman, blir han skadad får man pengar för att ersätta honom med en ny spelare. Man får inte pengar för att ersätta honom med en annan typ av spelare.
Det kan jag nog mer eller mindre garantera inte stämmer - hur skulle det fungera, skall försäkringsbolaget gå in och detaljstyra vilken typ av spelare en viss person är?

Försäkringspengarna (som förövrigt väl inte fallet ut förrens efter en månad eller något?) kan disponeras fritt.
Kan inte komma på någon annan bra förklaring till varför man inte letar efter en ny målvakt eller back istället...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

tomten skrev:
-daniel- skrev:

Kan inte komma på någon annan bra förklaring till varför man inte letar efter en ny målvakt eller back istället...
Äh, det fanns läge att få hit en klassforward som Hannula - då tog man den möjligheten. Målvakt är inte speciellt lätt att hitta (om vi inte tar in någon random-finne som med 90% sannolikhet skulle floppa) och back vet jag inte riktigt om vi behöver... när Falken är tillbaka - OCH BACKARNA SKÄRPER TILL SIG OCH SPELAR PÅ NORMAL NIVÅ - så tycker jag personligen inte backuppsättningen ser så jävla usel ut.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det finns väl en tilläggsförsäkring som aktiveras vid skador. Minns att aik snålade ner/missade på det med MacNevin. Antar att det är dom pengarna som används för Hannula?
Hannula är en klasspelare med hög lägstanivå. Fel lagdel att förstärka på kan tyckas, med nu är det som det är.

Inget verkar vara klart ännu, men lika bra att passa på och önska Mika välkommen tillbaka!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Men det känns som en felprioritering. Men allt handlar ju förstås om vad han kostar.
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Remy Lebeau skrev:Det finns väl en tilläggsförsäkring som aktiveras vid skador. Minns att aik snålade ner/missade på det med MacNevin. Antar att det är dom pengarna som används för Hannula?
Hannula är en klasspelare med hög lägstanivå. Fel lagdel att förstärka på kan tyckas, med nu är det som det är.

Inget verkar vara klart ännu, men lika bra att passa på och önska Mika välkommen tillbaka!
Jag har fått för mig att DIF ska pröjsa 35% av Ekmans lön, resten får vi på försäkringen.

Vet dock inte vad jag fått den siffran ifrån, har bara för mig att det är så.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

-daniel- skrev:Äh, det fanns läge att få hit en klassforward som Hannula - då tog man den möjligheten. Målvakt är inte speciellt lätt att hitta (om vi inte tar in någon random-finne som med 90% sannolikhet skulle floppa) och back vet jag inte riktigt om vi behöver... när Falken är tillbaka - OCH BACKARNA SKÄRPER TILL SIG OCH SPELAR PÅ NORMAL NIVÅ - så tycker jag personligen inte backuppsättningen ser så jävla usel ut.

Du har nog rätt och eftersom man satsat på Riddarn, som hade hjärnskakning ett antal omgångar, som förstemålvakt, så har ju ingen av målisarna fått spela in sig ordentligt. Det kanske löser sig hyfsat till slut.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Edin skrev:
Remy Lebeau skrev:Det finns väl en tilläggsförsäkring som aktiveras vid skador. Minns att aik snålade ner/missade på det med MacNevin. Antar att det är dom pengarna som används för Hannula?

Jag har fått för mig att DIF ska pröjsa 35% av Ekmans lön, resten får vi på försäkringen.

Vet dock inte vad jag fått den siffran ifrån, har bara för mig att det är så.
Jag tror dig Edin :wink:

Men vad fan ska vi med ännu en forward till? Kommer bli trångt på avbytarbänken då alla är tillbaka. Vi skulle däremot behöva en bra back till. Eller åtminstonde en back då vi helt saknar bredd på backsidan.

Järlan förnekar sig inte. Det här lagbygget börjar likna lutande tornet i Pisa.

edit: Välkommen Mika.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Men vad säger att målvakt är helt borta på kartan? Självklart så finns ju pengar från Nisses försäkring som tar en lön för Mika eller en bra målvakt sen borde det ju vara slut. Men vad va allt snack om att DIF letade målvakt då? Det är ju knappast så att man riktar in sig på en målvakt sen jaha men kom en bra korvgubbe nä men då köper vi han istället, smidigt tahda! Välkommen Mika Giftiga är vi framåt nu OM nu alla kan vara friska någon gång.
Skriv svar