Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Stocky »

Ska vi ta in nån div 1 spelare för Nisse Ekmans ställe!? Det är ett hån både mot Djurgården Nils Ekman och faktiskt även mot mig som person tycker jag (haha)
Användarvisningsbild
Beast
Kontakt:

Inlägg av Beast »

carne skrev:
Jim Morrison skrev: Ingen tvekan om att han kan producera på hög nivå i Elitserien också.
2 poäng på 25 elitserie matcher?
År 1999?[/quote]

Brukar se han lira då jag bor i Örebro. Ingen spelare vi vill ha till DIF det kan jag säga. En spelare som bara ser till sig själv före laget. Detta visade han inte minst under deras försäsong när han ville gå av efter en period under en match. Anledningen var att motståndet var för dåligt och han orkade inte spela mer. Tror han bara skulle skapa mer oro och irritation än glädje i laget, så NEJ TACK!

Sen är han inte center överhuvudtaget, utan liknar Bremberg, förutom att han är långsammare på rören och besitter inte riktigt lika vassa handleder. Så det finns ingen anledning för DIF att värva honom.
Användarvisningsbild
carne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av carne »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8818

En nyligen sparkad center :) Drömma kan man
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Hannula nära enligt Expressen.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Hannula nära enligt Expressen.
Ja, det vore ju förstås kalas. Mika är helt klart en klasslirare.
Säger bara tänk om Nisse också skulle komma tillbaka (så klart viktigast att han kan få något slags värdigt liv, hockeyn kommer ju inte ens på top 10 i prio-listan där men jag säger "om")...vilken jävla forwardsuppsättning: Mackan, Nisse, Tjärnqvist, Hannula, Widing...

Kan tycka vi behöver en målvakt mer än en forward dock, men vi får väl se hur det blir med den frågan.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Hade också hellre sett en back eller en målvakt. Mika har väl inte spelat speciellt mycket i år.

Fan, tänk om DIF hade varit en lantisklubb i avseende pengar..

Bremberg - Ottosson - Nilson
Ekman - Kruger - Hannula
Widing - Norman - Tjärnqvist
Cehlin - Fimpen - Brodin
Kempe - Zibanejad - Tim

Kronwall - Printz
Holmqvist - Tjärnqvist
Eklund - BomBom

Tellan
Owuya

Nej, fan jag har blivit för mycket av en drömmare. Jag är ändå ganska nöjd med laget på forwardssidan. Är ingen som jag tänker "Fan vad kass han är". Det har man ju gjort då och då. Widing låg på gränsen ett tag.
På backsidan är väl Lassen en sådan spelare. BomBom också, särskilt då man har sett honom glimma till. Även Holmqvist är för jävla slö. Dock har han väl sådana muskler. Långsamma muskelfibrer. Känns även som att han skridskoteknik är sådär.

Målvakterna har jag lite svårt att gnälla på. Dom gör så gott dom kan. Sen kan vi inte ta alla tavlorna. Vi tappar livsvikta poäng. Inte bra att gå in i ett slutspel med dessa tavlor i ryggen heller.
Född till sportchef.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

android skrev:Hade också hellre sett en back eller en målvakt. Mika har väl inte spelat speciellt mycket i år.

Ekman - Kruger - Hannula
Cehlin - Fimpen - Brodin
Kempe - Zibanejad - Tim

Kronwall - Printz
Holmqvist - Tjärnqvist
Eklund - BomBom

Tellan
Owuya

Nej, fan jag har blivit för mycket av en drömmare. Jag är ändå ganska nöjd med laget på forwardssidan. Är ingen som jag tänker "Fan vad kass han är". Det har man ju gjort då och då. Widing låg på gränsen ett tag.
På backsidan är väl Lassen en sådan spelare. BomBom också, särskilt då man har sett honom glimma till. Även Holmqvist är för jävla slö. Dock har han väl sådana muskler. Långsamma muskelfibrer. Känns även som att han skridskoteknik är sådär.

Målvakterna har jag lite svårt att gnälla på. Dom gör så gott dom kan. Sen kan vi inte ta alla tavlorna. Vi tappar livsvikta poäng. Inte bra att gå in i ett slutspel med dessa tavlor i ryggen heller.
Dröm lite till på din backuppsättning då för den ser ju för jävlig ut. :D
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Hade också hellre sett en back eller en målvakt. Mika har väl inte spelat speciellt mycket i år.

Ekman - Kruger - Hannula
Cehlin - Fimpen - Brodin
Kempe - Zibanejad - Tim

Kronwall - Printz
Holmqvist - Tjärnqvist
Eklund - BomBom

Tellan
Owuya

Angående backsidan så tycker jag ändå när Falken är tillbaka att det ser skapligt ut, så länge inte Lassen spelar så är jag nöjd.

Forwardssidan behövs ju egentligen inte förstärkas med en ytterforward, men jag har svårt att tacka nej till Hannula. Han hade ju inte spelat mycket (dvs nada) förra säsongen när han kom in så jag har galet svårt att se han inte håller samma klass nu...

Målvaktssidan måste ju dock nästan styras upp, alldeles för osäkert där emellanåt. Jag tror tyvärr det genomsyrar hela laget att man inte i nuläget direkt kan lita på någon av våra keeprar. Hoppas Riddarn kommer igång och höjer sig till förra årets nivå, då ser det åtminstone skapligt ut. Men han lär bli skadad igen och sen var den chansen borta...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Lustigt det där med skadebenägenhet.

Riddarn åker ju jävligt konstiga skador.
Skjuten i skallen
Fingrar som klämms
Sen alla hans sjukdagar. Bland individuella idrottar brukar sådant kunna botas genom att dessa gurglar sprit efter att ha åka tunnelbana samt tvättar händerna 24/7. Undrar om Stefan gör ALLT för att vinna.

När går Staffan sönder igen?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

När går Staffan sönder igen?
Mr Jinx here we go again ......förhoppningsvis så blir det inga fler frånvaro dagar för Staffan.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

En skadefri Hannula är en grymt bra spelare. Men gillar ändå inte riktigt värvningen. Dels för Hannulas skadebenägenhet men också för att vi redan har grymt bra forwards. Det är på alla andra positioner - målvakt, back och centersidan som vi är svaga.

Men vilka kedjor vi kan ha:

Hannula-Otto-Mackan
Widing-Krüger-Cehlin
Tjärnqvist-Fimpen-Ölvestad
Brodin-Falken-Kempe

extraspelare: Tim Eriksson, John Norman.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Trevliga nyheter. Hoppas Hannula snabbt kommer in i match-tempo.

Också kul att Widing har börjat göra lite mål!
i
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Har alltså Hannula rehabat färdigt? Matchklar? Skulle ju vara fantastiskt OM han kunde vara med på tisdag.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

I mitt tycke:

Hannula - Otto - Mackan
Cehlin - Krüger - Widing
Jimmie - Fimpen - Brodin
Tjärnqvist - Norman - Kempe / Tim

Kronwall - Printz