Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Jepe »

RosaVillan skrev:
SirDIFalot skrev:
RosaVillan skrev:Ragge är nog bästa backen i modern tid i DIF. Att ens jämföra honom med någon av dagens backar är som att svära i kyrkan.
Som vanligt är det alltid "den skadade" eller "den vi ej längre har kvar" som är frälsaren/messias.

Förra året var det väldigt många som tyckte han hade gått ner sig extremt från 08/09. Minns att någon (Edin?) skrev ett inlägg i Silly Season tråden där han var tveksam till om Ragge skulle få förlängt över 10/11 till och med. Även Timmy Pettersson var det många som ville byta ut. Engqvist "var inte bra på någonting egentligen". Men just nu är de frälsare naturligtvis. Ett klassiskt forumsyndrom.
Att säga något ont om Ragge är fullkomlig idioti. Han var ES bästa back två säsonger i rad, med råge. Kom tillbaka när Holmqvist eller Bom Bom varit det.
Han har ju faktiskt helt rätt i det han skriver. Hur många ville inte ha bort Wesslau och låta Riddarn stå istället? Hur många ville inte ha bort D Larsson när han var här osv osv... sorligt med sant! You don´t know what you got until you loose it!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Men nu var det ragge det gällde. Självklart är han bättre än Lassen, Deilert, lennhammer. Antagligen bättre än honken, Oscar och printz också. Trots att han blivit stabbigare.

Dock slutade han nog i tid.

Det roligaste med det här forumet är ändå alla som hyllar Danielsson och ser honom som en frälsare.

Jaja, bra med diskussioner. In med en vägg i målet. Någon som släpper 1.80/match.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Intervju med Järlefelt Från Expressen:

Om det dyker upp något på marknaden, vill ni förstärka målvaktssidan då?
- Det är en hypotetisk fråga. Vad vi jobbar med håller vi internt för oss själva. Både vad vi vill göra nu och nästa säsong...

Tycker han öppnar lite för att de ändå ser över målvaktssituationen, http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... lau-nobbar
RosaVillan

Inlägg av RosaVillan »

Så jävla trött på snacket om att ''vi jobbar med det vi har'' och ''vi litar på våra målvakter''. För fan, förstärk målvaktssidan!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

RosaVillan skrev:Så jävla trött på snacket om att ''vi jobbar med det vi har'' och ''vi litar på våra målvakter''. För fan, förstärk målvaktssidan!
Med dom svaren som Järlan gav så letar dom nog ny målvakt, han kan inte gå ut och säga ja vi letar allt vi kan. Då skulle det sista uns av självförtroende vara borta för våra nuvarande målvakter.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tycker inte att vi ska chansa på någon keeper.

Att ta hem Wesslau hade också varit fel.

En korttidslösning med någon grym talang hade varit bra. Måste väl finnas Markström-kopior från Finland, slovakien, USA, Kanada etc?

Ingen Riku Helenius dock.

Vem tar beslutet om att Tim inte håller? Magnusson?

Jag säger inte att det är fel, bara undrar. En målvakt ska vinna matcher.

Räddningsprocent i all-ära. Släpper man skitpuckar i avgörande lägen ofta så är man ingen vinnande målvakt.

Jag tror fortfarande på Ridderwall. Han har, precis som Oscar förra året, det som krävs. Bra spelsinne, bra naturlig explosivitet och hyfsad skalle. Dock går han sönder och är sjuk för ofta. Riddarn behöver vara frisk en hel säsong + försäsong. Då skulle han få ut sin potential. Lite som Fasth. Han kan bli en latebloomer. Djurgården är nog inte rätt forum för detta.

Jag tror att Riddarn hade mått bra i typ Timrå. Ingen press, inget att göra förutom att träna. Skapligt nära hem med flyget etc.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Micke borde köra detta med Kruger två timmar efter varje träning. Fan vad bra han hade blivit då.

http://farm6.static.flickr.com/5206/532 ... 96c9_b.jpg
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Jag tror fortfarande på Ridderwall. Han har, precis som Oscar förra året, det som krävs. Bra spelsinne, bra naturlig explosivitet och hyfsad skalle. Dock går han sönder och är sjuk för ofta. Riddarn behöver vara frisk en hel säsong + försäsong. Då skulle han få ut sin potential. Lite som Fasth. Han kan bli en latebloomer. Djurgården är nog inte rätt forum för detta.

Jag tror att Riddarn hade mått bra i typ Timrå. Ingen press, inget att göra förutom att träna. Skapligt nära hem med flyget etc.
Håller med dig här, det blir liksom fel för Stefan år efter år i DIF-dressen. Trodde verkligen att han skulle blomma ut den här säsongen när han fick förtroendet som förstakeeper men....något hände. Jag har fortfarande inte helt gett upp hoppet, men det gäller att skaka av sig de usla insatserna tidigare och försöka se framåt. Sen underlättar det ju om våra backar gör jobbet också.

Laget skulle dock verkligen må ypperligt bra av en förstärkning på målvaktssidan, men vet inte vad som finns tillgängligt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
android skrev:Jag tror fortfarande på Ridderwall. Han har, precis som Oscar förra året, det som krävs. Bra spelsinne, bra naturlig explosivitet och hyfsad skalle. Dock går han sönder och är sjuk för ofta. Riddarn behöver vara frisk en hel säsong + försäsong. Då skulle han få ut sin potential. Lite som Fasth. Han kan bli en latebloomer. Djurgården är nog inte rätt forum för detta.

Håller med dig här, det blir liksom fel för Stefan år efter år i DIF-dressen. Trodde verkligen att han skulle blomma ut den här säsongen när han fick förtroendet som förstakeeper men....något hände. Jag har fortfarande inte helt gett upp hoppet, men det gäller att skaka av sig de usla insatserna tidigare och försöka se framåt. Sen underlättar det ju om våra backar gör jobbet också.

Laget skulle dock verkligen må ypperligt bra av en förstärkning på målvaktssidan, men vet inte vad som finns tillgängligt.
Håller med er. Just nu får han jävligt mycket skit kastad på sig. Visst gjorde han en grov tabbe mot HV. Men det är inte så att han gjort fler än en sådan i år. Kolla på de andra lagens målvakter. De gör också misstag.

Precis som ni säger har han tyvärr varit allt för skadebenägen i år för att kunna spela till sig toppform. Hoppas han slipper skador från och med nu.
Förra året var han lika bra som Wesslau fram till slutspurten, då Hardy valde Wesslau.

Riddarn har det i sig och han är en helt okey målvakt just nu. Man har hela tiden trott att han ska ta nästa steg i sin utveckling, vilket han kommer få större chans till i en lugnare miljö. Klart han känner av kritiken och att Tellan lär komma hem nästa år. Det gör att han kommer att lämna.

Jag är däremot klart tveksam till hur bra Tellan är. De få gånger jag sett honom i landslaget har han inte varit särskilt imponerande.

Nej, jag tillhör den lilla skaran som fortfarande tror på Riddarn. Han har tekniken och är stabil. Det som saknas just nu är förmågan att "spika igen" oftare än han gör idag.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2011-01-05 14:18:59, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ett tydligt tecken på att Riddarn för stunden saknar självförtroende är att kommunikationen med backarna inte ens verkar existera... gång på gång går han ut och bryter passningar / tar puck / spelar upp den i fel hörn vilket, åtminstone mot HV, orsakade en hel del kalabalik i egen zon. Detta får inte förekomma då det helt klart sänker förtroendet för målvakten i hela laget. Vet inte, kan ju vara lika mycket backarnas fel men jag tror det mer hänger på Ridderwall här faktiskt.

Tror ju inte heller hans självförtroende direkt går upp av senaste tidens snack om förstärkning på målvaktssidan i laget. Men det är en tuff bransch och ingen social verksamhet DIF sysslar med.

Jag har inte helt gett upp hoppet om honom som jag nämnde ovan, men jag tror inte vi kommer få se något jättelyft för Stefan i DIF. Hoppas jag har fel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Conny Strömberg fick precis sparken från Örebro.
http://orebrohockey.se/News.asp?NewsId=428
http://eliteprospects.com/player.php?player=1252

Kan det vara något? Ha, lite problem med spriten men det har vi väl alla. Ingen tvekan om att han kan producera på hög nivå i Elitserien också.

Tror knappast han rör spriten igen under denna säsong då han redan tabbat sig två gånger och får han chansen i Elitserien sköter han sig nog. Kan vara billig också. CENTER(!)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Jim Morrison skrev: Ingen tvekan om att han kan producera på hög nivå i Elitserien också.
2 poäng på 25 elitserie matcher?
No Rules In The Animal Kingdom
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:Conny Strömberg fick precis sparken från Örebro.
http://orebrohockey.se/News.asp?NewsId=428
http://eliteprospects.com/player.php?player=1252

Kan det vara något? Ha, lite problem med spriten men det har vi väl alla. Ingen tvekan om att han kan producera på hög nivå i Elitserien också.

Tror knappast han rör spriten igen under denna säsong då han redan tabbat sig två gånger och får han chansen i Elitserien sköter han sig nog. Kan vara billig också. CENTER(!)
Intressant idé.
men..
Om DIF skulle värva ett 35-årigt fyllo blir jag fan åksjuk... Nej, han passar nog inte. (ironiskt "nog")
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

carne skrev:
Jim Morrison skrev: Ingen tvekan om att han kan producera på hög nivå i Elitserien också.
År 1999?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Jim Morrison skrev:
carne skrev:
År 1999?
Vid en 25-års ålder :P
No Rules In The Animal Kingdom
Skriv svar