Slutspelet 09/10 - Revisited

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 09/10 - Revisited

Inlägg av Magnutz »

Tjenare!

Ville bara skriva av mig lite efter att ha kollat en del på slutspelet 09710. jag vet att vi inte har alla spelarna kvar och att man inte ska dröja sig kvar i det förgångna men i detta fall är det tamejfan omöjligt att låta bli. Vilket lag vi hade då!! Timmy Pettersson!!! en tvåvägsback av absolut toppklass!! Klubertanz, Danielsson.. Och sättet Wesslau spelade i matcherna var lysande.. vilka plockar, vilken speed..

Jag tänker kolla på alla matcherna fram till finalspelet, som inte var så värst kul.. allt för mycket suddentorsk.. ;) Men njutning finns i kvart och semi!

Om vi vill se hur laget ska uppföra sig för att nå långt i år är det dessa matcher som man bör kika på och när jag gör det blir jag lite orolig.. hoppas det är en felaktig känsla. ;)

Edit: Är dum i huvet och döper om spelare lite här och där. ;) Skulle ge en pungkula för Timmy P och Klubertanz och Danielsson och Ragnarsson och några fler. De fattas oss!
Senast redigerad av Magnutz den 2011-01-03 10:51:48, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspelet 09/10 - Revisited

Inlägg av Frasse »

Magnutz skrev:Tjenare!

Ville bara skriva av mig lite efter att ha kollat en del på slutspelet 09710. jag vet att vi inte har alla spelarna kvar och att man inte ska dröja sig kvar i det förgångna men i detta fall är det tamejfan omöjligt att låta bli. Vilket lag vi hade då!! Timmy Eriksson en tvåvägsback av absolut toppklass!! Klubertanz, Danielsson.. Och sättet Wesslau spelade i matcherna var lysande.. vilka plockar, vilken speed..
Vet inte vilken laguppställning eller vilket slutspel du har bevittnat men någon Timmy Eriksson har vi ladrig haft i laget ;)
Borde nog vara Timmy Pettersson om du suttit och tittat på slutspelet ifrån i våras.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Frasse skrev:
Magnutz skrev:Tjenare!

Ville bara skriva av mig lite efter att ha kollat en del på slutspelet 09710. jag vet att vi inte har alla spelarna kvar och att man inte ska dröja sig kvar i det förgångna men i detta fall är det tamejfan omöjligt att låta bli. Vilket lag vi hade då!! Timmy Eriksson en tvåvägsback av absolut toppklass!! Klubertanz, Danielsson.. Och sättet Wesslau spelade i matcherna var lysande.. vilka plockar, vilken speed..
Vet inte vilken laguppställning eller vilket slutspel du har bevittnat men någon Timmy Eriksson har vi ladrig haft i laget ;)
Borde nog vara Timmy Pettersson om du suttit och tittat på slutspelet ifrån i våras.
hahahah.. fan.. du, jag har namnafasi eller något annat superallvarligt.. igår placerade jag Mitman på backen men du har rätt. Timmy Pettersson förstås. :oops:

Men, vilken fart vi hade i spelet! Precis sånt driv vi hade mot SAIK den 26e dec. Otroligt vass forechecking och fenomenal fart och spelglädje i anfallszon och - ja - över hela banan. Undrar om det var en kombo av bra personligheter i det laget som fick oss att spela som vi gjorde. Det plus en stabil backuppsättning, bra centrar och vassa forwards.. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash

Inlägg av Mash »

Tycker förra säsongen är rätt lik denna, åtminstone i matchernas utgång. Vi lämnar sudden 9.8/10 med 1poäng, det går upp och det går ner och det går aldrig att hålla en jämn nivå. Dock så är spelet så mycket sämre än vad det var förra säsongen och det samma gäller laget. Jag kan tycka att Wesslau var i klass med Ridderwall och Ridderwall var i klass med Sandberg om man ska jämföra med denna säsong.
Vi hade backar som kunde backchecka och forechecka utan att gå bort sig, det har vi inte i nuläget.

Slutspelet var en fröjd att se, all övning hade gett resultat och det gick som på räls. Kedjorna var klockrena och alla kunde spela med alla, Hardy att hittat det där lilla lilla som spelar någon roll. Brynäs körde vi över, lät dom vinna en match och sedan så rullade det bara på. LHC blev nervöst i varje match men ändå var det vi som drog det längsta strået i varje match. Dock så var spelet inte lika bra som i kvarten. I semifinal 5 blev det klart, en SM-final! Den första på nio år. Hela finalserien var underbar att se och man var stolt, stolt Djurgårdare. Hela slutspelet var helt underbart och en fröjd att se. Speciellt finalserien där det fanns allt, spänning, mål, inkompetenta domare och två bra lag. Vi hade lika gärna kunnat avgöra, Ottos ribb''skott'' och Antes skott där han träffade stolpen och ribban. Vi fick stolpe ut, HiV fick stolpe in.
Skriv svar