Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
Men Cehlin har ju kontrakt till 11/12? Är det en sån där löjlig grej att nhlplastklubbarna får plocka våra juniorer när dom vill?
Annars tror och hoppas jag att både Brodin och Cehlin stannar, Krüger kan gärna och kommer dra.
Annars tror och hoppas jag att både Brodin och Cehlin stannar, Krüger kan gärna och kommer dra.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Spelar ingen roll hur långt kontrakt de har.Kentta skrev:Men Cehlin har ju kontrakt till 11/12? Är det en sån där löjlig grej att nhlplastklubbarna får plocka våra juniorer när dom vill?
Men fler och fler spelare (PAtric Hörnqvist för att nämna en) säger ju att om du vill lyckas ska du dra över så fort som möjligt och lära dig spelet därborta.
Expert.
-
För att få minst 10 ggr så mycket lön kanske?Mäklaren skrev:Jag kan bara inte förstå varför alla väljer att dra till Nordamerika istället för att spela här hemma i Elitserien. Ingen av Cehlin, Brodin eller Krüger kommer att ha minsta chans att spela i NHL nästa säsong. Har grabbarna ingen självinsikt?
Djurgårdens IF
Spelar de i AHL så tjänar de nog knappt mer än de gör i Elitserien. Låt säga att Krüger tjänar 70 000 i månaden nu. Tror du han har 700 000 i månaden i AHL? Haha.DIFVästertorp skrev:För att få minst 10 ggr så mycket lön kanske?Mäklaren skrev:Jag kan bara inte förstå varför alla väljer att dra till Nordamerika istället för att spela här hemma i Elitserien. Ingen av Cehlin, Brodin eller Krüger kommer att ha minsta chans att spela i NHL nästa säsong. Har grabbarna ingen självinsikt?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är nog mest för att verkligen ta den där chansen som alla ungdomar åker över. Lite Carpe Diem-stuket.
Tror dessutom att NHL-bossarna är jävligt bra på att lova guld & gröna skogar (och spelarnas agenter är också duktiga på att bre på) så att allt låter så fantastiskt, bara för att de skall kunna hålla lite bättre koll på lirarna och se om de pallar livet / spelet i AHL. Det är som en skärseld för att härdas.
I många fall är det ju naturligtvis rejält korkat.
Tror dessutom att NHL-bossarna är jävligt bra på att lova guld & gröna skogar (och spelarnas agenter är också duktiga på att bre på) så att allt låter så fantastiskt, bara för att de skall kunna hålla lite bättre koll på lirarna och se om de pallar livet / spelet i AHL. Det är som en skärseld för att härdas.

I många fall är det ju naturligtvis rejält korkat.
e det bara jag som tycker att DIFTV har varit slöare iår?
Mindre interjuver och sånt?
Gott Nytt År
Gott Nytt År
-
Det fattar jag väl ,men man ligger nog bra mycket närmare en plats i NHL om man spelar i AHL. Ett par bra matcher en skada på nån och sen e du i NHL. Vissa behöver ju ett par säsonger i AHL innan de e mogna för NHL. Jag tror Kruger,Cehlin och Brodin har riktigt goda chanser i NHL. Kolla bara på Cehlins match mot Kanada igår. Kruger är en extremt klok spelare. Brodin fruktansvärt orädd.Mäklaren skrev:Spelar de i AHL så tjänar de nog knappt mer än de gör i Elitserien. Låt säga att Krüger tjänar 70 000 i månaden nu. Tror du han har 700 000 i månaden i AHL? Haha.DIFVästertorp skrev:För att få minst 10 ggr så mycket lön kanske?Mäklaren skrev:Jag kan bara inte förstå varför alla väljer att dra till Nordamerika istället för att spela här hemma i Elitserien. Ingen av Cehlin, Brodin eller Krüger kommer att ha minsta chans att spela i NHL nästa säsong. Har grabbarna ingen självinsikt?
Djurgårdens IF
Ditt argument var annars att de tjänar minst tio gånger mer där borta?
-
Det gör dom i NHL.Mäklaren skrev:Ditt argument var annars att de tjänar minst tio gånger mer där borta?
Djurgårdens IF
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ta det i rätt forum.maria_159 skrev:e det bara jag som tycker att DIFTV har varit slöare iår?
Gott Nytt År

http://difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=2459
DIF!
Min högst personliga uppfattning är att Bengan har om han menar att spelare vinner på att åka över tidigt till NHL. Jag skulle snarast vilja rekomendera motsatsen dvs att stanna hemma ytterligare någon säsong, se till att bli bärande för ditt klubblag hemma och först därefter dra över. Min högst personliga uppfattning är att alldeles för många spelare åker över för tidigt, de är inte redo vare sig mognadsmässigt eller spelmässigt för att hantera NHL eller AHL.
Att spelare kommer försvinna till NHL kommer vi aldrig lyckas stoppa tyvärr. Vad man däremot borde kräva att få igenom är följande saker:
1. Kontrakt gäller.
2. Ersättningar för spelare måste bli högre, mycket högre. ( Kort sagt det skall bli för dyrt för klubbarna att chansa på att plocka över spelare. )
3. Plockar man över en spelare till NHL som inte platsar i NHL-laget bör detta lag bestraffas med att tvingas betala en extra summa till den förening som spelaren kommer ifrån.
4. Platsar inte spelaren i NHL bör han om hans förra klubb så önskar skickas hem till den.
Som det är nu blir det helt enkelt för billigt för NHL-klubbarna. De kan välja att chansa på flera spelare och deras kostnader blir små även vid kompletta misslyckanden. Det är detta faktum som måste upphöra att gälla.
Att jag sedan hatar NHL, tycker deras agerande är helt vidrigt, och allt vad de står för och hoppas att ligan går åt skogen är en helt annan historia...
Att spelare kommer försvinna till NHL kommer vi aldrig lyckas stoppa tyvärr. Vad man däremot borde kräva att få igenom är följande saker:
1. Kontrakt gäller.
2. Ersättningar för spelare måste bli högre, mycket högre. ( Kort sagt det skall bli för dyrt för klubbarna att chansa på att plocka över spelare. )
3. Plockar man över en spelare till NHL som inte platsar i NHL-laget bör detta lag bestraffas med att tvingas betala en extra summa till den förening som spelaren kommer ifrån.
4. Platsar inte spelaren i NHL bör han om hans förra klubb så önskar skickas hem till den.
Som det är nu blir det helt enkelt för billigt för NHL-klubbarna. De kan välja att chansa på flera spelare och deras kostnader blir små även vid kompletta misslyckanden. Det är detta faktum som måste upphöra att gälla.
Att jag sedan hatar NHL, tycker deras agerande är helt vidrigt, och allt vad de står för och hoppas att ligan går åt skogen är en helt annan historia...
Detta blir till att spara. :SMäklaren skrev:Jag kan bara inte förstå varför alla väljer att dra till Nordamerika istället för att spela här hemma i Elitserien. Ingen av Cehlin, Brodin eller Krüger kommer att ha minsta chans att spela i NHL nästa säsong. Har grabbarna ingen självinsikt?
Gör det. Tror att Krüger har en ok chans. Nashville kommer däremot vilja ha Cehlin i AHL, men det är deras filosofi snudd på oavsett hur bra spelaren är... Brodin tror jag vi får ha kvar ett tag till.Henkos skrev:Detta blir till att spara. :SMäklaren skrev:Jag kan bara inte förstå varför alla väljer att dra till Nordamerika istället för att spela här hemma i Elitserien. Ingen av Cehlin, Brodin eller Krüger kommer att ha minsta chans att spela i NHL nästa säsong. Har grabbarna ingen självinsikt?
Då Brodin är den klart bäste spelaren av dessa tre, så skulle jag finna det ytterst osannolikt om vi får behålla honom och inte de andra två.
Kruger är för långsam för NHL enligt mig. Han är bara riktigt bra när han får väldigt mycket tid med pucken.
Brodin gör nog bäst att stanna här resten av sin karriär. Om han inte gillar AHL dvs. Finns väl typ 100.000 exakt likadana spelartyper som Brodin där borta?
Cehlin tror jag däremot kan göra riktig succé i NHL.
Brodin gör nog bäst att stanna här resten av sin karriär. Om han inte gillar AHL dvs. Finns väl typ 100.000 exakt likadana spelartyper som Brodin där borta?
Cehlin tror jag däremot kan göra riktig succé i NHL.