Tack själv för att du tog dig tid att titta in här på forumet, det värmer våra Djurgårdshjärtan. Jag hoppas på en mycket god fortsättning för eran del.johannaekman skrev:Tack snälla för alla fina kommentarer. Alla hälsningar kommer framföras till Nisse idag när jag hälsar på honom. Han mår lite bättre och kommer fixa detta galant det vet jag. Jag och barnen hoppas att han får komma hem så fort som möjligt. God fortsättning. Mvh Johanna Ekman.
Nils Ekmans fru här!
Re: Nils Ekmans fru här!
En stor kram till hela familjen Ekman.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
-
Hälsa att vi älskar honom och att våra tankar alltid finns hos er. Kämpa Nisse!
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Är alltid en mening med allt här i livet. Den här säsongen har du fått kämpa emot alla jävligheters jävlighet Nisse. Först en massa penicillin för att bota snuva o hosta, sen knäskada, sen den olycksaliga klubbviftningen i Gävle och som grädde på moset en STROKE. Du har fått stå emot gnäll och frustration från supportrar och media, läs Boork och Nyström. Dessa två herrar satte igång en snöboll av kritik efter händelsen i Gävle riktat mot dig som människa och person som säkert skadade dig mer än många förstod.
Att nu stroken inträffade kan faktiskt vända fokus till att man i stället ser dig mer som den härliga människa och profil du är utanför hockeyarenan. Du har alltid haft glimten i ögat och är säkert en härlig människa, pappa och man att ha runt omkring sig.
Jag hoppas verkligen och tror att du likt en amerikansk hjälteklassikerfilm, typ sagan får alltid ett lyckligt slut, kommer tillbaka till hockeyn.
Hoppas få uppleva när du kliver in på Hovets is iförd nr 3 och får motta den kärlek alla djurgårdssupportrar på Hovet känner och önskar dig efter den jobbiga rehab du står inför och klarat av. Fokusera på detta alla jobbiga dagar. Tänk när du står där själv på mittpunkten på Hovet och 8000 galna fans hälsar dig välkommen tillbaka, antingen till vardagen eller som en kämpe i nr 3 på isen hos Djurgårdens IF. Fy fan vad jag saknar dig NISSE....
Att nu stroken inträffade kan faktiskt vända fokus till att man i stället ser dig mer som den härliga människa och profil du är utanför hockeyarenan. Du har alltid haft glimten i ögat och är säkert en härlig människa, pappa och man att ha runt omkring sig.
Jag hoppas verkligen och tror att du likt en amerikansk hjälteklassikerfilm, typ sagan får alltid ett lyckligt slut, kommer tillbaka till hockeyn.
Hoppas få uppleva när du kliver in på Hovets is iförd nr 3 och får motta den kärlek alla djurgårdssupportrar på Hovet känner och önskar dig efter den jobbiga rehab du står inför och klarat av. Fokusera på detta alla jobbiga dagar. Tänk när du står där själv på mittpunkten på Hovet och 8000 galna fans hälsar dig välkommen tillbaka, antingen till vardagen eller som en kämpe i nr 3 på isen hos Djurgårdens IF. Fy fan vad jag saknar dig NISSE....
- Amadeus
Hälsa honom att han finns i våra tankar hela tiden. Du och barnen också
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
- DIF_Soldier
Det känns bra att du framför våra tankar härifrån forumet Johanna. Ibland känns annars det som skrivs här väldigt isolerat - nu känns det däremot så att våra hälsningar verkligen går fram.
För mig är Nisse en hjälte, en frälsare. Folk trodde att jag hade tappat förståndet på grund av min reaktion när det blev klart att Nisse hade återvänt - det förgyllde min dag och jag sprang runt i ren eufori jag vet inte hur länge. Lika stark sorg kände jag när den här nyheten kom. Allt det triviala med själva hockeyn var liksom inte viktigt längre, inte ens för en inbiten Djurgårdare som jag.
Så se till att Nisse får veta att han för många är en oerhört älskad spelare och person. Vi kommer att följa Nisses återhämtande och stödja honom lika passionerat som vi följer och stödjer Djurgården. Jag hoppas Nisse, du och hela er familj får den bästa möjliga återhämtningen. Vi tänker på er.
För mig är Nisse en hjälte, en frälsare. Folk trodde att jag hade tappat förståndet på grund av min reaktion när det blev klart att Nisse hade återvänt - det förgyllde min dag och jag sprang runt i ren eufori jag vet inte hur länge. Lika stark sorg kände jag när den här nyheten kom. Allt det triviala med själva hockeyn var liksom inte viktigt längre, inte ens för en inbiten Djurgårdare som jag.
Så se till att Nisse får veta att han för många är en oerhört älskad spelare och person. Vi kommer att följa Nisses återhämtande och stödja honom lika passionerat som vi följer och stödjer Djurgården. Jag hoppas Nisse, du och hela er familj får den bästa möjliga återhämtningen. Vi tänker på er.
Säg den glädje som varar
Alla står bakom dig Nisse!
Du är DIF och DIF viker sig aldrig!
Vila och kom sedan tillbaka i din takt. Jag står fortfarande kvar på läktaren när du är tillbaks
Du är DIF och DIF viker sig aldrig!
Vila och kom sedan tillbaka i din takt. Jag står fortfarande kvar på läktaren när du är tillbaks

-
Mina tankar till Nils och Familjen.
- Daniel942
Johanna:
En sak du kan göra är att skriva ut denna bild:
http://farm6.static.flickr.com/5085/530 ... 251d_b.jpg
Och hänga upp den vid sängen där han ligger, skulle säkert betyda mycket för honom men även för oss.
En sak du kan göra är att skriva ut denna bild:
http://farm6.static.flickr.com/5085/530 ... 251d_b.jpg
Och hänga upp den vid sängen där han ligger, skulle säkert betyda mycket för honom men även för oss.
DIF!
-
Stort av Johanna att skriva här på forumet! Det betyder mycket för oss att veta att våra hälsningar framförs.
Krya på dig i din egen takt Nisse. Hälsan är ALLTID prio ett! Alltid.
Krya på dig i din egen takt Nisse. Hälsan är ALLTID prio ett! Alltid.
-
Jag registrerade mig på detta forum enbart för att fråga hur man skulle kunna skicka en hälsning till Nisse, och jag antar att denna tråd är svaret på frågan
Jag är Färjestad-supporter och tycker såklart att Djurgården är det vidrigaste som finns på denna jord. Men oavsett hur stort hat man kan känna under matcherna mot både spelare, supporters och klubben i helhet så får man samtidigt inte glömma att det faktiskt är individer, helt vanliga människor som spelar och jobbar för laget. Precis som helt vanliga människor spelar och jobbar för mitt kära Färjestad som jag älskar så mycket.
Så med det vill jag säga att jag verkligen hoppas att det kommer gå bra för dig Nisse och att du kan fortsätta med ett helt normalt liv och hockeyn så snart som möjligt.
Mvh

Jag är Färjestad-supporter och tycker såklart att Djurgården är det vidrigaste som finns på denna jord. Men oavsett hur stort hat man kan känna under matcherna mot både spelare, supporters och klubben i helhet så får man samtidigt inte glömma att det faktiskt är individer, helt vanliga människor som spelar och jobbar för laget. Precis som helt vanliga människor spelar och jobbar för mitt kära Färjestad som jag älskar så mycket.
Så med det vill jag säga att jag verkligen hoppas att det kommer gå bra för dig Nisse och att du kan fortsätta med ett helt normalt liv och hockeyn så snart som möjligt.
Mvh
-
Hej igen. Alla hälsningar är framförda. Nisse blev väldigt rörd över stödet under matchen senast. Tack snälla. Han gör framsteg och vi hoppas han får komma hem snart. Mvh Johanna.
fel tråd....
Men när jag ändå är här, KRYA NISSE!
Men när jag ändå är här, KRYA NISSE!
Det låter toppen! Hoppas han blir fullt frisk.
Fortsätt kämpa Nisse!
Fortsätt kämpa Nisse!