Vi har minst utländska spealre

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

MEn du håller på väl OSs kan du väl "låna" pengar
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Vad ska vi med utlänningar till när vi har ett av Sveriges bästa juniorlag?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Usch, det kan fan inte vara roligt att vara Mora supporter. Jag skulle aldrig vilja ha så där många utländska spelare i DIF, 3-4 högst, sedan skulle det bara kännas pinsamt.

Ungt och Svenskt före allt annat!
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Känns riktigt bra att DIF kör sin policy

Tråkigt att Mora inte värnar mer om svensk hockeys framtid
:twisted:
jarnkamin

Inlägg av jarnkamin »

Jojje skrev:
Pepp91 skrev:Mina föräldrar får ihop 50 000 tillsammans varje månad och då är min pappa elektriker och morsan är ekonom. Och 50 000 räcker för en familj med 2 föräldrar och 3 barn, så jag tycker att hockeyspelarna börjar bli lite väl giriga.
Räcker till vad? Min far tjänar dubbelt så mycket som dina föräldrar tjänar på ett år, varje månad...

Klart man vill ha mer pengar. Mycket vill ha mer.
Vi skiter väll fulständigt i vad din far tjänar Jojje....
+
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Varför bry sig om Mora och dem andra lagen som har många utlänningar överhuvudtaget?

Låt dem gå sin väg så går vi vår, så får vi se i slutändan vilket som är mest lyckat. Visst är det synd att det är så många men det är inte mycket man kan göra åt just nu och speciellt inte vi supportrar.
Men om någon säsong så blir det begränsningar och det låter riktigt bra i mina öron.

Däremot lönetak som någon föreslog i ett tidigare inlägg ställer jag mig väldigt tveksam till, och varför just siffran 250.000?
En hockey karriär kan bli kort så det är klart dem ska ha pengar för det då och precis som jojje skrev så vill mycket ha mer och vem vill inte det.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
DJ The real one..

Inlägg av DJ The real one.. »

Håller med Pepp. Förutom att 250000:- också är för mycket. Vilken karriär som helst kan väl bli kort så det var ju knappast ngt bra argument. Inte heller att mycket vill ha mer för det är ju knappast en sund inställning utan bara girigt.
Div. 2 Djurgår´n ändå!
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Ska man ha lönetak ska den gälla hela truppen och inte en enskild spelare!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Don_T skrev:Ska man ha lönetak ska den gälla hela truppen och inte en enskild spelare!
NEJ, vi sätter prislappar på varje spelare där det står ett max-pris :wink: :P
Hvmannen
Kontakt:

Inlägg av Hvmannen »

Att det finns många utlänska spelare måste bero på att de svenska inte håller kvalitet nog...sen måste juniorverksamheten ha varit dålig ett decennium också...men den är helt klart på uppgång!!

Ex. HV71 hade 7 egna produkter i fjolårets trupp (4 hv71, 3 HC Dalen)

Och då räknar jag INTE Svanberg, Åkerlund eller Hjalmarsson som fostrats i HVs J18/20...

I år drog 3 st till NHL så nu är det BARA 4 st kvar...fast de som kommer upp blir oftast riktigt bra...och Sverige har ju rekordmånga spelare i NHL i år!!
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Hvmannen skrev:Ex. HV71 hade 7 egna produkter i fjolårets trupp (4 hv71, 3 HC Dalen)
Är en spelare från HC Dalen en egen produkt för HV71?
Verkar vara ett egendomligt sätt att räkna.
Hvmannen
Kontakt:

Inlägg av Hvmannen »

Då har ju Djurgården bara 1 spelare som Dif som moderklubb...och han är 30 år!!! Är det inte dags att vassla fram någon "stjärna" snart? Kanske det är därför ni hamnat i det läge ni hamnat...
Skriv svar