Vi har minst utländska spealre
- Blåränderna går aldrig ur
- Remy Lebeau
Vi skiter väll fulständigt i vad din far tjänar Jojje....Jojje skrev:Räcker till vad? Min far tjänar dubbelt så mycket som dina föräldrar tjänar på ett år, varje månad...Pepp91 skrev:Mina föräldrar får ihop 50 000 tillsammans varje månad och då är min pappa elektriker och morsan är ekonom. Och 50 000 räcker för en familj med 2 föräldrar och 3 barn, så jag tycker att hockeyspelarna börjar bli lite väl giriga.
Klart man vill ha mer pengar. Mycket vill ha mer.
+
Varför bry sig om Mora och dem andra lagen som har många utlänningar överhuvudtaget?
Låt dem gå sin väg så går vi vår, så får vi se i slutändan vilket som är mest lyckat. Visst är det synd att det är så många men det är inte mycket man kan göra åt just nu och speciellt inte vi supportrar.
Men om någon säsong så blir det begränsningar och det låter riktigt bra i mina öron.
Däremot lönetak som någon föreslog i ett tidigare inlägg ställer jag mig väldigt tveksam till, och varför just siffran 250.000?
En hockey karriär kan bli kort så det är klart dem ska ha pengar för det då och precis som jojje skrev så vill mycket ha mer och vem vill inte det.
Låt dem gå sin väg så går vi vår, så får vi se i slutändan vilket som är mest lyckat. Visst är det synd att det är så många men det är inte mycket man kan göra åt just nu och speciellt inte vi supportrar.
Men om någon säsong så blir det begränsningar och det låter riktigt bra i mina öron.
Däremot lönetak som någon föreslog i ett tidigare inlägg ställer jag mig väldigt tveksam till, och varför just siffran 250.000?
En hockey karriär kan bli kort så det är klart dem ska ha pengar för det då och precis som jojje skrev så vill mycket ha mer och vem vill inte det.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
-
Att det finns många utlänska spelare måste bero på att de svenska inte håller kvalitet nog...sen måste juniorverksamheten ha varit dålig ett decennium också...men den är helt klart på uppgång!!
Ex. HV71 hade 7 egna produkter i fjolårets trupp (4 hv71, 3 HC Dalen)
Och då räknar jag INTE Svanberg, Åkerlund eller Hjalmarsson som fostrats i HVs J18/20...
I år drog 3 st till NHL så nu är det BARA 4 st kvar...fast de som kommer upp blir oftast riktigt bra...och Sverige har ju rekordmånga spelare i NHL i år!!
Ex. HV71 hade 7 egna produkter i fjolårets trupp (4 hv71, 3 HC Dalen)
Och då räknar jag INTE Svanberg, Åkerlund eller Hjalmarsson som fostrats i HVs J18/20...
I år drog 3 st till NHL så nu är det BARA 4 st kvar...fast de som kommer upp blir oftast riktigt bra...och Sverige har ju rekordmånga spelare i NHL i år!!