Vi har minst utländska spealre

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Vi har minst utländska spealre

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

ja vad ska man säga.....skit tråkigt att läsa det där...:O

Man borde liksom införa någon regel att man bara få ha ett visst antal utländska spealre i laget...??

Mora: 14
Skellefteå: 9
Malmö: 9
Luleå: 9
Brynäs: 8
Frölunda: 8
HV 71: 6
Timrå: 6
Modo: 5
Linköping: 5
Färjestad: 3
Djurgården: 2
Totalt: 84 utländska spelare
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Användarvisningsbild
Hawaii

Re: Vi har minst utländska spealre

Inlägg av Hawaii »

Blåränderna går aldrig ur skrev:ja vad ska man säga.....skit tråkigt att läsa det där...:O

Man borde liksom införa någon regel att man bara få ha ett visst antal utländska spealre i laget...??

Mora: 14
Skellefteå: 9
Malmö: 9
Luleå: 9
Brynäs: 8
Frölunda: 8
HV 71: 6
Timrå: 6
Modo: 5
Linköping: 5
Färjestad: 3
Djurgården: 2
Totalt: 84 utländska spelare
Helt riktig satsning av styrelsen, fast antar jag antar att vi haft fler utlänningar om det inte vore för våra dåliga resurser. Att ha en maxgräns på 4-5 stycken vore kanske något, för problemet är att det finns alldeles för många utlänska medelmåttor i Elitserien som gott och väl skulle kunna ersättas av hungriga svenskar.
DJUUU..
isolerad

Inlägg av isolerad »

Helt rätt riktning av Djurgården. Så lite utlänningar som möjligt ska det vara! Lagen känns inte riktigt lika ihopköpta då : p
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

5 st borde det får vara eller som i NHL ett lönetak:O kanske skulle funka det också
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Blåränderna går aldrig ur skrev:5 st borde det får vara eller som i NHL ett lönetak:O kanske skulle funka det också
Ett lönetak på 250 000 kr i månaden tycker jag att man borde införa.
Va fan ska man ens med 300 000 i månaden till???? Mina föräldrar får ihop 50 000 tillsammans varje månad och då är min pappa elektriker och morsan är ekonom. Och 50 000 räcker för en familj med 2 föräldrar och 3 barn, så jag tycker att hockeyspelarna börjar bli lite väl giriga. Jag tycker att man borde skicka ner spelarna som är dom bäst betalda i ES på ett Pool-spel, t. ex U-9 ungar. Det är bland det roligaste jag vet att titta på såna "matcher". Alla spelar för en sak; inte pengar, inget fett sponsorkontrakt som ger en massa gratisgrejor eller något sådant.
Alla dom ungarna spelar för att hockey är roligt.
Men nu på senare tid så verkar det som att vissa senior-spelare har glömt att dom en gång också bara spelade för sportens skull, och för kompisarna. Det borde till och med räcka med 100 000/månaden.
Om man låter girigbukarna se en sån match så säger dom kanske vid nästa tillfälle för kontraktförlängning att dom inte vill ha någon löneförhöjning.......

Fast detta är nog kanske bara drömtänkande ifrån mig. För jag vet att jag själv inte skulle vilja tjäna mindre. Så enda möjligheten är kanske att sätta upp ett lönetak :roll:
Satan's little helper

Inlägg av Satan's little helper »

ja, lönetak definitivt
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Ja, 14 spelare i ett lag är väl i det grövsta laget. Frågan är om det inte är en tidsfråga tills Mora-fansen tröttnar på att inte ha så värst många inhemska lirare... Speciellt om de inte producerar. Själv är jag grymt nöjd med DIF:s satsning på lokala talanger, skitbra! :)
Kagen

Inlägg av Kagen »

Svenska spelare är ju så hypade efter VM- och OS-guld. Ni som talar om billigare trupper talar samtidigt för fler utlänningar i praktiken.

Mora som ligger ute i skogen har inte en massa juniorer i trakten på samma sätt som DIF i Stockholm och har inte råd att betala höga löner som Färjestad - alltså blir det utländskt.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Vi bor väl i EU? Där arbetskraftsinvandring inte får begränsas?
Användarvisningsbild
_Skogis
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Jacke...
Visst är det så!

Dock har tex Finska ligan infört ett tak på hur mång utländska spelare som får vara anmälda till en match, dock får varje lag ha hur många utländska spelare som helst under kontrakt...

Regler är till för att böjas...

:lol:
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Elitserien är till för att utveckla talanger och juniorer som ska ta över Tre Kronor. Om elitserieklubbar bara värvar utländska spelare kommer inte juniorerna få komma fram på samma sätt.

En regel för hur många spelare man får ha varje match borde vara en lösning. Men se på hur många spelare DIF skeppat iväg till NHL jämfört med Mora..!

Om juniorerna bara får harva i allsvenskan efter som de blivit utlånade blir det inga fler internationella guld osv. Vi behöver en spelarutveckling inom sverige och det får elitserieklubbarna stå för!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Pepp91 skrev:Mina föräldrar får ihop 50 000 tillsammans varje månad och då är min pappa elektriker och morsan är ekonom. Och 50 000 räcker för en familj med 2 föräldrar och 3 barn, så jag tycker att hockeyspelarna börjar bli lite väl giriga.
Räcker till vad? Min far tjänar dubbelt så mycket som dina föräldrar tjänar på ett år, varje månad...

Klart man vill ha mer pengar. Mycket vill ha mer.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Jojje skrev:
Pepp91 skrev:Mina föräldrar får ihop 50 000 tillsammans varje månad och då är min pappa elektriker och morsan är ekonom. Och 50 000 räcker för en familj med 2 föräldrar och 3 barn, så jag tycker att hockeyspelarna börjar bli lite väl giriga.
Räcker till vad? Min far tjänar dubbelt så mycket som dina föräldrar tjänar på ett år, varje månad...

Det räcker för att man ska kunna leva ett normalt liv, varken fattig eller rik. Men det är något som inte du förstår......
yvvi

Inlägg av yvvi »

Jojje skrev:

Va bra jojje, då kan du be din far som tjänar såpass mycket donera lite till DIF Hockey!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

yvvi skrev:Va bra jojje, då kan du be din far som tjänar såpass mycket donera lite till DIF Hockey!
Han håller inte på DIF tyvärr.
Skriv svar