Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
yvvi

Inlägg av yvvi »

Nån mer som tänker på att det inte har det minsta med silly season att göra.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

"Åldersstrukturen är också bättre, även om vi fortfarande saknar någon back mellan 28-30 år. Daniel Fernholm skulle ha passat perfekt, även fast han är yngre. Han har erfarenhet. Det är en ren spekulation men om möjligheten dyker upp vill vi ha honom. Han ska över till NHL-campen i höst och om han tar en plats i AHL eller NHL så stannar han så klart. Men får han spela i ECHL i år igen tror jag att vi har en bra chans att se honom i Djurgården igen".

Låter som dem vill ha in ytterligare en back!
Kanske så att det dyker upp nån efter att fernholm ger beskedet?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vi har redan rätt många backar, men visst Fernholm skulle vara en rejäl förstärkning helt klart. Tror dock inte så mycket på detta om jag skall vara helt ärlig. Tycker fortfarande man borde lägga ner energi på att skaffa fram en anfallare med näsa för mål.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Har vi någonn y spelare på G..

Jag tror att vi kan gå låångt i år med denna trupp vi har nu...
Men man ska inte hoppas för mycket men , jag längtar...

Sm-bucklan i år kanske??... :P man kan alltid drömma
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Då har Per Eklund hittat en ny klubb adress.
Lycka till med ditt sista år.
http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /16984.htm
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Att någon ny spelar som kommer har jag svårt att tro att det blir men man kan alltid hoppas såklart, och innan man börjar drömma om sm-guld och så måste man ta sig till slutspel vilket blir tufft nog.

Är lite orolig över forwardssituationen vi har i dagsläget visst vi har värvat intressanta spelar som t.ex. Dragan med flera men har man tappat Thoresen och Rudslätt så blir i alla fall jag orolig.

Backsidan ser väl okej men inte mycket mer men klart bättre än förra säsongen, ska bli kul att följa Dennis Persson när man har hört så mycket bra om honom med lite tur kan det bli en ny storback och kan Ribbenstrand ta ytterligare något eller flera steg till i sin utveckling så har DIF något stort på gång.

Till sist så tror och hoppas jag att DIF tar sig till slutspel via en 8:de eller en 7:de plats.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Eklund klar för Straubing Tigers i tyska ligan..

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 20,00.html
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Kan du inte ens läsa två inlägg upp i tråden?
För övrigt har inte Per Eklund något med Djurgårdens silly season att göra.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Vi borde ju ge Dick ett kontraktsförslag nu, han har ju visat sina framfötter ju :D
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Hur går det för Fredric Eriksson och Dennis Persson? Någon som sett någon match/träning och tycker att dom hänger med bra? Och om vi skulle få hem Fernholm så borde det väl vara någon av dom 2 som får bli utlänade eller nå't....
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Tja alla DJURGÅRDARE!

Är ny medlem (HEJ HEJ HETER OSCAR ÄR 13 ÅR) men har läst aktivt på hemsidan tidigare. Är det nån som kan förklara vad denna silly season tråden handlar om. Bra att veta eftersom att det verkar vara väldigt aktiv...

tacksam för svar...

MVH OSCAR
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Måste säga att jag är imponerad av axelsson! bra spelare för framtiden! tycker också vi ska testa hans klubbkamrat linus klasen som gjorde 81 poäng om man jämför med axelssons 32 poäng.

http://www.huddingehockey.com/team/truppen/
isolerad

Inlägg av isolerad »

oswä0216 skrev:Tja alla DJURGÅRDARE!

Är ny medlem (HEJ HEJ HETER OSCAR ÄR 13 ÅR) men har läst aktivt på hemsidan tidigare. Är det nån som kan förklara vad denna silly season tråden handlar om. Bra att veta eftersom att det verkar vara väldigt aktiv...

tacksam för svar...

MVH OSCAR
Hej! Kort sagt är det en tråd som handlar om spelare som ryktas vara på väg till eller från Djurgården.
Användarvisningsbild
Don_T
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Christopher J skrev:Måste säga att jag är imponerad av axelsson! bra spelare för framtiden! tycker också vi ska testa hans klubbkamrat linus klasen som gjorde 81 poäng om man jämför med axelssons 32 poäng.

Dick var ej ordinarie i Huddinge under stor del av förra säsongen!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Don_T skrev:
Christopher J skrev:Måste säga att jag är imponerad av axelsson! bra spelare för framtiden! tycker också vi ska testa hans klubbkamrat linus klasen som gjorde 81 poäng om man jämför med axelssons 32 poäng.

Dick var ej ordinarie i Huddinge under stor del av förra säsongen!
Jaha? Vad var det för jävla svar?!
Skriv svar