Djurgårdens IF - Skellefteå aik, 26/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik, 26/12 2010

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren - King of Whine skrev:Mark var lika usel som vanligt. Skellefteå hade inte ett enda farligt skott på hela matchen, men ändå lyckades han schabbla till det ett antal gånger.
Mash skrev:Inte ofta jag håller med dig i dina åsikter men nu är jag glad att någon annan än jag la märke till det och håller med dig till 100%.

Visst var det Mark som stod pga Riddarns stukade finger?
Magnutz of Mega Power skrev:Hade han varit lika usel som vanligt så hade Skelleajk satt ett par baljor till. Jag hävdar att han var bättre än han var mot ajk 2-5. ;)
Mash som ofta har fel skrev:Ja, helt klart var han bättre igår men han var fortfarande inte bra ;) Igår var det bra backspel och BP som gjorde att inte skellefteå fick iväg några farliga skott, var enkel dag på jobbet för Mark.
Håller med. Laget gjorde Mark bra, men då Mark såg och kändes stabilare än på länge kan ju han ha påverkat laget utåt också. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash

Inlägg av Mash »

Magnutz skrev:Håller med. Laget gjorde Mark bra, men då Mark såg och kändes stabilare än på länge kan ju han ha påverkat laget utåt också. ;)
Haha, ska jag vara ärlig så var Hadelöv bättre ;)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mash skrev:
Magnutz skrev:Håller med. Laget gjorde Mark bra, men då Mark såg och kändes stabilare än på länge kan ju han ha påverkat laget utåt också. ;)
Haha, ska jag vara ärlig så var Hadelöv bättre ;)
Håller med fullständigt. Att Skellefteajk släppte in 5 baljor var för att de var så illa tvungna. Hadelöv storspelade. Att han gick av berodde nog mest på att han insåg hur jävla kört det verkligen var. ;) Men hade de haft en sämre keeper hade siffrorna i 1a perioden inte stannat vid 2-0. Så, Hadelöv var grym, men DIF var grymmare!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Men alltså, han vinner ju matcher åt oss, han räddar puckar. DET är vad det handlar om. Sen skiter jag i om han släpper returer eller "ser osäker ut". Riddarn är inte ett dugg bättre. Vi har två andramålvakter, så är det bara, men så länge de vinner matcher så är jag nöjd.

Klart man hellre vill ha Tellan eller någon annan stormålvakt, men jag tycker att ni får vässa er lite.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Nämen va var det jag sa mot Timrå, när alla tyckte man var en åsna med ett cykelställ upp kört i röven! Mark är stabilare än Ridderwall, och snacka inte Mark släpper värre returer för då har man inte sett någon match med Ridderwall Jr. Riktigt rolig match hoppas vi får se en liknande mot essesskå imorrn.

Dock inte sagt att Mark är Grant Fuhr.... än.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Håller med. Mark vinner matcher, vilket även Riddarn gör. Båda är osäkra och jag är helt övertygad om att dom vet om det. I början av säsongen var backarna osäkra, plus målvakterna. Nu ser det helt klart bättre ut på båda fronterna, men såklart, det finns mer att jobba på.

För övrigt höll jag på att bajsa på mig flertalet gånger under denna match, eftersom i derbyt satt jag och några polare och nämnde ord som ineffektivitet samt kasst PP. Var ju helt tvärtom i denna match. Bra jobbat :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Hahaha, släpper Mark mindre returer än Riddarn? Nu börjar jag på allvar tro att folk på detta forum vill förlora matcherna. Mark är seriens i särklass sämsta målvakt som sprider en fruktansvärd osäkerhet i hela laget.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Mäklaren skrev:Hahaha, släpper Mark mindre returer än Riddarn? Nu börjar jag på allvar tro att folk på detta forum vill förlora matcherna. Mark är seriens i särklass sämsta målvakt som sprider en fruktansvärd osäkerhet i hela laget.
Instämmer till 110%.
Visst gjorde Mark det bra mot Skellefteå dock, men han släppte en jävla massa returer och agerade väldigt osäkert flera gånger.
Mash

Inlägg av Mash »

Salas skrev:
Mäklaren skrev:Hahaha, släpper Mark mindre returer än Riddarn? Nu börjar jag på allvar tro att folk på detta forum vill förlora matcherna. Mark är seriens i särklass sämsta målvakt som sprider en fruktansvärd osäkerhet i hela laget.
Instämmer till 110%.
Visst gjorde Mark det bra mot Skellefteå dock, men han släppte en jävla massa returer och agerade väldigt osäkert flera gånger.
Snarare agerade han osäkert alla gånger, han snurrar bakom målburen och vet inte vad han ska göra med pucken så då tjongar han iväg den. Han kan inte klistra en puck i plocken, antingen studsar den på bröstet ner på isen och han blockerar på det viset eller så släpper han en retur till backen.

Hoppas innerligt att Riddarn står ikväll, dock så tar det tid för att ett stukat finger ska bli ''helt''.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Hur många mål släppte han? Vann han matchen? Hur f-n kan man sitta och klaga på Mark, jag förstår inte. Ni är ju helt slut i huvudet. Han står ju på rätt ställe och även om han släpper returer så räddar han ju puckarna.

Och nej, han är inte sämst i elitserien. Hur ligger han till i målvaktsligan? Just det.

Det finns matcher då man kan gnälla på vissa spelares insatser men att våra målvakter får så vansinnigt mycket kritik tycker jag är helt fel. De sköter sig okej och har inte förlorat på evigheter. Spar ert gnäll till ett senare och mer passande tillfälle.
Mash

Inlägg av Mash »

SkönaDjurgårn skrev:Hur många mål släppte han? Vann han matchen? Hur f-n kan man sitta och klaga på Mark, jag förstår inte. Ni är ju helt slut i huvudet. Han står ju på rätt ställe och även om han släpper returer så räddar han ju puckarna.

Och nej, han är inte sämst i elitserien. Hur ligger han till i målvaktsligan? Just det.

Det finns matcher då man kan gnälla på vissa spelares insatser men att våra målvakter får så vansinnigt mycket kritik tycker jag är helt fel. De sköter sig okej och har inte förlorat på evigheter. Spar ert gnäll till ett senare och mer passande tillfälle.
Bara för att han ligger bra till i målvaktsligan så måste han inte vara bra. Skotten han får på sig är inte svåra, derbyt var en barnlek för Mark, saik matchen var även den en barnlek men han kan ändå inte låta bli att slarva, släppa returer på farliga puckar som kan leda till mål. Nu har vi visserligen ett antal bra backar som är med på att Mark släpper returer och Mark fångar upp returerna han släpper men en vacker dag så finns inte backarna där.

Vi som gnäller på Mark gör det inte obefogat, vi har våra anledningar och tycker det inte är mer än rätt, av en ELITserie målvakt så ska man kräva mycket. Av det jag ser på isen så klarar inte Mark av elitserien, ser man till andra målvakter runt om i landet så ser man hur en elitseriemålvakt agerar. Jag kan inte heller säga att Riddarn är en elitseriemålvakt men han är tusentals nivåer bättre än Owuya.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SkönaDjurgårn skrev:Hur många mål släppte han? Vann han matchen? Hur f-n kan man sitta och klaga på Mark, jag förstår inte. Ni är ju helt slut i huvudet. Han står ju på rätt ställe och även om han släpper returer så räddar han ju puckarna.
Hur kan du påstå att Mark är en stabil och bra målvakt? Du om någon är ju helt slut i huvudet.
Han klistrar ju inte en enda puck, agerar osäkert hela tiden, och gör minst ett grovt misstag i varje match. Han släppte en vansinnig retur rakt ut på en liten fösare mot aik, han var nära att ställa till det ordentligt när han var ute och simmade mot Skellefteå... En målvakt ska agera stabilt och säkert så att backarna kan slappna av. Om backarna vet att dom måste sitta i målvaktens knä för att inte släppa in sjuttioelva mål så blir det inget bra spel varken offensivt eller defensivt.

Notera att jag inte klagar på Mark, utan jag klagar på de som är ansvariga för våra nyförvärv. Att ha Mark som andramålvakt bakom en osäker Stefan Ridderwall är ju så korkat som det kan bli.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Anledningen till Marks hyfsade räddningsprocent stavas att han har hoppat in i några matcher med bara någon period kvar och då hållit nollan. Precis som det var för Wesslau säsongen 2008/2009.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jag tror som jag tidigare har skrivit att en "kona" i målet skulle inte bara rädda fler puckar än Mark, den skulle även klistra fler puckar samt kontrollera sina returer bättre.
Senast redigerad av Caveman den 2010-12-28 16:32:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Mark lyckas ju stoppa sina puckar... att han ser så förbannat Bambi-aktig ut när han gör det är anledningen till att många, däribland jag, ser honom som en dålig målvakt. Han ser inte ut att veta vad fan han håller på med kort sagt.
Skriv svar