jag såg matchen och jag måste säga att danne larsson va kung i kassen!!!!
matchen var riktigt jämn båda lagen bytte chanser med varandra.
bästa kedjan var helt klart eklund-ask-danielsson de har fart och fläkt de sliter som djur!!! de är härliga att se!!! bäcker gör också en bra match! på backsidan tycker jag att dennis persson va riktigt bra!!
lindman och timmy va stabila med och ribben!
backbesättningen ser grym ut!!!
det här räcker lätt till slutspel!!!!
plus att dragan,ölvestad,ronnie och hörnqvist var borta!!!!
bra match gubbar!!!!
Gemed dagens vinst mot Linköping klättrade vi upp på en tredjeplats!! Bara en pinne från Kärpät och Färjestad som har finalplatserna just nu!!! Detta kan bli nåt!!
DIF startade perioderna bäst. Det var en fysisk och ganska välspelad match. Tempot var ganska lågt.
Plus i DIF
+ Juniorerna - De spelade med stort självförtroende och bidrog till segern.
+ Coachningen - visst kunde det sett bättre ut i PP, men Säcken/Challe valde att spela runt laget i stället för att ha speciella PP-uppställningar.
+ DANIEL LARSSON - rena väggen. Storspel i målet. Hade inte en chans på LHCs båda mål.
+ Dick Axelsson, visserligen junior och redan fått ett plus. Vill se honom i DIF redan till Elitseriestarten.
+ Försvaret, tufft och hårt utan att vara fult. Backarna såg till att hålla rent framför kassen.
+ Linkan, assistkungen fortsätter att leverera grymma assist, två stycken ikväll.
Minus i DIF
- Närkampsspelet. Tajmingen i tacklingarna finns inte där ännu.
- Inställningen i slutet av första och andra perioden. Verkade som att de blev för självsäkra. Hade kunnat kosta segern.
- PP - har sin förklaring att DIF spelade runt på alla fyra femmor hela matchen.
Noterbart var att DIF under en period i matchen hade två 88or, en 87a och en 86a tillsammans med Falken på isen!
Patrik Lund och Chritoffer From-Björk blir nästa stora DIF-stjärnor på hockeykartan.
fan va kul med en seger, känns bättre även om man inte ska dra för höga växlar, men det känns bra inför starten tycker jag, bättre än förra året den här tiden, då var man lite nojjig
Skönt med seger emot tippade topplaget LHC!
Dock tycker jag det är skrämmande att vi fortfarande skjuter alldeles för lite i matcherna. Tappara - Djurgården 32-28 i skott för Tappara. IFK Helsingfors - Djurgården 36-33 i skott för Helsingfors. Djurgården - Hajkfjollorna 28-16 i skott för Fjollorna. LHC - Djurgården 34-22 i skott för Östgötarna.
Lite tidigt att dra några större slutsatser ännu men trenden är lite oroväckande.
Måste samtidigt reflektera över återväxten som Djurgården ser ut att ha.
Mycket lovande med juniorer som kan kliva in och prestera.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF 1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Om LHC hade spelat utan Djurgårdare igår så hade det troligen blivit 3-0 till DIF eftersom Musse Håkansson gjorde 1+1 och Joakim Eriksson 0+2 =)
Hursomhelst så har de tre senaste matcherna varit tydliga styrkebesked. (Även om jag vet att det är försäsong och att Leksand var kungar på försäsongen ifjol). Men vi är inte Leksand, vi är mycket bättre.
Frasse skrev:Skönt med seger emot tippade topplaget LHC!
Dock tycker jag det är skrämmande att vi fortfarande skjuter alldeles för lite i matcherna. Tappara - Djurgården 32-28 i skott för Tappara. IFK Helsingfors - Djurgården 36-33 i skott för Helsingfors. Djurgården - Hajkfjollorna 28-16 i skott för Fjollorna. LHC - Djurgården 34-22 i skott för Östgötarna.
Lite tidigt att dra några större slutsatser ännu men trenden är lite oroväckande.
Måste samtidigt reflektera över återväxten som Djurgården ser ut att ha.
Mycket lovande med juniorer som kan kliva in och prestera.
visst e det väl bra med mycket skott...det tyder ju på att man har ett fungerande anfallsspel och kommer till skott oftare...men att skjuta kring 30 skott är väl OK tycker jag ändå
tog mig in på NHL.com och leta fram Detroit som ett exempel och tog 6 slumpvisa matcher från förra säs: