Djurgårdens IF - Skellefteå aik, 26/12 2010
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik, 26/12 2010
Spelar Tjärnqvist i dag? Någon som vet?
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Pinsamt dålig info ang Tjärnas skada här på hemsidan. Hade han spelat hade det nog stått dock, det brukar vara tyst vid motgång.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Tror problemet är att hans fotskada är tämligen svårbedömd.Henkos skrev:Pinsamt dålig info ang Tjärnas skada här på hemsidan. Hade han spelat hade det nog stått dock, det brukar vara tyst vid motgång.
En annan sak; är jag ensam att vara förvånad att inte någon råtta anmälde Brodin för hans hopptackling i derbyt? Trodde, trots att han inte fick matchstraff, det tilltaget skulle beivras i efterhand.
Den kan nog vara svårbedömd men tycker det är en genomgående trend att det är dålig info kring skador.
Ang Brodin, visst är man lite förvånad. Evert, 54, som ser en match varannan säsong kan ju få för sig något om inte annat. Hur långt i efterhand kan man anmäla en händelse?
Ang Brodin, visst är man lite förvånad. Evert, 54, som ser en match varannan säsong kan ju få för sig något om inte annat. Hur långt i efterhand kan man anmäla en händelse?
- SkönaDjurgårn
Här kan jag bara instämma, fan vad fint det blir med DIF, JVM, NHL osv. Wooohoooo!Edin skrev:Julen avklarad.
Bra, ge mig ishockey.
Tjärnqvist har samma typ av skada som Krüger hade tidigare den här säsongen. Krüger gick på is/körde för hårt för tidigt och blev borta ännu längre och nu avvaktar de längre med Tjärna för att inte samma sak ska hända.
Tack för info ang Ridderwall, känns ändå en smula tryggare än Owoya.. Nu är bara problemet att man har ont i halsen redan INNAN match.. Men det kan väl en fernet råda bot på kanske, mot Hovet!
R.I.P Stefan Liv 

Fan Ekman! Öppet mål ju.
Bra kontring annars.

Fan är det för jävla råtta som kommenterar på AB LIve?!??"
EDIT: Härligt att Ekman och Nisse verkar ha vaknat!Djurgårdsfansen skämmer ut sig
Djurgården–Skellefteå 1–0
Andreas Hadelöv håller Skellefteå kvar i matchen. Först räddade han Nils Ekmans friläge.
Och alldeles nyss räddade han åter ett friläge, denna gång av Kristofer Ottosson.
Nyss satte Djurgården ännu en puck bakom Andreas Hadelöv. Men det var redan avblåst på grund av en Dif-spelare i målgården.
Det uppskattade inte Djurgårdens "supportrar", som reagerade med högljudda visslingar, och sedan började kasta in mynt på isen. Moget...
Daniel Grefve, Hovet
Hela dan har jag bara haft ett önskemål innan matchen började.
Och det var att Mackan och Nisse skulle göra mål. Och nu har dom gjort det.
Hoppas att Widing gör mål med.
Och det var att Mackan och Nisse skulle göra mål. Och nu har dom gjort det.
Hoppas att Widing gör mål med.
Nej, nu sjunger DIF-klacken Rap das armas.
Jag som trodde den var borta för gott

Skönt när Rundblad går upp offensivt hela tiden. Blir alltid luckor bakåt. 

- DIF_Soldier
Ruskigt bra första 16 minuter av DIF. Sista 4 dippade lite grand, men överlag riktigt stark period, bästa jag sett på länge.
Brodin-Fimpen-Ölvestad och Nilson-Otto-Ekman är riktigt jäkla bra - det är de som står ut mest, annars en genuin insats som skulle kunna slutat 5-0. Hadelöv och halvtaskiga frilägen har dock förhindrat detta.
Brodin-Fimpen-Ölvestad och Nilson-Otto-Ekman är riktigt jäkla bra - det är de som står ut mest, annars en genuin insats som skulle kunna slutat 5-0. Hadelöv och halvtaskiga frilägen har dock förhindrat detta.
Det är ju den där jävla DJ:ns fel som envisas med att dra igång en massa överflödig musik i högtalarna, bland annat den. Klart klacken blir påverkad.Biaas skrev:Nej, nu sjunger DIF-klacken Rap das armas.
Säg den glädje som varar
Kronwall är överallt, helt klart giganten på isen efter första. Ölve, Eklund, Brodin-kedjan är helt otroligt bra. Härligt att se Ekman och Nilson vara på G också.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
- starvin_marwin
- Säsongskort: Ja
Surt att behöva ge bort klackplåten till annandagsmatchen pga. feber, men riktigt härligt att se oss spela ikväll, ska inte klaga på utdelningen men synd att inte Otto eller Kempe kunde trycka dit iaf ett av lägena (öppet mål). Full fart framåt!