Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
Wayne skrev:Hittade de här två klippen från Canal Plus-sändningen:

Bara jag som tycker att det ser ut som om Widing skriker något mot aikarna på läktaren vid 3:58 ungefär?
Tror råttorna spottade på DIF-spelare som satt i båset / åkte på isen (tyckte Widing nämnde det i någon intervju) och han säger säkert några väl valda ord. Härliga Widing!

Go Jul!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Såg matchen i repris nu och helvete vilken första period vi gör. Borde gjort åtminstone 2-3 mål till med alla de chanser som skapas. Hoppas vi fortsätter med samma uppställning, Brodin & Jimmie är verkligen kungar den här matchen. Även Otto gör sin bästa match för säsongen.

Hoppas inte grabbarna får vattenskalle inför nästa fajt nu....
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Någon som vet hur det gick för Fasth? Spelklar nästa derby?
Mash

Inlägg av Mash »

Enbom skrev:Någon som vet hur det gick för Fasth? Spelklar nästa derby?
Nästa derby är han nog spelklar. Kunde inte blivit så allvarligt, han fick nog en hjärnskakning. Dock så såg vi hur länge Riddarn var borta med sin hjärnskakning så man kan hoppas Bjurling står nästa.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Mash skrev:
Enbom skrev:Någon som vet hur det gick för Fasth? Spelklar nästa derby?
Nästa derby är han nog spelklar. Kunde inte blivit så allvarligt, han fick nog en hjärnskakning. Dock så såg vi hur länge Riddarn var borta med sin hjärnskakning så man kan hoppas Bjurling står nästa.
Hörde någonstans att Fasth haft problem med hjärnskakningar tidigare och då kan det ta ett bra tag innan man kommer tillbaka. Hade en polare i Huddinges J20 som var tvungen att avsluta sin karriär redan som 19åring för att han fick för många hjärnskakningar. Så jag tror man tar det väldigt lugnt med Fasths återkomst.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Känns lite elakt att sitta här och hoppas att han inte hinner till nästa derby, men ändå. Bjurling är ju så förbannat mycket sämre än Fasth, så man vill ju hellre att Björn vaktar kassen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Enbom skrev:Känns lite elakt att sitta här och hoppas att han inte hinner till nästa derby, men ändå. Bjurling är ju så förbannat mycket sämre än Fasth, så man vill ju hellre att Björn vaktar kassen.
Så kan jag känna i vanliga fall. Men i aiks fall, eller när det kommer till just den förbannade f*ttklubben kan jag inte känna så någonstans, jag hoppas han missar resten av säsongen. Minst.
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:
Enbom skrev:Känns lite elakt att sitta här och hoppas att han inte hinner till nästa derby, men ändå. Bjurling är ju så förbannat mycket sämre än Fasth, så man vill ju hellre att Björn vaktar kassen.
Så kan jag känna i vanliga fall. Men i aiks fall, eller när det kommer till just den förbannade f*ttklubben kan jag inte känna så någonstans, jag hoppas han missar resten av säsongen. Minst.
Precis så är det. Den där McNevin får gärna vara skadad resten av hans tid också.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Snazzi skrev:
SirDIFalot skrev:
Precis så är det. Den där McNevin får gärna vara skadad resten av hans tid också.
Jag tycker tvärtom. Jag vill slå ajk med deras "bästa" lag så att de inte har ett piss att skylla på. Nu har vi vänt den trista derbytrenden och de ska verkligen få känna av det kommande 2 derbyna, som mycket väl kan vara de sista på mycket länge.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hahah, jag önskar de all olycka i världen helt enkelt. Men hur som helst. Dags att lämna matchtråden. Övrigt snack om tattarklubben från solna tas i Hata aik-tråden
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Postar det jag skrev i ett annat forum också... Jag har diskuterat det här med min far och vi är överens om att det måste till en lösning ganska snart och vi har en bra lösning vi tror på.

Att stänga av folk är helt fel väg att gå. Om man bemödar sig att kolla upp varför det uppstod bråk igår (vilket självklart inte media gör) blir det genast tydligt att avstängningar är helt fel.

Igår (läs den 22 dec) uppstod nämligen jidder på en sektion i aik-klacken därför att några väktare fått nys om att det stod två avstängda killar där. Således går de ner och ska plocka bort dessa. Då blir deras gäng förbannade och slagsmålet är igång. Det blir tydligt att avstängningar inte hjälper ett skit eftersom de tar sig in på läktaren i alla fall.

Vad som däremot skulle fungera bättre är BÖTER på... Ptja... Säg 50 000 kr. Det svider, rejält. Existensminimum i 5 år framöver för dessa småglin. Här måste polisen få hjälp av lagstiftning. Jag vet inte exakt vad som är tillåtet med de hårda integritetslagarna vi har i Sverige. Jag är t.o.m. osäker om polisen ens får använda sig av kamerabilder från matchen. Ingenting skulle förvåna mig. Ge polisen större befogenheter! Behandla alla ärenden snabbt och UPPMÄRKSAMMA domstolsbesluten i media.

På kort sikt, vad kan vi åstadkomma på tre veckor tills nästa derby? Chockhöj ståplatsbiljetterna till 350 kr och inför sittplats. De som redan har biljetter slipper höjningen. Oavsett vad kommer folk att smuggla in bomber och granater, det är inget man kan stoppa.

Det tåls att sägas igen, detta är ett samhällsproblem. Det går inte att skylla HV, aik eller DIF för det som händer. Man måste komma åt attityden hos de få som förstör och bara tänker på sig själva. 50 000 kr är ingenting en enda person bara vill kasta i sjön.

Idag (läs, i förrgår) kan man läsa i tidningen att man inte får kasta ut folk hursomhelst... Återigen ser vi brist i lagstiftning, inte hos klubbarna. HV och alla andra klubbar som har problem med supportrar som kastar saker och slåss gör allt de kan. Som jag sa tidigare, fixa lagstiftningen och behandla alla ärenden snabbt!!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

pulverapa skrev:Postar det jag skrev i ett annat forum också... Jag har diskuterat det här med min far och vi är överens om att det måste till en lösning ganska snart och vi har en bra lösning vi tror på.

Att stänga av folk är helt fel väg att gå. Om man bemödar sig att kolla upp varför det uppstod bråk igår (vilket självklart inte media gör) blir det genast tydligt att avstängningar är helt fel.

Igår (läs den 22 dec) uppstod nämligen jidder på en sektion i aik-klacken därför att några väktare fått nys om att det stod två avstängda killar där. Således går de ner och ska plocka bort dessa. Då blir deras gäng förbannade och slagsmålet är igång. Det blir tydligt att avstängningar inte hjälper ett skit eftersom de tar sig in på läktaren i alla fall.

Vad som däremot skulle fungera bättre är BÖTER på... Ptja... Säg 50 000 kr. Det svider, rejält. Existensminimum i 5 år framöver för dessa småglin. Här måste polisen få hjälp av lagstiftning. Jag vet inte exakt vad som är tillåtet med de hårda integritetslagarna vi har i Sverige. Jag är t.o.m. osäker om polisen ens får använda sig av kamerabilder från matchen. Ingenting skulle förvåna mig. Ge polisen större befogenheter! Behandla alla ärenden snabbt och UPPMÄRKSAMMA domstolsbesluten i media.

På kort sikt, vad kan vi åstadkomma på tre veckor tills nästa derby? Chockhöj ståplatsbiljetterna till 350 kr och inför sittplats. De som redan har biljetter slipper höjningen. Oavsett vad kommer folk att smuggla in bomber och granater, det är inget man kan stoppa.

Det tåls att sägas igen, detta är ett samhällsproblem. Det går inte att skylla HV, aik eller DIF för det som händer. Man måste komma åt attityden hos de få som förstör och bara tänker på sig själva. 50 000 kr är ingenting en enda person bara vill kasta i sjön.

Idag (läs, i förrgår) kan man läsa i tidningen att man inte får kasta ut folk hursomhelst... Återigen ser vi brist i lagstiftning, inte hos klubbarna. HV och alla andra klubbar som har problem med supportrar som kastar saker och slåss gör allt de kan. Som jag sa tidigare, fixa lagstiftningen och behandla alla ärenden snabbt!!
Nja det där stämmer inte riktigt.. Enligt en källa inifrån aik så gällde bråket att någon hade startat en facebookgrupp som denne tydligen inte hade auktoritet till att göra......

A-I-*poff*
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tydligen bröt någon i råttklacken benet under matchen (enligt en av DIF's matchvärdar som jag pratade med idag). :lol:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Tydligen bröt någon i råttklacken benet under matchen (enligt en av DIF's matchvärdar som jag pratade med idag). :lol:
Nej, någon brött råttbenet! :lol:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar