Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Järnkamin90

Re: Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010

Inlägg av Järnkamin90 »

Tycker man kan kolla till säkerheten inne på arenan!!, man kan väll ha bygg/kravallstängsel vid sidan om klackarna och suporterpolis brevid dessa på sitpplatts sidan om man säger så, istället för de nuvarande lakanen som inte gör ett piss, publikvakter som åker på däng och polis som ej kan göra något för då blir de beskyllda för övervålld!!

Sen så tycker jag man kan verkställa det man skriver, om pyroteknik förekommer kan eventuellt omvisitering av sektion, spela klart match utan publik eller avsluta match istället för att skriva det inför varje derby utan att något händer!!
gör som man gjorde Hammarby-djurgården tror det var 06 då man avbröt matchen och tilldömde oss segern då hammarby svinade, detta skall även gälla om vi svinar!!!!

näe en rejäl känga till de som har hand om säkerheten!!!!
givetvis ska vi suportrar kunna sköta oss även om inte detta fins, men man kanske skulle ha lärt sig något efter första derbyt då några Djurgårdare helt utan problem kunde promenera över till gnagets klack!!!!
inloss
Säsongskort: Ja

Inlägg av inloss »

Pinsamma gnaget...

Jag skäms så otrolig mycket av att vara i samma lokal när gnaget drar igång - ajk heja ajk

http://www.videoanni80.com/view/1846/kc ... t-up-1984/

Låten suger, videon suger, ajk´s text suger, ajk suger

GUD JUL HORUNGAR!
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Daniel942 »

DIF_Soldier skrev:INGA intervjuer efter en seger mot aik från DIFTV? Rekorduselt.
Mailar och kollar.
DIF!
Bigge

Inlägg av Bigge »

Magnutz skrev:
Wainscotting skrev:Jag är så förbannat jävla trött på de idioter som slåss och förstör oavsett lagsympatier och tillfälle.

TEXT

Är man en civiliserad människa sopar man inte till en annan person. Så enkelt är det.
+1
Kan bara hålla med er!!

Men ni som är på dessa derbyn, Ni ser väl vilka det är. Och antagligen är det väl alltid samma jävlar som håller på eller?
För dessa personer infinner sig enbart på derbyna för att att slåss. De finns inte i klacken när vi möter andra lag. Så häng ut dem..

Man tar inte avstånd från dessa genom att gnälla på säkerheten. Inte fan ska vi behöva ha gigantiska kravallstaket och flera hundra poliser. För att kunna genomföra en hockeymatch?

Är det inte vi Djurgårdare som är lite finare lite bättre?
Inte fan ska vi bete oss som neandertalare.

Visst fan hatar vi aik, Men det sjunger vi om och våra krigare visar det på isen. THATS IT!!
There is no I in TEAM!!!!
Järnkamin90

Inlägg av Järnkamin90 »

Bigge skrev:
Magnutz skrev:
Wainscotting skrev:Jag är så förbannat jävla trött på de idioter som slåss och förstör oavsett lagsympatier och tillfälle.

TEXT

Är man en civiliserad människa sopar man inte till en annan person. Så enkelt är det.
+1
Kan bara hålla med er!!

Men ni som är på dessa derbyn, Ni ser väl vilka det är. Och antagligen är det väl alltid samma jävlar som håller på eller?
För dessa personer infinner sig enbart på derbyna för att att slåss. De finns inte i klacken när vi möter andra lag. Så häng ut dem..

Man tar inte avstånd från dessa genom att gnälla på säkerheten. Inte fan ska vi behöva ha gigantiska kravallstaket och flera hundra poliser. För att kunna genomföra en hockeymatch?

Är det inte vi Djurgårdare som är lite finare lite bättre?
Inte fan ska vi bete oss som neandertalare.

Visst fan hatar vi aik, Men det sjunger vi om och våra krigare visar det på isen. THATS IT!!

Om nu inte de svarta lakarna räcker, och publikvakter som åker på däng inte fungerar kanske man bör tänka om, då syftar jag på högre bygg/kravallstängsel, svårare att ta sig över!!
poliserna får ju stå på långsidan, och är det då något pucko som klätrar över får väll de släpa ut han, men då blir ju snuten beskyllda för övervålld!!!
Jag tycker vi bör testa kravallstängsel, ingen har ju skadats av det!!!
Järnkamin90

Inlägg av Järnkamin90 »

Eller så gör man det som man gjorde mellan Hammarby-Djurgården, blåser av matchen och tilldömmer det laget med icke svinande suportrar seger!!!
Mash

Inlägg av Mash »

AMMC skrev:
Mash skrev:Sportbladet: Sent i natt meddelade polisen att de gripit 14 personer före, under och efter matchen. Detta för misshandel, narkotikabrott, våld mot tjänsteman och våldsamt upplopp

Vågar man hoppas att dessa 14 får straff, portas och aldrig mer kommer in för att se hockey?
Livstids avstängning för narkotikabrott. Shit, du borde bli åklagare!!
Nu var det du som antog att jag menade narkotikan, varför vet jag inte. Narkotikan skiter jag fullständigt i, den kan dom hålla på med bäst dom vill.

Det som hände igår är totalt jävla onödigt och hemskt. Att en grupp människor kan misshandla sina egna ordningsvakter, sina egna medlemmar och skrämma slag på varenda barnfamilj som var inne på Globen igår är hemskt, och totalt jävla onödigt. Dessa personer har ingen medkänsla, dom har köpt sin biljett för att bråka, dom skiter fullständigt i vad som händer inne i rinken.
Det är mina argument till varför jag tycker dom ska portas för all framtid. Eller tycker du kanske det är komiskt att en gnagare blir misshandlad, att barnfamiljer och övriga personer flyr ut ur Globen för att de är rädda för att hamna mellan dessa inkompetenta idioter och få skador som kan vara avgörande hur dom kan bete sig i framtiden?

Järnkamin90: Tycker det är en bra idé med kravallstängsel, att ha poliser på bägge sidorna av klackarna. Blir det gallerskak eller annat sätt påhopp så ut med dom. Blir intressant hur det blir inför vårat derby, för nu är det bevisat. Det är för dålig säkerhet.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Från aikforum:
Det som gjorde mig mest förbannad idag var den där äckliga jul hälsningen! Usch fyfan va jag hatar lions! Btw finns det någon bild/video på tifot
SKÅL!
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Från aikforum:
Det som gjorde mig mest förbannad idag var den där äckliga jul hälsningen! Usch fyfan va jag hatar lions! Btw finns det någon bild/video på tifot
SKÅL!
DFG ska ha cred för den banderollen. Riktigt bra gjort av dom! En fin julklapp till råttpacket från solna!
DIFnacka

Inlägg av DIFnacka »

Mash skrev:
AMMC skrev:
Mash skrev:Sportbladet: Sent i natt meddelade polisen att de gripit 14 personer före, under och efter matchen. Detta för misshandel, narkotikabrott, våld mot tjänsteman och våldsamt upplopp

Vågar man hoppas att dessa 14 får straff, portas och aldrig mer kommer in för att se hockey?
Livstids avstängning för narkotikabrott. Shit, du borde bli åklagare!!
Nu var det du som antog att jag menade narkotikan, varför vet jag inte. Narkotikan skiter jag fullständigt i, den kan dom hålla på med bäst dom vill.

Det som hände igår är totalt jävla onödigt och hemskt. Att en grupp människor kan misshandla sina egna ordningsvakter, sina egna medlemmar och skrämma slag på varenda barnfamilj som var inne på Globen igår är hemskt, och totalt jävla onödigt. Dessa personer har ingen medkänsla, dom har köpt sin biljett för att bråka, dom skiter fullständigt i vad som händer inne i rinken.
Det är mina argument till varför jag tycker dom ska portas för all framtid. Eller tycker du kanske det är komiskt att en gnagare blir misshandlad, att barnfamiljer och övriga personer flyr ut ur Globen för att de är rädda för att hamna mellan dessa inkompetenta idioter och få skador som kan vara avgörande hur dom kan bete sig i framtiden?

Järnkamin90: Tycker det är en bra idé med kravallstängsel, att ha poliser på bägge sidorna av klackarna. Blir det gallerskak eller annat sätt påhopp så ut med dom. Blir intressant hur det blir inför vårat derby, för nu är det bevisat. Det är för dålig säkerhet.
Både DIF och AIK diskuterade väl innan matchen om att de skulle bura in klackarna. Dock så satte sig hockeyligan emot det eftersom de ville ha en öpen arena där man ska kunna röra sig fritt. Får väl hoppas att hockeyligan inser att de hade fel och går med på staket vid nästa derby.
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

DIFnacka skrev:Dock så satte sig hockeyligan emot det eftersom de ville ha en öppen arena där man ska kunna röra sig fritt.
Det komiska med det är ju att hockeyligan redan innan den här matchen motsatte sig den principen då dom bestämde med klubbarna att vi Djurgårdare inte skulle få tillgång till en toa, utan istället till pissoarer utomhus i -15 grader.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:
DIFnacka skrev:Dock så satte sig hockeyligan emot det eftersom de ville ha en öppen arena där man ska kunna röra sig fritt.
Det komiska med det är ju att hockeyligan redan innan den här matchen motsatte sig den principen då dom bestämde med klubbarna att vi Djurgårdare inte skulle få tillgång till en toa, utan istället till pissoarer utomhus i -15 grader.
Helvete vad arg jag var på det, men efter en stunds klagande och skällande fick man iaf gå upp till etage B.
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Helvete vad arg jag var på det, men efter en stunds klagande och skällande fick man iaf gå upp till etage B.
Det sjuka var ju att det inte fanns en enda riktig toa där ute. Vad hade dom tänkt sig att alla skitnödiga skulle göra? Skita på sig?
Det finns verkligen nötter här i världen... Att hockeyligan ser till så att vi pissar utomhus, för att vägra sätta upp staket för att man vill ha en "öppen" arena är ju så jävla mycket dubbelmoral som det bara går. Hockeyligans dubbelmoral är nästan klass som råttornas.
andregus

Inlägg av andregus »

Har läst lite på aikforum och de har ju riktigt stora problem.

"att horungarna i dif börjar slå på sittplats-gnagare ska bara besvaras på ett sätt. att snuten går in på våran läktare sådär ska bara besvaras på ett sätt. det är våran läktare, våldet var befogat"

Sådär ser väldigt många inlägg ut, nästan majoritet. Känns ju skönt at folk har lite mer vett här i alla fall.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

andregus skrev:Har läst lite på aikforum och de har ju riktigt stora problem.

"att horungarna i dif börjar slå på sittplats-gnagare ska bara besvaras på ett sätt. att snuten går in på våran läktare sådär ska bara besvaras på ett sätt. det är våran läktare, våldet var befogat"

Sådär ser väldigt många inlägg ut, nästan majoritet. Känns ju skönt at folk har lite mer vett här i alla fall.
Tänkte på det jag med. De verkar ju fullkomligt spårade hela högen. Knappt någon som fördömde de olika incidenterna på läktarplats. Som du påpekade - tur att nivån är bra mycket bättre här inne.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Skriv svar