Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Wainscotting
Säsongskort: Ja

Re: Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010

Inlägg av Wainscotting »

Bortser man från allt stök: Åh, så galet jävla skönt att universum vändes åt rätt håll igen! Härliga Djurgår'n! TACK!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Mash

Inlägg av Mash »

Sportbladet: Sent i natt meddelade polisen att de gripit 14 personer före, under och efter matchen. Detta för misshandel, narkotikabrott, våld mot tjänsteman och våldsamt upplopp

Vågar man hoppas att dessa 14 får straff, portas och aldrig mer kommer in för att se hockey?
Senast redigerad av Mash den 2010-12-23 13:08:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev:
Mofo23 skrev:Spela alla derbyn utan borta klack. Klubbarna förlorar inga pengar samtidigt som det förhoppningsvis blir riktiga hockeyfester i samma anda som Järnkaminernas dag.
Personligen tycker jag det är ett uselt förslag av flera anledningar:
1) Blir inget derby då. Kommer kanske få skit för det här men i ett derby så är det heta känslor och hets är ofrånkomligt och hör liksom till. Däremot är naturligtvis regelrätta slagsmål oacceptabelt.

2) Hur fan ska du kunna garantera att inte bortalagssupporters köper biljetter och sitter utspridda mitt bland familjer etc.etc? Medlemskrav i hemmalagets förening? Rättvist mot de som inte är medlemmar? Nej.

Det är ju fortfarande så att det hela handlar om max 100 neandertalare från varje sida, identifiera, portförbjud och stäng av dem. Saken klar.
Jo det är rättvist. Varför ska man INTE vara medlem?
DIF!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Av den enkla anledning att man inte skall vara tvingad att vara medlem för att köpa biljett.

Vill man stoppa bråkmakare krävs det lagändringar, lagändringar som politiker inte vågar driva igenom för då blir det problem med övervakningssamhället kontra den personliga integriteten.

Ge klubbarna rätt lagliga medel att lösa dessa problem så kommer de att göra detta.

Införs det krav på medlemskap för att få köpa en biljett kommer jag att uppmana till 100% bojkott i alla fall den saken är säker.

Man skall för tusan inte tvinga folk att vara medlem för att få köpa biljetter, däremot kan man gott göra biljetterna personliga det skulle inte röra mig i ryggen och då skulle dessutom de som säljer på svartabörsen få ett helvete. Att tvinga folk att vara medlem är ungefär som att ICA eller COOP skulle tvinga personer som ville handla hos dem att först lösa ett medlemskap för 300 kronor. Fullständigt sinnesrubbat.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Inte för att jag är admin men:

Flytta den här diskussionen till Säsongen 2010/2011

Eller annat lämpligt ställe. :wink:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Lakrisal skrev:
Kentta skrev:bild 1
bild 2
DANIEL BRODIN - EN JÄRNKAMIN
Förlåt men när jag såg dessa två fantastiska bilder var jag bara tvungen:

Bild

Underbart med vinst, nu får man en riktigt jul iallafall!
Lite komiskt att gnagaren ligger precis vid Energizer-reklamen (batterier). Han får "ladda upp sig" över jul... :)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev: Det är ju fortfarande så att det hela handlar om max 100 neandertalare från varje sida, identifiera, portförbjud och stäng av dem. Saken klar.
Svårt att se hur det ska fungera rent praktiskt med portförbjudning. Nej, rätt väg fram är att vi inför ordentliga straff i sverige. Förstår inte varför vi har så innerligt svårt att ha kännbara fängelsestraff för den här typen av oanpassade råskinn. För skattebrottslingar och annan mindre brottslighet går det bra med fängelse, men när det gäller upplopp med barnfamiljer som måste fly för sina liv, då ska det tydligen vändas andra kinden till. Istället skall hela hockeykollektivet och resten publiken straffas med inskränkningar och annat elände. Bedrövligt.
Vet inte om jag tror det skulle vara så svårt, det är ju liksom en liten "most-wanted" klunga som inte kommer få tillträde till arenorna. Hade det varit 100+++ personer är det ju desto svårare, men är väl framförallt 20-30 personer som det berör.

Kan dock hålla med om att det inte vore fel med hårdare straff också som en påföljd.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Daniel942 skrev:
-daniel- skrev:
Mofo23 skrev:Spela alla derbyn utan borta klack. Klubbarna förlorar inga pengar samtidigt som det förhoppningsvis blir riktiga hockeyfester i samma anda som Järnkaminernas dag.
Personligen tycker jag det är ett uselt förslag av flera anledningar:
1) Blir inget derby då. Kommer kanske få skit för det här men i ett derby så är det heta känslor och hets är ofrånkomligt och hör liksom till. Däremot är naturligtvis regelrätta slagsmål oacceptabelt.

2) Hur fan ska du kunna garantera att inte bortalagssupporters köper biljetter och sitter utspridda mitt bland familjer etc.etc? Medlemskrav i hemmalagets förening? Rättvist mot de som inte är medlemmar? Nej.

Det är ju fortfarande så att det hela handlar om max 100 neandertalare från varje sida, identifiera, portförbjud och stäng av dem. Saken klar.
Jo det är rättvist. Varför ska man INTE vara medlem?
För att det kanske finns folk (dvs 90%) som går på någon sporadisk match då & då och kanske varken har råd eller lust att betala medlemskap?

Alla är inte lika inbitna som vi som lägger ner hela vår själ i DIF.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Edin skrev: Den andra är dock ingenting att diskutera, Brodin hoppade in i tacklingen, inget snack om saken. Att man lättar efter tacklingar är ju rätt vanligt, men Brodin tog sats och lättade ganska långt innan han fick kontakt. Personligen är jag rätt glad över att han inte fick matchstraff.
Well, I disagree! Men jag tänker inte smågräla med någon idag :) Dessa dagar fram till SAIK-matchen ska avnjutas till fullo. Alla Djurgårdare har rätt :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jockmaniac skrev:
Edin skrev: Den andra är dock ingenting att diskutera, Brodin hoppade in i tacklingen, inget snack om saken. Att man lättar efter tacklingar är ju rätt vanligt, men Brodin tog sats och lättade ganska långt innan han fick kontakt. Personligen är jag rätt glad över att han inte fick matchstraff.
Well, I disagree! Men jag tänker inte smågräla med någon idag :) Dessa dagar fram till SAIK-matchen ska avnjutas till fullo. Alla Djurgårdare har rätt :wink:
God jul, älskling! :D
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
djmoden

Inlägg av djmoden »

Tycker sj att de hade blivit en kanon skön stämning om man slapp aik packet i nästa derby. Ska sj gå på den matchen. sen kan de ju hända att aikare köper billjetter, fast då tror jag att de är lite mer normalt folk. Får ju hoppas att de inte blir tomma läktare, djurgården ska ju inte drabbas av att aik inte kan sköta sig.

Men de va en sån skön seger igår :) nu Blir de vinst på söndag också

Älska DIF
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mash skrev:Sportbladet: Sent i natt meddelade polisen att de gripit 14 personer före, under och efter matchen. Detta för misshandel, narkotikabrott, våld mot tjänsteman och våldsamt upplopp

Vågar man hoppas att dessa 14 får straff, portas och aldrig mer kommer in för att se hockey?
Livstids avstängning för narkotikabrott. Shit, du borde bli åklagare!!
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Det är repris på matchen nu klockan 15:30 för er som vill se. På canal +1 :)
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Raus skrev:Det är repris på matchen nu klockan 15:30 för er som vill se. På canal +1 :)

Så är det den där JÄVLA SF-kanalen på med Pippi långstrump!! :evil: :evil: :evil:
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

INGA intervjuer efter en seger mot aik från DIFTV? Rekorduselt.
Säg den glädje som varar
Skriv svar