Tippningstävling 2010/2011-diskussionstråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
lilleman

Re: Tippningstävling 2010/2011-diskussionstråden

Inlägg av lilleman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
lilleman skrev:Bombom: Dock har ju Salas vunnit derbybonusen en gång, och kan alltså inte göra det igen. Du är nu alltså immun från att åka ur tävlingen, Bombom

Fan, lilleman, tur för dig att du inte är här. Du slipper få en bamsekram och puss av mig.

Först vinst över ajk och nu detta. Vilken lyckokväll.

lilleman for president! :D
Haha, ojdå. Inte visste jag att Håkan Loob hade ett konto här inte :wink:

Nämen, som sagt för att göra det helt klart:

Har man en gång vunnit derbybonusen kan man inte göra det igen. Om man vinner den är man immun från att åka ur tävlingen fram till slutspelet! Man är alltså INTE garanterad en slutspelsplats!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

lilleman skrev:Bombom: Dock har ju Salas vunnit derbybonusen en gång, och kan alltså inte göra det igen. Du är nu alltså immun från att åka ur tävlingen, Bombom
Men, derbybonusen är ju +10 poäng?
Den jag vann senast var ju bara en "immun från att åka ur tävlingen"-award till absolut ingen nytta, men det nämnde du ju inte inför den här tävlingen, så jag tycker faktiskt att derbybounsen ska ge 10 poäng. Annars är det ju i praktiken helt meningslöst att delta i den bonusen... En bonus ska ju ge fördelar :roll:

Men om jag nu inte får 10 poäng så räknar jag stenhårt med att få mitt namn skrivet med versaler och enorma bokstäver till fet text (eller Salas x2) så att varenda jävel ser att jag inte kan åka ur tävlingen pga för låg aktivitet, det är fan mer än rätt!
Sammanfattningsvis så borde du avgå pga en enorm otydlighet! Det är då inget fair-play här inte :cry:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Det gjorde däremot Salas :evil: som snodde bonusen från mig idag.
Tippade period 2 efter 5.00. Då går den judas in och lägger in ett ändrat tips på 5.01.
Jag är derbybonusen-mästaren på forumet! Om jag minns rätt så "snodde" jag även bonusen senast från dig med typ 8 sekunders marginal! Vissa har stolpe in i livet, medan vissa har stolpe ut. Det är bara att vänja dig vid det!
Som lite salt på såret så kan jag här och nu meddela dig att jag kommer att fina till segermarginalen inför nästa derbybonus. Jag hade planerat en vinstmarginal på typ... 0,0001 sekunder, men det kanske är för mycket? :twisted: :wink:
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

mannge skrev:Man ser några som inte tänkte till en extra gång då de gissat publiken mellan DIF-SAIK.

"8003","7922","7999","8094"

:wink:
Själv gissade man på 7894.

Tack, jag är ett geni, jag vet.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Salas skrev:
Den jag vann senast var ju bara en "immun från att åka ur tävlingen"-award till absolut ingen nytta, men det nämnde du ju inte inför den här tävlingen, så jag tycker faktiskt att derbybounsen ska ge 10 poäng. Annars är det ju i praktiken helt meningslöst att delta i den bonusen... En bonus ska ju ge fördelar :roll:

Men om jag nu inte får 10 poäng så räknar jag stenhårt med att få mitt namn skrivet med versaler och enorma bokstäver till fet text (eller Salas x2) så att varenda jävel ser att jag inte kan åka ur tävlingen pga för låg aktivitet, det är fan mer än rätt!
Sammanfattningsvis så borde du avgå pga en enorm otydlighet! Det är då inget fair-play här inte :cry:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Det gjorde däremot Salas :evil: som snodde bonusen från mig idag.
Tippade period 2 efter 5.00. Då går den judas in och lägger in ett ändrat tips på 5.01.
Jag är derbybonusen-mästaren på forumet! Om jag minns rätt så "snodde" jag även bonusen senast från dig med typ 8 sekunders marginal! Vissa har stolpe in i livet, medan vissa har stolpe ut. Det är bara att vänja dig vid det!
Som lite salt på såret så kan jag här och nu meddela dig att jag kommer att fina till segermarginalen inför nästa derbybonus. Jag hade planerat en vinstmarginal på typ... 0,0001 sekunder, men det kanske är för mycket? :twisted: :wink:
:evil:

Det stämmer nog att du snott den en gång tidigare. Om vi möts i ett kommande slutspel kommer gårdagens kravaller framstå som ett barnkalas. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Edin skrev:
mannge skrev:Man ser några som inte tänkte till en extra gång då de gissat publiken mellan DIF-SAIK.

"8003","7922","7999","8094"

:wink:
Själv gissade man på 7894.

Tack, jag är ett geni, jag vet.
Du är en matematikens mästare. Verkar ha stenkoll på tiokamraterna. Fan Edin, du verkar vara på hugget under dina lektioner i skolan. Trodde jag inte. Detta var en rejäl knäpp på näsan på mig. Ska nog sluta hacka på dig..........kanske.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
lilleman

Inlägg av lilleman »

Salas skrev:

NEJ! Du har så fel. Bonusfrågorna ger tio poäng och en derbybonus gör att man är immun, så har det alltid varit. 8)

Du är härmed tilldelad en varning eftersom du kräver min avgång, totalt orimligt och du är en" oberäknelig och farlig spelare" och egentligen borde du stängas av 180 dar.Men jag är snäll idag... Lilleman to the rescue :wink:
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Det stämmer nog att du snott den en gång tidigare. Om vi möts i ett kommande slutspel kommer gårdagens kravaller framstå som ett barnkalas. :wink:
Haha, ja verkligen! Jag får se till att ha ett hundratal poliser och livvakter vid min sida när jag firar med champagne efter min forumseger som lär stanna vid en vinstmarginal på en ungefär en miljondels sekund... Jag vill ju inte bli avbruten av avundsjuka förlorare när jag firar, det är ju inte ok! :wink: :mrgreen:
lilleman skrev:NEJ! Du har så fel. Bonusfrågorna ger tio poäng och en derbybonus gör att man är immun, så har det alltid varit. 8)

Du är härmed tilldelad en varning eftersom du kräver min avgång, totalt orimligt och du är en" oberäknelig och farlig spelare" och egentligen borde du stängas av 180 dar.Men jag är snäll idag... Lilleman to the rescue :wink:
Fy fan för derbyn säger jag, FY FAAAAN! :cry:
Inte nog med att jag inte får några fördelar, nu ifrågasätts även min rätt till att ha egna åsikter också, och jag bedöms som en oberäknelig och farlig spelare. Det är inte en lätt värld att leva i det här. Det är ju nästan som att leva i Nordkorea som att delta under lillemans regler. Man blir psykiskt misshandlad, hotad för att man yttrar sig, samt att man blir fördömd så fort ens åsikter inte stämmer överens med diktatorns.
Det är väl bara en tidsfråga innan fysisk tortyr införs här på forumet :cry:

Bild
lilleman

Inlägg av lilleman »

Fy fan. FY fan. FY FAN! 2 timmar och 53 minuter. Så lång tid tog det att rätta era små äckliga tippningar :wink:

Okej. Nu är ställningen uppdaterad och det har blivit rätt stora förändringar i tabellen. Frågorna till derbyt ligger också uppe!

Grattis också till Bombom Bouchard som tog hem derbybonusen och nu också är immun att åka ut tävlingen fram till slutspelet, även fast du inte kommer behöva det.

Inför matchen mot Gnaget kommer också kvalet att se för att få se vilka två som åker ut. Då Wedd, jjonas och Mattias_87 ligger på samma poäng så kommer dem tre att kvala mot varandra och två kommer åka ut. Jag kommer skicka PM till dem ikväll med samma frågor till alla tre. Om de inte svarar mig innan klockan 18.59,59 imorgon kommer de automatiskt att åka ut tävlingen. Om ingen av dem skulle svara så lottar jag vem av dem som får stanna kvar.

Efter derbyt den 15/2 så kommer det vara en ny person som åker ut och två nya som får kvala, så det är nästa deadline.

Peace.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Måste bara säga att just nu så WOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOO!!!
2014-04-07, vad hände?
lilleman

Inlägg av lilleman »

Okej gubbar. Nu vill jag ha lite hjälp från er. Tävlingen har nu pågått i en halv säsong detta år, och den pågick en halv säsong förra året.

Nu vill jag ha feedback, vilket skulle hjälpa mig att göra denna tävling ännu bättre.

Har lite frågor jag skulle vilja ha besvarade från er, om ni orkar och har tid.

1. Vad tycker ni om tävlingen såhär långt?
2. Ni som var med förra året: Är tävlingen bättre i år än förra året?
3. Vad ska göras bättre?
4. Vad tycker ni om priset till vinnaren: "Tippningsmästare 2010/2011" under nicket och en liten DIF souvenir till vinnaren?
5. Och sen självklart... Om det finns någon som vill hjälpa till någon gång så är det bara att hojta(Varför någon nu skulle vilja hjälpa till)

Vore tacksam för svar.
lilleman

Inlägg av lilleman »

En till grej också...

På fredag den 14:e januari fyller tippningstävlingen ETT ÅR! :D Detta kommer jag, och vi alla att fira på en jäkla massa sätt. Till matchen mot Modo på lördag(frågorna kommer upp just på den stora dagen, fredag) så kommer det finnas en hel radda med bonuspoäng att hämta. Allt från extra enpoängare till en 20-poängare.

Vem fixar fram tårta?!

Grattis i förskott älskling!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

lilleman skrev:1. Vad tycker ni om tävlingen såhär långt?
3. Vad ska göras bättre?
4. Vad tycker ni om priset till vinnaren: "Tippningsmästare 2010/2011" under nicket och en liten DIF souvenir till vinnaren?
5. Och sen självklart... Om det finns någon som vill hjälpa till någon gång så är det bara att hojta(Varför någon nu skulle vilja hjälpa till)

Vore tacksam för svar.
1. Tävlingen är bra och rolig.
2. Lika bra som ifjol.
3. Det enda som jag kan komma och tänka på är ett helt nytt upplägg av tipstävlingen. Istället för frågor så ska man bara gissa 1,x,2 istället på alla matcher i omgången som spelas. Det blir inte lika rörigt och det lär gå betydligt snabbare att rätta. Det systemet används på bl.a. Färjestads forum, och det känns på sätt och vis som ett bättre upplägg om jag ska vara ärlig. Man slipper ju dessutom tänka ut frågor och rättningen blir som sagt enklare.
4. Priset är bra, men faktum är att en souvenir är onödigt såvida inte Djurgården Hockey sponsrar tävlingen med en souvenir. Du ska inte lägga ut ett öre för det åtminstone om du vill ha min åsikt.
5. Om upplägget av tävlingen skulle ändras så skulle jag nog kunna hjälpa dig med rättningen tills nästa säsong om du fortfarande är intresserad av att vara delaktig i en forumtävling då.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

lilleman skrev:Fy fan. FY fan. FY FAN! 2 timmar och 53 minuter. Så lång tid tog det att rätta era små äckliga tippningar :wink:

Okej. Nu är ställningen uppdaterad och det har blivit rätt stora förändringar i tabellen. Frågorna till derbyt ligger också uppe!

Grattis också till Bombom Bouchard som tog hem derbybonusen och nu också är immun att åka ut tävlingen fram till slutspelet, även fast du inte kommer behöva det.

Inför matchen mot Gnaget kommer också kvalet att se för att få se vilka två som åker ut. Då Wedd, jjonas och Mattias_87 ligger på samma poäng så kommer dem tre att kvala mot varandra och två kommer åka ut. Jag kommer skicka PM till dem ikväll med samma frågor till alla tre. Om de inte svarar mig innan klockan 18.59,59 imorgon kommer de automatiskt att åka ut tävlingen. Om ingen av dem skulle svara så lottar jag vem av dem som får stanna kvar.

Efter derbyt den 15/2 så kommer det vara en ny person som åker ut och två nya som får kvala, så det är nästa deadline.

Peace.
Tackar ödmjukast. :D
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller med i allt Salas säger, tycker dock tävlingen blivit lite bättre i år. Främst för att en hel del löjliga tips i form av "i vilken minut blåste domaren i pipan 2db högre än nästa högsta nivå en torsdag klockan 8 i december samtidigt som han har två ben på blålinjen och en uppstoppad kalkon med träben i arslet" (ok, något överdrivet) har försvunnit.

Men det där med 1X2 för varje match förespråkade jag redan innan säsongen, fungerar klockrent på FBK's forum och känns mer som riktiga tips än att vrålgissa sig till "hur många assist gör DIF" etc.etc.

Snyggt jobbat annars!!
lilleman

Inlägg av lilleman »

Salas skrev:
lilleman skrev:1. Vad tycker ni om tävlingen såhär långt?
3. Vad ska göras bättre?

Vore tacksam för svar.
1. Tävlingen är bra och rolig.
2. Lika bra som ifjol.
3. Det enda som jag kan komma och tänka på är ett helt nytt upplägg av tipstävlingen. Istället för frågor så ska man bara gissa 1,x,2 istället på alla matcher i omgången som spelas. Det blir inte lika rörigt och det lär gå betydligt snabbare att rätta. Det systemet används på bl.a. Färjestads forum, och det känns på sätt och vis som ett bättre upplägg om jag ska vara ärlig. Man slipper ju dessutom tänka ut frågor och rättningen blir som sagt enklare.
4. Priset är bra, men faktum är att en souvenir är onödigt såvida inte Djurgården Hockey sponsrar tävlingen med en souvenir. Du ska inte lägga ut ett öre för det åtminstone om du vill ha min åsikt.
5. Om upplägget av tävlingen skulle ändras så skulle jag nog kunna hjälpa dig med rättningen tills nästa säsong om du fortfarande är intresserad av att vara delaktig i en forumtävling då.
2. Jag har fått det förslaget förut, det enda jag kan tycka är att det kanske kan bli lite långtråkigt efter 55 omgångar. Vad jag kan göra redan nu är att jag lägger in det i vissa omgångar så kan vi testa upplägget.

Tack för svaren Salas.
Skriv svar