Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010

Inlägg av Kentta »

Stocky skrev:http://aikhockey.se/Om-AIK/ titta till höger vad Hovet rymmer enligt gnaget "ca 8500". Men klart har man aldrig fullsatt hur ska man då kunna veta? :lol:
Att man ens är inne där och kollar sådana saker är inte ok! :wink:

Krossa gnihet!
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Haha nää har lite skuldkänslor nu :)
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Glory skrev:Spelar Brodin som idag den 22, då jävlar! :D
Då blir det fan minst 5-2 oss
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Stocky skrev:http://aikhockey.se/Om-AIK/ titta till höger vad Hovet rymmer enligt gnaget "ca 8500". Men klart har man aldrig fullsatt hur ska man då kunna veta? :lol:
Fast det där stämmer väl dock egentligen?
8094 är med kurvan och långsidorna inräknade. Det finns ju en läktare ovanför hyllan också, som rimligtvis borde rymma 500 platser.
Och på tal om det, varför säljs det aldrig biljetter till den sektionen? Det känns ju rätt märkligt att den alltid står tom när långsidorna är fullsmockade.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nån som har koll på hur många biljetter som sålts till våra läktare? Tyvärr köpte mitt sällskap sittplatser (typ A11 tror jag) innan vi visste att det skulle bli sittplats på övre etaget på våran sektion. :?
Användarvisningsbild
Curvaa15

Inlägg av Curvaa15 »

Salas skrev:
Fast det där stämmer väl dock egentligen?
8094 är med kurvan och långsidorna inräknade. Det finns ju en läktare ovanför hyllan också, som rimligtvis borde rymma 500 platser.
Och på tal om det, varför säljs det aldrig biljetter till den sektionen? Det känns ju rätt märkligt att den alltid står tom när långsidorna är fullsmockade.
Men anledningen till att man inte säljer biljetterna till platserna bakom hyllan är för att man ser skit dåligt därifrån!
It aint over till the fat lady sings!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Caveman skrev: Kempe-Krüger-Brodin, Kempe ska inte vara uppsatt som extraforward, det är han för bra för. Han är väl en av få forwards som har presterat.
Mot råttorna vill jag se dessa linor:

Ölvestad-Otto-Nilson
Kempe-Krüger-Brodin
Ekman-Norman-Widing
Tim-Fimpen-Mitman
Är tveksam till Mitman. Har aldrig sett han live och vet att många här inne har haussat han något sjukt och då speciellt som någon som ska åka runt och hugga råttor MEN jag måste säga att jag tycker att Sörensen, Eriksson och Fimpen har funkat bra i de senaste matcherna dom spelat ihop. Här får tränarna nog visa lite fingertoppskänsla. Detta med stor reservation att Sörensen är ur spel men det har jag för mig att han inte ska vara.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Var ett bra tag sen innan jag postade ett laguppställningsinlägg men nu är det dags. Säsongens kanske viktigaste match hittils är på G. Spela dessa grabbar ihop så vinner vi:

Ridderwall (Owuya)

Kronwall - Printz
Brodin - Ottosson - Ölvestad

Holmqvist - Eklund
Widing - Krüger - Kempe

Claesson - Falk
Nilson - Fimpen - Ekman

Zibanejad - Norman - Eriksson

Boumedienne
Mitman

Mitman ska spelas ganska flitigt ändå. Kör in honom lite då och då, så han får tackla av sig. Boumedienne kan få spela powerplay samt några byten här och där. Dock så känner jag mig mycket särkrare med Claesson på isen. Spela Mackan och Nisse med varandra men sätt en center som är villig att jobba mellan dem. Därav Fimpen som sett riktigt bra ut från och till. Sörensen ska plockas bort.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

"Det ska bli jävligt kul att komma ut och köra över dom!"
-Simon Mitman

Den inställningen ska alla ha imorgon innan nedsläpp. Kötta, mosa, krossa, slakta och visa ingen respekt. Blodet ska rinna och riddare ska stupa!

DÖD OCH HAT ÅT aik!
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Cavemans kjedjor ser bra ut i mina ögon. Backparen jag vill se:
Printz-Kronwall
Holmqvist-Bom Bom
Eklund-Claesson
Djurgårdens IF
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIFVästertorp skrev:Cavemans kjedjor ser bra ut i mina ögon. Backparen jag vill se:
Printz-Kronwall
Holmqvist-Bom Bom
Eklund-Claesson
Honken & BomBom. Hur tänker du då?
Honken är stabil men Josef har inte glänst i egen zon de senaste 26 matcherna. Det skulle väl betyda att backparet Honken/Boumedienne lämnar något defensivt att önska?!
Senast redigerad av Magnutz den 2010-12-21 19:42:33, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Då får vi se hur lång tid det tar innan dom stoppar denna match. Pyroteknik lär väl förmodligen finnas.

Gällande pyroteknik:
Svenska Hockeyligan kommunicerar följande riktlinjer för pyroteknik i Elitserien:
• Om pyroteknik antänds kommer spelet att stoppas omgående.
• Kan bli aktuellt att slutföra matchen inför tomma läktare.

Skulle inte förvåna mig ifall Svenska hockeyligan väljer punkt 2, om detta inträffar.

Så nu hoppas man bara att matchen kan spelas klart utan några avbrott och skit.

Och vinst för DIF med 6-0!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Med tanke på dagens intervjuer så verkar de ju som att Simon Mitman kommer att spela/ombytt. I mina ögon riktigt bra coachat isåfall, en tuff lirare kan mycket väl bli matchvinnare i sådana här matcher, den spelartypen behövs iallafall. Inget snack

Har för övrigt en riktigt go känsla för morgon dagen, ÖVERTAGGAD
Spela fult
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Magnutz skrev:
DIFVästertorp skrev:Cavemans kjedjor ser bra ut i mina ögon. Backparen jag vill se:
Printz-Kronwall
Holmqvist-Bom Bom
Eklund-Claesson
Honken är stabil men Josef har inte glänst i egen zon de senaste 26 matcherna. Det skulle väl betyda att backparet Honken/Boumedienne lämnar något defensivt att önska?!
Tycker Bom Bom får på tok för mycket skit härinne. Att han fått mycket speltid både före och efter att Ragge blev "backtränare" borde väl betyda något? Han har tagit några dumma utvisningar samt slagit bort nån passning men hans formkurva pekar åt rätt håll.
Men jag spekulerar bara som ni andra, experterna står i båset och vi amatörer är här på forumet. Finns väl nån anledning till det också
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

DIFVästertorp skrev:
Magnutz skrev:
Printz-Kronwall
Holmqvist-Bom Bom
Eklund-Claesson
Tycker Bom Bom får på tok för mycket skit härinne. Att han fått mycket speltid både före och efter att Ragge blev "backtränare" borde väl betyda något? Han har tagit några dumma utvisningar samt slagit bort nån passning men hans formkurva pekar åt rätt håll.
Men jag spekulerar bara som ni andra, experterna står i båset och vi amatörer är här på forumet. Finns väl nån anledning till det också
Hahaha, du måste bara påpeka det i varje inlägg va? :lol:
Skriv svar