Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Taskman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Taskman »

Heaty skrev:Till och med jag, som en tjock chipsätare, började hetsa folket brevid mig på AS. Vi var nog hela rad 5 som var med på ramsan i tredje och nog fan får vi tacka Blue brigade för detta!
Tycker denna match var det bästa i klackväg, inklusive derbymatcherna.

Så skall det låta.
Gäller att hetsa folk ibland framförallt på denna ramsan.. Jävlar vad bra den var.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Taskman skrev:Gäller att hetsa folk ibland framförallt på denna ramsan.. Jävlar vad bra den var.
Word!
Man såg ju verkligen hur ramsan spred sig från person till person. Under några minuter så ställde sig flertalet personer till höger om A18 och sjöng med. Det var första gången jag såg det med tanke på att den kurvan annars brukar vara helt stendöd.
Användarvisningsbild
Stockholmare

Inlägg av Stockholmare »

Kanske ett inlägg i fel tråd(mod flytta ifall ni behagar). Fet kredd till lilla klacken för igår. Jag tycker ni gjort ett fett jobb hittils men igår tog ni priset. Jag fick rysningar. 40 pers som lär 1k pers en sång på 5 min är värd all kredd.

Ölvestad tyckte att det kändes som i finalen förra året för att det blev ännu en övertidsförlust. För mig kändes det som finalserien pga pga lilla klacken. Tack för igår och tack för ert arbete innan dess. 'Klacken' har en del att lära får er, helt klart.

/Långsidare
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
Mash

Inlägg av Mash »

Stockholmare skrev:Kanske ett inlägg i fel tråd(mod flytta ifall ni behagar). Fet kredd till lilla klacken för igår. Jag tycker ni gjort ett fett jobb hittils men igår tog ni priset. Jag fick rysningar. 40 pers som lär 1k pers en sång på 5 min är värd all kredd.

Ölvestad tyckte att det kändes som i finalen förra året för att det blev ännu en övertidsförlust. För mig kändes det som finalserien pga pga lilla klacken. Tack för igår och tack för ert arbete innan dess. 'Klacken' har en del att lära får er, helt klart.

/Långsidare
Visst var det Blue Brigade som drog igång ramsan men det går inte att förneka att klacken var minst lika grym.
Visst håller inte klacken slutspel nivå men jag tycker det är bra jobb i så gott som alla matcher, vissa matcher är riktigt usla när vissa är riktigt bra.
alext

Inlägg av alext »

Stockholmare skrev:Kanske ett inlägg i fel tråd(mod flytta ifall ni behagar). Fet kredd till lilla klacken för igår. Jag tycker ni gjort ett fett jobb hittils men igår tog ni priset. Jag fick rysningar. 40 pers som lär 1k pers en sång på 5 min är värd all kredd.
Killen med koll... Ramsan är inte direkt ny, funnits i flera år. Men det spelar ingen roll, grymt drag var det.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

GRYMT bra drag mot timrå...
Var på den tredje matchen för året och måste säga att sista perioden mot timrå var fruktad...

Vi var ett gäng som var där och vi hade en kille med från Örebro som tidigare inte varit på någon Djurgårdsmatch, han var mäkta imponerad av klacken.

Så återigen ett stort tack.

//Henke
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

alext skrev:
Killen med koll... Ramsan är inte direkt ny, funnits i flera år. Men det spelar ingen roll, grymt drag var det.
Visst är den inte ny, men påstå inte att majoriteten i klacken kunde den. Blue brigade fick dra ett jävla lass innan klacken faktiskt kom igång.
Clarren

Inlägg av Clarren »

Det där klippet är grymt!!! Blue Brigade är gryma är så jävla sur för att jag inte var där DIF - Timrå.
victorr

Inlägg av victorr »

3 minuter in i klippet hittar ni ramsan som Blue Brigade kör ! Vore kul om våra lirare kunde denna också !
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

http://www.youtube.com/watch?v=RBMb60AKls0

Har inte märkt detta förut... Herregud vilka jävla bönder.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

pulverapa skrev:http://www.youtube.com/watch?v=RBMb60AKls0

Sicka jävla tomtar!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Hawk skrev:
Sicka jävla tomtar!
Känt sedan gammalt, de har kört den där i många, många år. Dock är det väl rätt uppenbart var den kommer ifrån, det är bara att skratta.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Snazzi skrev:
Hawk skrev:
Sicka jävla tomtar!
Känt sedan gammalt, de har kört den där i många, många år. Dock är det väl rätt uppenbart var den kommer ifrån, det är bara att skratta.
Alla vill vara som DIF. 8)
DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Vill bara berömma varenda jävel idag! Medlemskravet gjorde att det verkligen blev rätt folk på plats, och klackturisterna såg jag inte mycket av!

Det var total överkörning trots ett numerärt underläge på ca 700 personer samt deras sittplats.
Vi var färre men nog fan var vi värre idag!

// En aningen färgad supporter
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Snazzi skrev:Vill bara berömma varenda jävel idag!
Haha, wtf? :lol:
Jag tyckte att det här var det sömnigaste derbyt jag någonsin upplevt. Det var ju helt dött i både vår och aiks klack med få undantag då alla kom igång.
Det var givetvis mycket nerver, och jag hade svårt att få några ord ur munnen sista 10-11 minuterna pga att min mage kändes 15 kg tyngre än vanligt.
Men att det var bra stämning idag? Njae du, glömde du kanske att ta av dig hörlurarna till något youtube-klipp från finalen ifjol som stod på repeat? :wink:
Skriv svar