Spelarbetyg efter 31 omgångar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Spelarbetyg efter 31 omgångar

Inlägg av Magnutz »

Betygsskalan är IG till MVG.

Målvakter:

Stefan Ridderwall VG: Spelat upp sig och hade om backarna spelat juste mot honom fått ett ännu högre betyg. En målvakt måste ha hjälp av sina backar. Annars trillar skitpuckarna in.

Mark Owuya VG-: En höjning är på sin plats. När laget visar att de står upp för sin keeper står Mark upp för laget. Från IG till VG-. Fortsätter Mark att prestera blir det ytterligare höjningar. ;)

Backar:

Staffan Kronwall MVG: En klippa. Trycker till motståndare obarmhärtigt. Går mål, river runt och är seriens bäste back. Har haft det lite motigt det senaste men med tanke på den speltid han får så är det inte konstigt.

Josef Boumedienne G-: Måste spela mer säkert. Det defensiva arbetet måste förbättras och det ovårdade spelet rättas till. Ta inte onödiga utvisningar! Ta några extraskär i varje byte. Var den auktoritet på isen som du har förutsättningarna att vara. Passar bättre i ett lag som spelar i medvind. Uppgraderad till ett G-

David Printz G+: Proppar allt och har en bra inställning. Ibland lite för het vilket får honom att ta rejält onödiga utvisningar.

Andreas Holmqvist VG: Skön, ger sig aldrig. Ödmjuk men ändå hård. En järnkamin.

Oscar Eklund G+: Har spelat upp sig och är inte alls dålig!

Stefan Lassen IG-: Gör inte ett rätt. Och när han nästan är bra gör han så mycket annat som drar ner kedjan han spelar i. Helt iskall.

Alexander Deilert n/a: Vet ej. Har inte märkt av honom. Är han utlånad?

Forwards:

Nils Ekman G+: Verkar trivas med Mackan och Otto! Målade mot Norrlandsaik. Skön kille!

Marcus Nilson VG: Mycket bra men skadad/sjuk allt för ofta. Har haft lite skit i skyttet. Spelar bra tillsammans med Ekman och Otto. Ser bra ut nu!

Daniel Widing G+: Målskytt som gjort 2 mål på 31 omgångar. Det är underkänt. Det som ger ett + är hans inställning. Kan bättre men behöver rätt folk runt sig. Ingen höjning. Han är inköpt för att göra mål. Det gör han inte, så ofta.

Marcus Krüger VG: Har hittat rätt lite oftare och är alltid en tillgång i anfallen.

Jimmie Ölvestad MVG: Älskar karln. Han står inte och ler under en mellan-perioderna-intervju och låtsats som att allt är rosa och fluffigt. Jimmie manglar på och gör det som så många andra i laget inte gör: HAN KRIGAR! Höjer Jimpa en nivå, upp till MVG för hjärta, smärta och en aldrig sinande kaminglöd.

Mathias Tjärnqvist VG: Hjärta och inställning samt målen ger Tjärna ett VG. Kan bättre men behöver laget med sig. Skadad. Ligger kvar på VG.

Patrik Cehlin VG: Snabb och lätt. Går på mål, snurrar upp motståndare men behöver mer understöd av spelare som har rärtt instälning och hjärta. Såna växer inte på trän just nu, heller.

Christian Eklund MVG: Fimpen har ett enormt hjärta samt ett sinne för humor och är otroligt viktigt Sen har han spelat BRA det senaste. Med ett par kedjor fyllda med spelare C. Eklund så skulle vi spela bra hockey.

Mario Kempe VG: Går rakt på mål, är en riktig viljestark spelare! Höjs för att han har ett målsinne av rang.

Daniel Brodin VG+: Snabb och ettrig vilket resulterar i en del korkade beslut ibland. VG- för inställningen han visar. Inställningen är viktigare än klass. Sjukt bra målsinne och en inställning som är toppklass!

John Norman VG-: Är snabb, tar initiativ och visar ett jävlaranamma. Lite mindre bra det senaste. VG- för skills och inställning.

Kristofer Ottosson VG+: Inställning och hjärta parat med ett lugn och grymma tekningar VG+.

Nichlas Falk G: Börjar bli sliten, hinner inte med, ser trött ut. Får G för hjärta och inställning samt det lugn han verkar inge emellanåt. Skadad nu. Alldeles för trött. Blir borttrollad av yngre snabba forwards. Är en smart på isen, men tappar ofta mot de yngre.

Junisar:

Sörensen, Claesson, Mitman, och de andra... Skitbra killar som gör sitt jobb på ett mycket bra sätt!

Tränarna:

Återkommer. De har skuttat uppåt på skalan det senaste men jag vet inte hur mycket. ;)

Min kommentar:

Laget spelar så sjukt bra just nu. Tabellplats 6 och 6p före Gnaget. 9 p upp till 1a-platsen. Ser mycket fint ut.

In D.I.F. we Trust

Edit: Finslipar lite. ;)
Senast redigerad av Magnutz den 2010-12-27 12:45:18, redigerad totalt 5 gång.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Spelarbetyg efter (ca) 30 omgångar

Inlägg av mannge »

[quote="Magnutz"]Betygsskalan är IG till MVG.

..../quote]

Inget ont om dina omdömen. Men verkar det inte vettigt att skapa en allmän tråd om spelarbetyg än att folk lägger upp betyg efter X antal omgångar.
Finns ex. http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=3330.

Borde finnas max en "spelarbetyg"-tråd per säsong enligt mitt tycke.
Blue Brigade A11
Magnutz

Re: Spelarbetyg efter (ca) 30 omgångar

Inlägg av Magnutz »

mannge skrev:
Magnutz skrev:Betygsskalan är IG till MVG.

..../quote]

Inget ont om dina omdömen. Men verkar det inte vettigt att skapa en allmän tråd om spelarbetyg än att folk lägger upp betyg efter X antal omgångar.
Finns ex. http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=3330.

Borde finnas max en "spelarbetyg"-tråd per säsong enligt mitt tycke.
Den tråden du föreslår är lite old. Den är efter "22 omgångar" därför skapade jag en ny. Jag tycker det behövs för mycket har faktiskt hänt i mina ögon. ;)
Användarvisningsbild
Henkos

Re: Spelarbetyg efter (ca) halva säsongen

Inlägg av Henkos »

Listan känns inte seriös. Vet inte om du ger betyg efter vad man kan förvänta sig efter respektive spelare med tanke på att du ger Bom-Bom IG.

Riddarn VG och Mark IG är ju också väldigt märkligt. Ingen större skillnad på deras prestationer. Skulle ge båda G.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Henkos skrev:Listan känns inte seriös. Vet inte om du ger betyg efter vad man kan förvänta sig efter respektive spelare med tanke på att du ger Bom-Bom IG.

Riddarn VG och Mark IG är ju också väldigt märkligt. Ingen större skillnad på deras prestationer. Skulle ge båda G.
Du får hemskt gärna ranka spelarna själv. Det är mer intressant än att du attackerar min betygssättning.

Riddar'n är mycket bättre än Mark. Och ett VG är befogat. Sett till de senaste matcherna. Mark är en OK målvakt men inte i ES. Han har inte tänket klart för sig. Han agerar på - vad det verkar - ren gut instinct. Se ingripandet vid 2-4målet mot gnihet i november. Det är sån han är. Agerar utan självförtroende. Om han kunde bygga upp det rejält så tror jag att han skulle spela mycket bättre.

Vad gäller de andra spelarna så.. har vi väl alla olika uppfattningar. Vad är din?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Henkos skrev:Listan känns inte seriös. Vet inte om du ger betyg efter vad man kan förvänta sig efter respektive spelare med tanke på att du ger Bom-Bom IG.

Du får hemskt gärna ranka spelarna själv. Det är mer intressant än att du attackerar min betygssättning.

Riddar'n är mycket bättre än Mark. Och ett VG är befogat. Sett till de senaste matcherna. Mark är en OK målvakt men inte i ES. Han har inte tänket klart för sig. Han agerar på - vad det verkar - ren gut instinct. Se ingripandet vid 2-4målet mot gnihet i november. Det är sån han är. Agerar utan självförtroende. Om han kunde bygga upp det rejält så tror jag att han skulle spela mycket bättre.

Vad gäller de andra spelarna så.. har vi väl alla olika uppfattningar. Vad är din?
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Magnutz skrev:

Mening med min "attack" var ju delvis att få fram hur du tänkt (förväntningar på spelare medräknat eller ej).

Senaste matcherna har riddarn varit helt OK men nu snackade vi väl halva säsongen?

Visst har Mark en liten udda spelstil men det är ju resultat som räknas och han har faktiskt vunnit en del matcher för DIF. Hans räddningsprocent är ju dessutom i paritet med Riddarns.

Återkommer med fullständig ranking.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Henkos skrev:
Magnutz skrev:

Mening med min "attack" var ju delvis att få fram hur du tänkt (förväntningar på spelare medräknat eller ej).

Senaste matcherna har riddarn varit helt OK men nu snackade vi väl halva säsongen?

Visst har Mark en liten udda spelstil men det är ju resultat som räknas och han har faktiskt vunnit en del matcher för DIF. Hans räddningsprocent är ju dessutom i paritet med Riddarns.

Återkommer med fullständig ranking.
Jag kastade ur mig mina tankar kring spelarna som jag uppfattat dem sedan omgång 22. Har inte full koll på alla men så kan det ju vara. Kommer nog att uppdatera listan efter den 22 december också. I stort sett alla spelare har höjt sig sen omgång 22 med några undantag. Ska se över listan och se var jag kan förtydliga mig. ;)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Haller med Henkos och satter bada malvakterna pa ett G. Riddarn har inte varit sa bra, och Mark har inte varit sa dalig.

Printz och O.Eklund hojer jag till ett VG. Bada har varit battre an man brukar se dem.

Mackan far nog bara ett G av mig, vet inte riktigt nar han har varit bra egentligen? Kanns valdigt anonym hittills aven om han besitter stora kunskaper.

I ovrigt haller jag med!
Magnutz

Re: Spelarbetyg efter 31 omgångar

Inlägg av Magnutz »

*bump*

Var snälla och betygsätt vårat lag nu.
Skriv svar