Bästa/Sämsta domare i Elitserien?
Re: Bästa/Sämsta domare i Elitserien?
Domarna fortsätter att vara pajas gång på gång. Inkonsekvensen lyser rakt igenom, jag sade till en polare när 4 domarsystemet togs i bruk att det spelar ingen roll hur många domare det finns på banan, de kommer aldrig att kunna döma ordentligt.
Minns förra årets slutspelsmatch mot Brynäs hemma, tror det var kvarfinal 4. 4:e perioden: Mackan blev hakad i 20 sekunder ungefär motsvarande ett helt Vasalopp, domaren på den sidan friade. Sedan vände spelet och Falken sätter ut höften minimalt, ungefär som en "screening" då tar den andra domaren utvisning. Pang sade det så vann Brynäs matchen.
Jag var nog inte ensam om att vara oxtokig...
Nu med allt medialt snack om spelare som skall sparkas till höger och vänster så är det väl dags att domarna hamnar i samma sits. Gör du en kass säsong så kan du packa dina grejor och dra från elitseriearenan med dina haschpipor och döma korpen.
Roger Melin verkar vara en jäkligt bra tränare och en jordnära person trots att han står i skitbåset. Mycket tack vare honom som gör att gnägget ligger högt upp i tabellen. Titta på försvarspelet. Hans signum.
Detta sade han till en av kvällstidningarna.
"Det tycker jag är så tråkigt med hela jävla domarkåren. De har ingen känsla för vad som är ett felskär och vad som är en hakning, säger han"
I agree!
Minns förra årets slutspelsmatch mot Brynäs hemma, tror det var kvarfinal 4. 4:e perioden: Mackan blev hakad i 20 sekunder ungefär motsvarande ett helt Vasalopp, domaren på den sidan friade. Sedan vände spelet och Falken sätter ut höften minimalt, ungefär som en "screening" då tar den andra domaren utvisning. Pang sade det så vann Brynäs matchen.
Nu med allt medialt snack om spelare som skall sparkas till höger och vänster så är det väl dags att domarna hamnar i samma sits. Gör du en kass säsong så kan du packa dina grejor och dra från elitseriearenan med dina haschpipor och döma korpen.
Roger Melin verkar vara en jäkligt bra tränare och en jordnära person trots att han står i skitbåset. Mycket tack vare honom som gör att gnägget ligger högt upp i tabellen. Titta på försvarspelet. Hans signum.
Detta sade han till en av kvällstidningarna.
"Det tycker jag är så tråkigt med hela jävla domarkåren. De har ingen känsla för vad som är ett felskär och vad som är en hakning, säger han"
I agree!
Kanske dags att dra igång den här tråden då jag totalt börjat tröttna på den här jävla Wolmer.
Någon som någonsin sett honom göra en okej match mot oss? Helt otroligt att han inte blir utredd.
Någon som någonsin sett honom göra en okej match mot oss? Helt otroligt att han inte blir utredd.
Var det inte Wolmer som dömde finalmatch 1 i fjol? Total kass var han och bättre har han inte blivit.Heaty skrev:Kanske dags att dra igång den här tråden då jag totalt börjat tröttna på den här jävla Wolmer.
Tycker Sören Persson inte är mycket bättre, konstiga domslut och tappar fokus efter halva matchen.
Skulle vara bra om man kunde byta ut hela domarkåren.
Dem kommer aldrig kunna peta Wolmer, han är ju en hjälte.Heaty skrev:Kanske dags att dra igång den här tråden då jag totalt börjat tröttna på den här jävla Wolmer.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Eller som LHO sade en gång angående bedömningsnivåerna mellan två huvuddomare, -"Skit+Skit=Skit".Lugnet skrev:Domarna fortsätter att vara pajas gång på gång. Inkonsekvensen lyser rakt igenom, jag sade till en polare när 4 domarsystemet togs i bruk att det spelar ingen roll hur många domare det finns på banan, de kommer aldrig att kunna döma ordentligt.
Har hört någon på gamla Hovet säga Badvakten..Steef skrev:Dem kommer aldrig kunna peta Wolmer, han är ju en hjälte.Heaty skrev:Kanske dags att dra igång den här tråden då jag totalt börjat tröttna på den här jävla Wolmer.
Hehe..bra där!Buford skrev:Eller som LHO sade en gång angående bedömningsnivåerna mellan två huvuddomare, -"Skit+Skit=Skit".Lugnet skrev:Domarna fortsätter att vara pajas gång på gång. Inkonsekvensen lyser rakt igenom, jag sade till en polare när 4 domarsystemet togs i bruk att det spelar ingen roll hur många domare det finns på banan, de kommer aldrig att kunna döma ordentligt.
Det borde för fanken vara en obligatorisklära redan i lågstadiet!
Att en person som Wolmer Edqvist dömer matcher är helt oförsåligt. Har han någonsin gjort en bra match i elitserien överhuvud taget? Vad elitserien behöver är nya domare som vet hur hockey ska dömas.
Badvakten, vilket fantastiskt bra smeknamn!Lugnet skrev: Har hört någon på gamla Hovet säga Badvakten..

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
[/quote] Badvakten, vilket fantastiskt bra smeknamn!
[/quote]
Han var verkligen under vattnet (ytan) i dag. Men han är ju inte ensam, tyvärr. Helt otroligt vad domarna håller på med, har varit så här under alla förbaskad säsonger.
Det är ju samma visa varje match framförallt på Wolmer och Claesson. Så fort ett lag har greppet så skall dem gå in och visa att Jantelagen gäller. Som i dag, DIF spelar kanon, jag tänkte snart åker vi på en 2:a. Visst fan skall han ta en utvisning för att motståndaren ramlar. Sedan åker BomBom (en av de visemännen) på en 2:a som ibland är regelrätt. Inte undra på att elitserien är jämn med alla kompensationer.
Nej, måste säga att det var bättre förr, på Sven-Erik Solds (notera efternamnet) och Börje Johanssons tid.

Han var verkligen under vattnet (ytan) i dag. Men han är ju inte ensam, tyvärr. Helt otroligt vad domarna håller på med, har varit så här under alla förbaskad säsonger.
Det är ju samma visa varje match framförallt på Wolmer och Claesson. Så fort ett lag har greppet så skall dem gå in och visa att Jantelagen gäller. Som i dag, DIF spelar kanon, jag tänkte snart åker vi på en 2:a. Visst fan skall han ta en utvisning för att motståndaren ramlar. Sedan åker BomBom (en av de visemännen) på en 2:a som ibland är regelrätt. Inte undra på att elitserien är jämn med alla kompensationer.
Nej, måste säga att det var bättre förr, på Sven-Erik Solds (notera efternamnet) och Börje Johanssons tid.
Ojojoj vad jag saknar Vinnerborg!
Wolmer, alla kategorier. Från kroppsspråk till bedömningar. Att han vågade ta den där utvisningen igår från 10+ meter när hans kollega som stod på 3-5 meters avstånd och såg situationen bättre inte reagerade är helt barrockt. Tror Herr Wolmer att han är så överjävligt bra att han - prestigeh*ra - känner att han måste "korrigera" kollegans agerande och styra upp dennes i Wolmerögon så bristfälliga bedömningar?!
Är det så illa att domarna överlag inte litar på varandra - att om de ser en sak men kollegan inte ser det så måste de själva ha rätt?! Tänker de aldrig "Ofan, ja, han står ju bättre till och han har INTE höjt armen alls. Då är det säkert inget..." Näe, jag tycker att kraven måste höja på domare och att det ska finnas två überdomare vid bildskärmar som kan gå in och knäppa skitkorvar som Wolmer på näsan när det blir för mycket "Jag är StormästarDomareSomVillHaCentralRolliMatchen"... Alltså, vid extremt tveksamma utvisningar i avgörande lägen blåser ¨berdomaren av och idiotwolmer får lyssna i snäckan: "Wolmer för helvete, tekning i neutral zon, ingen utvisning, löneavdrag 2000kr för dåligt domslut i direkt avgörande situation."
Wolmer...
Är det så illa att domarna överlag inte litar på varandra - att om de ser en sak men kollegan inte ser det så måste de själva ha rätt?! Tänker de aldrig "Ofan, ja, han står ju bättre till och han har INTE höjt armen alls. Då är det säkert inget..." Näe, jag tycker att kraven måste höja på domare och att det ska finnas två überdomare vid bildskärmar som kan gå in och knäppa skitkorvar som Wolmer på näsan när det blir för mycket "Jag är StormästarDomareSomVillHaCentralRolliMatchen"... Alltså, vid extremt tveksamma utvisningar i avgörande lägen blåser ¨berdomaren av och idiotwolmer får lyssna i snäckan: "Wolmer för helvete, tekning i neutral zon, ingen utvisning, löneavdrag 2000kr för dåligt domslut i direkt avgörande situation."
Wolmer...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det tråkiga är att åskådaren/tittaren ofta gissar rätt på vilket lag som åker på nästa utvisning. Det är ju inte svårt att se domarnas mönster...
Nej, krafttag mot domarna! De bör behandlas på samma sätt som spelarna och tränarna. Press och kritik. Har skrivit det tidigare. Våga bryta domarkulturen, våga sparka domare!
Nej, krafttag mot domarna! De bör behandlas på samma sätt som spelarna och tränarna. Press och kritik. Har skrivit det tidigare. Våga bryta domarkulturen, våga sparka domare!
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Morgan Johansson ar min varsta. Helt vardelos och man blir irriterad bara man laser hans namn eller ser hans nuna, usch! 

Vet inte om det är någon domare i Sverige som man blir speciellt glad över att se, blir lika irriterad varje gång.SkönaDjurgårn skrev:Morgan Johansson ar min varsta. Helt vardelos och man blir irriterad bara man laser hans namn eller ser hans nuna, usch!
Hur känns det förövrigt att ha en gnagare som visningsbild? Kanske dags att byta......
2014-04-07, vad hände?