SirDIFalot skrev:Eller att ditt lag saknar en naturlig center. på Kall-El manér. Eller någon med förmågan att få till långa anfall, som Jockmaniac och hans TimEdin skrev:Låter jävligt kul! Jag brukar lira lite hockey med polarna på fritiden, men jag skulle nog bara skämma ut mig här, men vafan, jag får skylla på att jag var full eller något.
It is ON! Spela hockey på Hovet 26/12 Annandagshockey
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Spela hockey på Hovet 26/12
Expert.
Lutar mera åt att jag blir vad Holmqvist är för Mäklaren...SirDIFalot skrev:Eller att ditt lag saknar en naturlig center. på Kall-El manér. Eller någon med förmågan att få till långa anfallen, som Jockmaniac och hans TimEdin skrev:Låter jävligt kul! Jag brukar lira lite hockey med polarna på fritiden, men jag skulle nog bara skämma ut mig här, men vafan, jag får skylla på att jag var full eller något.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Eller vad Lassen är för Djurgården? Eller en Widing "Han missar mycket, men han jobbar i alla fall!"Edin skrev:Lutar mera åt att jag blir vad Holmqvist är för Mäklaren...SirDIFalot skrev:Eller att ditt lag saknar en naturlig center. på Kall-El manér. Eller någon med förmågan att få till långa anfallen, som Jockmaniac och hans TimEdin skrev:Låter jävligt kul! Jag brukar lira lite hockey med polarna på fritiden, men jag skulle nog bara skämma ut mig här, men vafan, jag får skylla på att jag var full eller något.
Expert.
Äsch, skämma ut sig! Jag har aldrig lirat riktig hockey på stor is om man bortser från knattehockey. Fotn(b)oll och innebandy blev det för min del. Jag tänker bara åka dit och njuta av att vara på Hovets is!Edin skrev:Låter jävligt kul! Jag brukar lira lite hockey med polarna på fritiden, men jag skulle nog bara skämma ut mig här, men vafan, jag får skylla på att jag var full eller något.

Senast redigerad av Magnutz den 2010-12-11 13:23:23, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Där har vi det! Jag kan vara Widing! Det är inget fel på min inställning, men det går liksom ändå inte. Nu har kanske Widing lite mer i sig än vad jag har, men ändå.SirDIFalot skrev:text
Så sant! Låter onekligen jäkligt kul.Magnutz skrev:Äsch, skämma ut sig! Jag har aldrig lirat riktig hockey på stor is om man bortser från knattehockey. Fotnoll och innebandy blev det för min del. Jag tänker bara åka dit och njuta av att vara på Hovets is!Edin skrev:Låter jävligt kul! Jag brukar lira lite hockey med polarna på fritiden, men jag skulle nog bara skämma ut mig här, men vafan, jag får skylla på att jag var full eller något.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jo, som f-n! Janne Ednertz ska vara med tydligen och förhoppningsvis ska nån gammal DIFspelare döma.Edin skrev:Där har vi det! Jag kan vara Widing! Det är inget fel på min inställning, men det går liksom ändå inte. Nu har kanske Widing lite mer i sig än vad jag har, men ändå.SirDIFalot skrev:text
Så sant! Låter onekligen jäkligt kul.Magnutz skrev:Äsch, skämma ut sig! Jag har aldrig lirat riktig hockey på stor is om man bortser från knattehockey. Fotnoll och innebandy blev det för min del. Jag tänker bara åka dit och njuta av att vara på Hovets is!Edin skrev:Låter jävligt kul! Jag brukar lira lite hockey med polarna på fritiden, men jag skulle nog bara skämma ut mig här, men vafan, jag får skylla på att jag var full eller något.

Tränade på min tvivelaktiga baklängesåkning idag...
bra att jag ska komplettera mina skydd imorgon med damask+benskydd. .

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag var med på det där för ett par år sedan
Kändes som jag blev en blandning av Printz, Tjärnqvist och Cehlin på samma gång... Jag hade Printz staplande skridskoåkning, Tjärnqvists roll framför kassen(Dock aningen sämre på det. Men blev faktiskt målskytt
) och Cehlins tyngd, det vill säga en obefintlig sådan. Men kul hade jag!
Alla mår bra av en Tim, mer Tim åt folket

Vill faktiskt poängtera att vårat lag hade en liten kille som påminde rejält om Tim. Snabb och teknisk som fan, kände mig som någon jävla vägpinne när han drog igång. Vann vi? Minst sagt.SirDIFalot skrev:Eller att ditt lag saknar en naturlig center. på Kall-El manér. Eller någon med förmågan att få till långa anfallen, som Jockmaniac och hans TimEdin skrev:Låter jävligt kul! Jag brukar lira lite hockey med polarna på fritiden, men jag skulle nog bara skämma ut mig här, men vafan, jag får skylla på att jag var full eller något.

100% DJURGÅRDSJ***L
Köp en plåt i år också då!Jockmaniac skrev:Jag var med på det där för ett par år sedanKändes som jag blev en blandning av Printz, Tjärnqvist och Cehlin på samma gång... Jag hade Printz staplande skridskoåkning, Tjärnqvists roll framför kassen(Dock aningen sämre på det. Men blev faktiskt målskytt
) och Cehlins tyngd, det vill säga en obefintlig sådan. Men kul hade jag!
Vill faktiskt poängtera att vårat lag hade en liten kille som påminde rejält om Tim. Snabb och teknisk som fan, kände mig som någon jävla vägpinne när han drog igång. Vann vi? Minst sagt.SirDIFalot skrev:Eller att ditt lag saknar en naturlig center. på Kall-El manér. Eller någon med förmågan att få till långa anfallen, som Jockmaniac och hans TimEdin skrev:Låter jävligt kul! Jag brukar lira lite hockey med polarna på fritiden, men jag skulle nog bara skämma ut mig här, men vafan, jag får skylla på att jag var full eller något.
Jag lär ha Printz stapplande och hans tyngd... Klubbtekniken måste likställas med, hmm, tja med någon vars dito är lite oslipad..

Jag ser fram emot det något vansinnigt och hoppas på en upprepning varje år så länge kroppen håller!
-
Tror tyvärr jag får passa, tyckte att det gick minst sagt sådär sist och idag har jag dessutom värdelösa föruttsättningar då jag har en krånglande fot. Nej, jag heter inte Peter ForsbergMagnutz skrev: Köp en plåt i år också då!
Jag lär ha Printz stapplande och hans tyngd... Klubbtekniken måste likställas med, hmm, tja med någon vars dito är lite oslipad..
Jag ser fram emot det något vansinnigt och hoppas på en upprepning varje år så länge kroppen håller!

Hoppas att man kanske kan vara med nästa år eller liknande, helt klart värt 500 spänn. Inte bara för själva matchen utan det är främst en rejäl upplevelse att vandra runt i Hovets katakomber(stavning?). Kommer ihåg att jag höll på att krocka med Tjärnqvist(då i Rögle) när jag skulle vandra ut till isen. En trevlig dag med trevligt folk som slutade med att DIF dessutom besegrade Rögle!
100% DJURGÅRDSJ***L
Gah, låter sjukt bra!Jockmaniac skrev:Tror tyvärr jag får passa, tyckte att det gick minst sagt sådär sist och idag har jag dessutom värdelösa föruttsättningar då jag har en krånglande fot. Nej, jag heter inte Peter ForsbergMagnutz skrev: Köp en plåt i år också då!
Jag ser fram emot det något vansinnigt och hoppas på en upprepning varje år så länge kroppen håller!Klarar knappt att lira innebandy med foten så då känns inte hockey särskilt aktuellt i nuläget. Tyvärr får jag säga!
Hoppas att man kanske kan vara med nästa år eller liknande, helt klart värt 500 spänn. Inte bara för själva matchen utan det är främst en rejäl upplevelse att vandra runt i Hovets katakomber(stavning?). Kommer ihåg att jag höll på att krocka med Tjärnqvist(då i Rögle) när jag skulle vandra ut till isen. En trevlig dag med trevligt folk som slutade med att DIF dessutom besegrade Rögle!

-
Jag var så satans uppspelt så jag knappt kunde käka så hamburgaren kändes inte direkt som en höjdpunkt för mig, haha!Magnutz skrev:Gah, låter sjukt bra!Jockmaniac skrev:Tror tyvärr jag får passa, tyckte att det gick minst sagt sådär sist och idag har jag dessutom värdelösa föruttsättningar då jag har en krånglande fot. Nej, jag heter inte Peter ForsbergMagnutz skrev: Köp en plåt i år också då!
Jag ser fram emot det något vansinnigt och hoppas på en upprepning varje år så länge kroppen håller!Klarar knappt att lira innebandy med foten så då känns inte hockey särskilt aktuellt i nuläget. Tyvärr får jag säga!
Hoppas att man kanske kan vara med nästa år eller liknande, helt klart värt 500 spänn. Inte bara för själva matchen utan det är främst en rejäl upplevelse att vandra runt i Hovets katakomber(stavning?). Kommer ihåg att jag höll på att krocka med Tjärnqvist(då i Rögle) när jag skulle vandra ut till isen. En trevlig dag med trevligt folk som slutade med att DIF dessutom besegrade Rögle!Inte det om din fot då utan det andra!! hamburgertallriken kommer sitta som en fläskläpp gissar jag.
Måste lägga till en spelare som jag nog påminde en del om. Fimpen Eklund då jag spenderade stor tid åt att ligga på isen

100% DJURGÅRDSJ***L
Hehehe, hade du erfarenhet av hockey eller hur såg din bakgrund ut?! Grabben och jag har dragit igång hockeyn nu (han är 6) och det har ju tvingat mig att slipa både rören och tekniken en hel del. Innan november i år var det 15-20 år sen jag stod på skridskor. Inlines, massor, massor, men inte hockeyrör.Jag var så satans uppspelt så jag knappt kunde käka så hamburgaren kändes inte direkt som en höjdpunkt för mig, haha!
Måste lägga till en spelare som jag nog påminde en del om. Fimpen Eklund då jag spenderade stor tid åt att ligga på isen

-
Hehe, min erfarenhet är inge vidare. Jag har inte stått på skridskor sen dagen på Hovet, och innan det hade jag inte stått på skridskor sen ajg var en liten grabb som lattjade med mina polare. Dessutom så stod jag mest i mål dåMagnutz skrev:Hehehe, hade du erfarenhet av hockey eller hur såg din bakgrund ut?! Grabben och jag har dragit igång hockeyn nu (han är 6) och det har ju tvingat mig att slipa både rören och tekniken en hel del. Innan november i år var det 15-20 år sen jag stod på skridskor. Inlines, massor, massor, men inte hockeyrör.Jag var så satans uppspelt så jag knappt kunde käka så hamburgaren kändes inte direkt som en höjdpunkt för mig, haha!
Måste lägga till en spelare som jag nog påminde en del om. Fimpen Eklund då jag spenderade stor tid åt att ligga på isenSom tur var och är så satt tekniken relativt bra ändå. Klubbtekniken från innebandyn är i stort sett värdelös har jag märkt.. Att skjuta med klubba och puck är fan svårt.

Det där med innebandytekniken vs hockeytekniken är helt värdelöst. Jag trodde att jag skulle ha en del gratis med klubbteknik i och med att jag spelat innebandy i stort sett hela mitt liv. Men faktum är att det endast sabbar! Måste sett jävligt konstigt ut när jag försökte dribbla med den där långa jävla klubban och den tunga pucken(om man jämför med en innebandyboll). Skjuta ska vi inte ens snacka om, när man försökte använda "innebandytekniken" blev det bara fösare. Det var visserligen så jag gjorde mål, då jag fick den mellan benen på målvakten

100% DJURGÅRDSJ***L
Det verkar vara en sjuhelsikes annorlunda teknik att skjuta puck... aja, det blir väl bra. Annars får dragskott/fjuttar duga!Jockmaniac skrev:Hehe, min erfarenhet är inge vidare. Jag har inte stått på skridskor sen dagen på Hovet, och innan det hade jag inte stått på skridskor sen ajg var en liten grabb som lattjade med mina polare. Dessutom så stod jag mest i mål dåMagnutz skrev:Hehehe, hade du erfarenhet av hockey eller hur såg din bakgrund ut?! Grabben och jag har dragit igång hockeyn nu (han är 6) och det har ju tvingat mig att slipa både rören och tekniken en hel del. Innan november i år var det 15-20 år sen jag stod på skridskor. Inlines, massor, massor, men inte hockeyrör.Jag var så satans uppspelt så jag knappt kunde käka så hamburgaren kändes inte direkt som en höjdpunkt för mig, haha!
Måste lägga till en spelare som jag nog påminde en del om. Fimpen Eklund då jag spenderade stor tid åt att ligga på isenSom tur var och är så satt tekniken relativt bra ändå. Klubbtekniken från innebandyn är i stort sett värdelös har jag märkt.. Att skjuta med klubba och puck är fan svårt.
Så min rutin är inge vidare, har du dessutom åkt mycket inlines så har du ju det åtminstone till viss del i dig. Så du lär klara dig bra!
Det där med innebandytekniken vs hockeytekniken är helt värdelöst. Jag trodde att jag skulle ha en del gratis med klubbteknik i och med att jag spelat innebandy i stort sett hela mitt liv. Men faktum är att det endast sabbar! Måste sett jävligt konstigt ut när jag försökte dribbla med den där långa jävla klubban och den tunga pucken(om man jämför med en innebandyboll). Skjuta ska vi inte ens snacka om, när man försökte använda "innebandytekniken" blev det bara fösare. Det var visserligen så jag gjorde mål, då jag fick den mellan benen på målvakten
Spelade ni i djurgårdsställ eller i noname?