Vet du något som jag inte vet? Vart har du sett att Lassila slängde in pucken i eget mål? Det här är ändå bara försäsong och är han bra överlag annars är jag nöjd. Självklart drar ett matchavgörande misstag ner betyget, men han kan fortfarande ha varit bra i matchen.Jojje skrev:Denna match var längre än så med förlängning.lu skrev:1. Därför att en match är 60 minuter.Jojje skrev:
Hur kan Lassila vara bra om han ger bort segern genom ett billigt mål?
Sen var inte Jönsson speciellt osynlig då han avgjorde matchen.
2. Därför att en match är 60 minuter.
Spela inte dum kiddo!
Sen förstår jag fortfarande inte hur han kunde vara bra när han gav bort segern. Vad spelar det gör roll om han tar ett par frilägen för att sedan slänga in den i eget mål.
Djurgårdens IF - Färjestads BK, 15/8 2006
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Ja, miljoner saker.Diffe89 skrev:Vet du något som jag inte vet? Vart har du sett att Lassila slängde in pucken i eget mål? Det här är ändå bara försäsong och är han bra överlag annars är jag nöjd. Självklart drar ett matchavgörande misstag ner betyget, men han kan fortfarande ha varit bra i matchen.
Nej, till matchen hör alla matchens minuter. Om man ger bort en seger som istället blir en förlust i slutet på matchen så spelar det ingen roll hur man spelat tidigare undet matchen, då har man gjort en dålig match.
-
Ok då, det var Lassillas fel att vi torskade. Vi är värdelösa, måste värva, åkte på ett par hjärnskakningar i förra matchen vilket gjort att några i truppen pissar på sig av rädsla, vi åker ur i år....Jojje skrev:Nej, till matchen hör alla matchens minuter. Om man ger bort en seger som istället blir en förlust i slutet på matchen så spelar det ingen roll hur man spelat tidigare undet matchen, då har man gjort en dålig match.
Nu har jag sammanfattat Jojje, eller missade jag nåt?
PS. Är du ett fan, eller vad är du egentligen. Varför hejar du på DIF? Kan du inte heja på några andra istället?
-
En målvakt som gör matchavgörande misstag kan inte anses göra en bra match. Det spelar ingen roll hur många idioträddningar du gör om du samtidigt slänger in en puck i eget mål. Tänk gärna Dembo i fotbollen. Killen skall enligt mig bort fortast möjligt då han blandar och ger alldeles för mycket. Ge mig en stabil målvakt som gör allt för att minimera sina misstag istället för att försöka glänsa med "idioträddningar" ibland.
Lassila gör ett misstag på hela matchen, visserligen matchavgörande. Trots det visar han tillsammans med spelarna ett helt annat lugn mot förra säsongen.
Djurgården gör mål i Box Play och i Power Play. Släpper in två i Box Play.
Det som skrämmer mest är en eventuell skada på Ölvestad!
I år har vi ett lag som strävar mot samma mål.
I år har vi ett lag som inte behöver vara rädda för att hamna i kvalserien.
I år blir DIF farliga!
Djurgården gör mål i Box Play och i Power Play. Släpper in två i Box Play.
I år har vi ett lag som strävar mot samma mål.
I år har vi ett lag som inte behöver vara rädda för att hamna i kvalserien.
I år blir DIF farliga!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
- Ritterwand
Håller med er, kommer vi klara oss nästa match utan Ronnie, Dragan och eventuellt Ölvestad?Ritterwand skrev:Ja, det skrämmer lite. Men så är det när man har en tunn trupp.. Då kan skador på fel spelare bli ödesdigra.Don_T skrev:
Vilken typ av skada talar vi om här?

Vi hade ingen chans att undersöka detta, kollegan på Sv Fans kommer att kontakta DIF Hockey. Dessutom kommer det högst troligt att stå inom kort på DIF Hockey.se.Ritterwand skrev:Ja, det skrämmer lite. Men så är det när man har en tunn trupp.. Då kan skador på fel spelare bli ödesdigra.Don_T skrev:
Det var en situation i slutet av förlängningen då Ölvestad kom helt fel in i tackling och som det såg ut fick en vridning i knät eller om vi har tur "bara" slog upp skadan i foten som var en stukning. Svårt att sia, men han fick ledas ur båset innan straffläggningen.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Djurgården - Färjestad 3-4 str (2-1, 0-0, 1-2, 0-0, 0-1)
Period 1
1-0 0.42 Pär Bäcker (Fredrik Bremberg, Jonas Liwing) SH
2-0 7.03 Jonas Liwing (Pär Bäcker)
2-1 15.29 Thomas Rohdin (Peter Nordström)
Period 3
2-2 41.18 Emil Kåberg (Stefan Erkgärds, Jörgen Jönsson)
3-2 42.14 Mårten Ask ( Fredrik Bremberg)
3-3 53.40 Rami Alanko (Janne Niskala)
Straffar
3-4
Skott: 19-30
Utv. DIF: 2x19 - FBK 2x16 + 10 min
Period 1
1-0 0.42 Pär Bäcker (Fredrik Bremberg, Jonas Liwing) SH
2-0 7.03 Jonas Liwing (Pär Bäcker)
2-1 15.29 Thomas Rohdin (Peter Nordström)
Period 3
2-2 41.18 Emil Kåberg (Stefan Erkgärds, Jörgen Jönsson)
3-2 42.14 Mårten Ask ( Fredrik Bremberg)
3-3 53.40 Rami Alanko (Janne Niskala)
Straffar
3-4
Skott: 19-30
Utv. DIF: 2x19 - FBK 2x16 + 10 min
- Blåränderna går aldrig ur
Men dom in lägg jag läst från Jojje så har nästa inga varit bra
han kalgar och klagar....
Liksom de är inget jävla slutspel det handlar om....Alla gör misstag men varför klaga på det i en träningsmatch..när inget står på spel Jo lite pengar kanske men, det är faan inget du behöver klaga över

Liksom de är inget jävla slutspel det handlar om....Alla gör misstag men varför klaga på det i en träningsmatch..när inget står på spel Jo lite pengar kanske men, det är faan inget du behöver klaga över
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Forumet behöver lite smågnälliga kritiker vettu...Trist om alla skulle tycka likadant..Blåränderna går aldrig ur skrev:Men dom in lägg jag läst från Jojje så har nästa inga varit bra :shock: han kalgar och klagar....
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Av din beskrivning att döma låter det inte bra. Att komma fel i tacklingarna och sedan få en vridning brukar tyvärr ofta betyda längre skadefrånvaro. Synd om så är fallet dock med tanke på att vi inte har så många spelare som Ölvestad och vi har egentligen inte råd med skador om vi skall se krasst på det hela...Don_T skrev:Vi hade ingen chans att undersöka detta, kollegan på Sv Fans kommer att kontakta DIF Hockey. Dessutom kommer det högst troligt att stå inom kort på DIF Hockey.se.Ritterwand skrev:Ja, det skrämmer lite. Men så är det när man har en tunn trupp.. Då kan skador på fel spelare bli ödesdigra.Don_T skrev:
Det var en situation i slutet av förlängningen då Ölvestad kom helt fel in i tackling och som det såg ut fick en vridning i knät eller om vi har tur "bara" slog upp skadan i foten som var en stukning. Svårt att sia, men han fick ledas ur båset innan straffläggningen.
- Blåränderna går aldrig ur
- Strömberg=power
Det kändes riktigt gött att veta att spelet mm också fungerar mot svenska lag!!! Speciellt Färjestad! Detta var en god bit på vägen mot ett bra och sammansvetsat lag när Elitserien börjar! Vissa saker som powerplay kan förbättras,samt straffar kanske. Synd att vi förlorade men vi fick en pinne i alla fall
Har räknat ut att DIF kommer vara antingen på en 4 eller en 5:e plats efter denna omgång. I alla fall en placering upp.

Djurgården-Ett lag i med och motvind