Lever på hoppet om att det fortfarande kan gå vägen.....men inser att laget inte är dessamma som förra året.Mash skrev:Efter 28 omgångar så hade vi ett hyfsat lag som kunde göra mål utan svårigheter. Förra säsongen är förra säsongen, släpp det.sunne skrev:Lite om läget i Modo inför imorgon:
Noterbart är
Att Ole-Kristian Tollefsen (fot), Daniel Josefsson (fot) och Kristian Forsberg är skadade och ur spel.
Att centern och lagets poängbäste spelare Byron Ritchie gör comeback efter sin två matcher långa avstängning.
Efter 28 omgångar förra året hade vi 38 poäng.
Tror att vi vinner stort imorgon!
Vill man kolla denna match? Orkar inte med att se lika dålig match som igår. Kräver vinst och kräver bra spel imorgon.
VISA HJÄRTA!
Modo Hockey - Djurgårdens IF, 11/12 2010
Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 11/12 2010
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Räknar med att Jimmie gör 5 mål!! ( han gjorde ju det i mötet den 7/1 i Fjällräven center )Salas skrev:Mina damer och herrar, då tackar vi sunne för morgondagens storförlust i Örnsköldsvik.sunne skrev:Tror att vi vinner stort imorgon!
Hoppas bara att målvakten, vem det nu blir, inte släpper in 6!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Hehe, vi får väl se.sunne skrev:Räknar med att Jimmie gör 5 mål!! ( han gjorde ju det i mötet den 7/1 i Fjällräven center )
Hoppas att det går bra, men min känsla är allt annat än positiv inför den här matchen.
4-1 eller 5-1 till Modo känns troligt.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Detta kan sluta precis hur som helst, men jag tro ändå på 2-4
Vill även passa på att ge Christian ''Fimpen'' Eklund lite extra beröm, riktigt nöjd med hans spel såhär långt. Vill se en kontraktsförlängning med en järnkamin som dig, du behövs Fimpen!
Vill även passa på att ge Christian ''Fimpen'' Eklund lite extra beröm, riktigt nöjd med hans spel såhär långt. Vill se en kontraktsförlängning med en järnkamin som dig, du behövs Fimpen!
Spela fult
+1diftobbe89 skrev:Detta kan sluta precis hur som helst, men jag tro ändå på 2-4
Fimpen är Kung!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
- Säsongskort: Ja
Håller med till 100%diftobbe89 skrev:Detta kan sluta precis hur som helst, men jag tro ändå på 2-4
Djurgårdens IF
Hoppas att Mark får fortsätta imorgon. Han såg ändå rätt stabil ut mot LHC och gjorde några fina benparader, visst han släppte en del returer men det är sånt man tränar bort genom match erfarenheter.
- Lee Harvey Oswald
Har för mig att du hittills haft ganska rätt (när du haft en sån där "känsla").Salas skrev:Hehe, vi får väl se.sunne skrev:Räknar med att Jimmie gör 5 mål!! ( han gjorde ju det i mötet den 7/1 i Fjällräven center )
Hoppas att det går bra, men min känsla är allt annat än positiv inför den här matchen.
4-1 eller 5-1 till Modo känns troligt.
Undantaget förra säsongens "Jimmie jag ska minsan göra alla mina mål i samma match Afton" i Ö-vik så får DIF ALLTID resa hem med 0p i bagaget från Rävskabb-Arena.
Brukar bli några sedvanliga 3-5-spel & ett gäng stolpe ut för DIF.
Danielsson sätter minst 2 strutar imorgon...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Mark var ju helt borta igår.diffarn1 skrev:Hoppas att Mark får fortsätta imorgon. Han såg ändå rätt stabil ut mot LHC och gjorde några fina benparader, visst han släppte en del returer men det är sånt man tränar bort genom match erfarenheter.
Avskaffa tre mot tre.
Ja, tyvärr får jag väl säga i det här fallet. Det är märkligt att man kan vara så stensäker på vinst ibland trots att motståndet är svåraste möjliga... Jag har inte känt mig så här säker på en torsk tidigare den här säsongen, men jag hade visserligen mitt första och hittills enda fel (när jag har känt mig 110% säker på vinst/förlust) senast när jag var övertygad om att vi skulle vinna mot Luleå på bortaplan, så förhoppningsvis så vände det redan där åt motsatt håll... Jag hoppas innerligt att min hjärna lurar mig för att på så sätt ge mig en tidig julklapp, det vore inte helt fel.Lee Harvey Oswald skrev:Har för mig att du hittills haft ganska rätt (när du haft en sån där "känsla").
Det viktigaste är dock att alla krigar och visar vilja i 60 minuter. Då har jag åtminstone något att trösta mig med om resultatet inte går vår väg på lördag.
What one can say when words are not enough:

Va???diffarn1 skrev:Hoppas att Mark får fortsätta imorgon. Han såg ändå rätt stabil ut mot LHC och gjorde några fina benparader, visst han släppte en del returer men det är sånt man tränar bort genom match erfarenheter.
Riddarn har spelat upp sig rejält och var riktigt bra mot Luleå medan Mark var ett stort skämt mot LHC. Utan att överdriva släppte han retur på 90 procent av skotten.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Måste också säga VA???Mäklaren skrev:Va???diffarn1 skrev:Hoppas att Mark får fortsätta imorgon. Han såg ändå rätt stabil ut mot LHC och gjorde några fina benparader, visst han släppte en del returer men det är sånt man tränar bort genom match erfarenheter.
Riddarn har spelat upp sig rejält och var riktigt bra mot Luleå medan Mark var ett stort skämt mot LHC. Utan att överdriva släppte han retur på 90 procent av skotten.
Så osäker som han är/var, (såg bara på första målet där han låg på alla fyra och försökte hitta pucken/tvålen att lägga vänten på, men självklart så hittade Musse Håkanson pucken och petade retfullt enkelt in den i mål. Så fortsatte det hela matchen, han höll knappt ett skott utan skotten blev till okontrollerade returer. Han tappade klubban, han kastade sig mellan stolparna då han inte visste vad pucken var, hade ingen som helst aning om vad pucken befann sig .Så att säga att han såg rätt stabil ut..... Det låter jävligt konstigt i mina öron.
Håller med kommentatorn som sa "vad Mark håller på med har jag ingen aning om, men säkert målvaktsspel är det inte, det sprider snarare en osäkerhet i laget".
Senast redigerad av Caveman den 2010-12-11 00:53:00, redigerad totalt 1 gånger.
Anledningen till att det bara blev 2 insläppta under ordinarie tid för Mark-O är den att vi spelade ett bra försvarsspel samtidigt som LHC inte var sylvassa i anfallen allt för ofta.Caveman skrev:Måste också säga VA???Mäklaren skrev:Va???diffarn1 skrev:Hoppas att Mark får fortsätta imorgon. Han såg ändå rätt stabil ut mot LHC och gjorde några fina benparader, visst han släppte en del returer men det är sånt man tränar bort genom match erfarenheter.
Så osäker som han är/var, (såg bara på första målet där han låg på alla fyra och försökte hitta pucken/tvålen att lägga vänten på, men självklart så hittade Musse Håkanson pucken och petade retfullt enkelt in den i mål. Så fortsatte det hela matchen, han höll knappt ett skott utan skotten blev till okontrollerade returer. Han tappade klubban, han kastade sig mellan stolparna, hade ingen som helst aning om vad pucken befann sig Så att säga att han såg rätt stabil ut..... Det låter jävligt konstigt i mina öron.
Håller tummarna för Ridderwall.
0-7
Ja, så blev det i alla fall när jag körde matchen på NHL10, och det brukar ju stämma överens med verkligheten?
Widing gjorde dock inga mål, men Ölvestad fick ett par fina baljor!
Kom ihåg var ni hörde det först!
Ja, så blev det i alla fall när jag körde matchen på NHL10, och det brukar ju stämma överens med verkligheten?
Widing gjorde dock inga mål, men Ölvestad fick ett par fina baljor!
Kom ihåg var ni hörde det först!