Sen kan man undra vem som vet mest. Du som sitter och skriver på ett forum eller Hardy som är en rutinerad tränare och ser varje träning,varje matchMash skrev:Man mår dåligt när Hardy sätter Lassen och Boumedienne tillsammans. Det är då man börjar undrar om Hardy ser samma matcher som vi gör.Salas skrev:HahaBOMBOM BOUCHARD skrev:Ja för tusan. In med Deilert bara eller låt Lassen få mer speltid.
Tur att vi har bredd på backsidan.![]()
Nä, men jag var ju självklart inte seriös. Jag var bara så jävla förbannad. Det är synd att vår backuppsättning är så jävla dålig... Det blir inget rolig slutspel när hälften av backarna är en fara i varje byta. Usch för det här, jag mår fan dåligt.
Linköpings HC - Djurgårdens IF, 9/12 2010
-
- Säsongskort: Ja
Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 9/12 2010
Djurgårdens IF
-
Ja till och med det. Svt sega i sin uppdateringÖrebroarn skrev:1 poäng är det väl?DIFVästertorp skrev:Ja 2 poäng e otroligt mycket! Speciellt när Frölunda har 2 matcher mer speladeMash skrev:I vilket fall som helst så känns en slutspelsplatsen långt borta just nu två poäng upp till åttonde platsen.
Inte nöjd alls idag, hela laget var efter hela tiden. Hoppas det är bättre spel på Lördag.
Godnatt.
Djurgårdens IF
Tycker inte för mycket skit skall kasta på Printz då jag ställer mig mycket frågande till hur han kan åka ut för en holding i det läget.
Det jag var mest förundrad över var hur LHC-målvakt kunde gå ut och göra en yxliknande rörelse med klubban mot en av våra spelare som var på väg helt ren mot målet.
Inte en chans att han bara träffar pucken i det läge och dessutom vårdslöst till tusen att använda klubban på det viset.
Nu missade jag förs häften av matchen, men av det jag såg var vi i alla fall inte så dåliga som vi varit i vissa andra matcher denna säsong. Däremot blir vi rejält tillbakapressade sista 5 minutrarna och vi hamnar tillslut i knät på Mark och då vet vi ju alla vad som händer.
Lite besviken på att Ölvestad inte slänger sig mot LHC-spelaren som gör 2-2. Han är nära honom och hade Jimmie bara kasta sig ner mot snubbens skridskor hade aldrig det skottet hamnat på mål än gång.
Det är som tur är inte borta mot LHC som vi skall vinna i första hand utan det är segrar i hemmamatcherna som gäller. Kan vi knipa 3 pinnar där och sedan ströpoäng borta fixar vi som sämst att undvika kvalserien i alla fall.
NU är det bara två matcher kvar innan uppehåller och sedan i jnuari vill jag se att vi vinkar adjöss till Widing och Lassen samt att deras löner går åt till att få in en klassback. Med tanke på Widings lön borde det nästan kunna finnas lite stålar över även till en center.
Det jag var mest förundrad över var hur LHC-målvakt kunde gå ut och göra en yxliknande rörelse med klubban mot en av våra spelare som var på väg helt ren mot målet.
Inte en chans att han bara träffar pucken i det läge och dessutom vårdslöst till tusen att använda klubban på det viset.
Nu missade jag förs häften av matchen, men av det jag såg var vi i alla fall inte så dåliga som vi varit i vissa andra matcher denna säsong. Däremot blir vi rejält tillbakapressade sista 5 minutrarna och vi hamnar tillslut i knät på Mark och då vet vi ju alla vad som händer.
Lite besviken på att Ölvestad inte slänger sig mot LHC-spelaren som gör 2-2. Han är nära honom och hade Jimmie bara kasta sig ner mot snubbens skridskor hade aldrig det skottet hamnat på mål än gång.
Det är som tur är inte borta mot LHC som vi skall vinna i första hand utan det är segrar i hemmamatcherna som gäller. Kan vi knipa 3 pinnar där och sedan ströpoäng borta fixar vi som sämst att undvika kvalserien i alla fall.
NU är det bara två matcher kvar innan uppehåller och sedan i jnuari vill jag se att vi vinkar adjöss till Widing och Lassen samt att deras löner går åt till att få in en klassback. Med tanke på Widings lön borde det nästan kunna finnas lite stålar över även till en center.
Inte så länge som vi har Stureplans Stefan eller Mark "shit happends" Owuya i kassen. Båda två är oseriösa lallare. Helt sjukt att Djurgården inte ersatte Wesslau, vad fan tänkte dom med?Örebroarn skrev:Tycker ändå att backarna har skärpt till sig. Tycker dock att forwards måste hjälpa till mer när backarna är trängda i egen zon. Får vi till det blir vi svårslagna
Jag längtar redan tills nästa säsong. Kan inte den här jävla plågan bara ta slut nu, jag orkar fan inte må dåligt dag in och dag ut längre.
Genom att släppa retur på alla skott han fick emot sig och ge ett allmänt virrigt och osäkert intryck?Edin skrev:Kul att Mark fick komma in och visa framfötterna i alla fall!
Återigen en riktig skitmatch från DIF där man, på tre perioder inte förmår att skapa en enda riktig målchans.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det var visst svårt idag, igen, att åka på mål. Lättare att åka nere i sarghörnen. Det var också enkelt att inte spela hockey i anfallszonen alls. Widing är slut som spelare, 28 matcher 1 mål. Fimpen är underbar. Otto är behövd. Utan hans tek idag hade det sett annorlunda ut, det är jag säker på.Mäklaren skrev:Genom att släppa retur på alla skott han fick emot sig och ge ett allmänt virrigt och osäkert intryck?Edin skrev:Kul att Mark fick komma in och visa framfötterna i alla fall!
Återigen en riktig skitmatch från DIF där man, på tre perioder inte förmår att skapa en enda riktig målchans.
Nu tar vi 6 innan jul och sen kör vi på mot slutspel.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det där måste du vänja dig vid Mäklaren, Owuya kommer alltid släppa mycket returer han är en riktig risk målvakt, vilket jag hatar och hoppas han byter klubb snarastMäklaren skrev:Genom att släppa retur på alla skott han fick emot sig och ge ett allmänt virrigt och osäkert intryck?Edin skrev:Kul att Mark fick komma in och visa framfötterna i alla fall!
Angående de jonet som total sågade Printz för en utv som inte ens skulle vatt utv kan ju bara avgå med omedelbar verkan, sånt super mongo asså, dessutom va Printz en av dom bästa backarna ikväll
Spela fult
Tycker att DIF gjorde med tanke på dagens spelarmaterial en godkänd match
att ta poäng i Lindköping är alltid bra, sedan kan vi tänka på att laget inte förlorat under ordinarie speltid på, vad är det 6 matcher eller ?
Av princip så brukar jag inte totalsåga spelare, så jag nöjer mig med att hålla tummen
för Kall-El nyårsönskan
att ta poäng i Lindköping är alltid bra, sedan kan vi tänka på att laget inte förlorat under ordinarie speltid på, vad är det 6 matcher eller ?
Av princip så brukar jag inte totalsåga spelare, så jag nöjer mig med att hålla tummen
för Kall-El nyårsönskan

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med om Otto. Tycker han gör en bra match. Väldigt klok och gör de där små sakerna rätt som får stor betydelse för lagkamraterna.Magnutz skrev:Det var visst svårt idag, igen, att åka på mål. Lättare att åka nere i sarghörnen. Det var också enkelt att inte spela hockey i anfallszonen alls. Widing är slut som spelare, 28 matcher 1 mål. Fimpen är underbar. Otto är behövd. Utan hans tek idag hade det sett annorlunda ut, det är jag säker på.Mäklaren skrev:Genom att släppa retur på alla skott han fick emot sig och ge ett allmänt virrigt och osäkert intryck?Edin skrev:Kul att Mark fick komma in och visa framfötterna i alla fall!
Nu tar vi 6 innan jul och sen kör vi på mot slutspel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Förstår inte varför folk sitter och oroar sig över att vi inte ska nå slutspel. Titta på hur serien ser ut, det är klart som korvspad att vi kommer att knipa en slutspelsplats! Att sedan undvika att åka på en fetingtorsk i kvarten, tror jag kan bli svårt om det fortsätter såhär. Det här laget borde emellertid kunna bättre än så. Vi ska DEFINITIVT ha en topp 4-placering och vara med och slåss om guldet med det här laget. Slutspel eller ej, men om vi ska dit ska vi banne mig ha en rimlig chans att gå hela vägen också. DET tror jag blir svårt om det här fortsätter. DET är vad vi ska vara oroliga över. Att nå slutspelet är fanimig inget självändamål!
Jag skiter väl blanka fan i att Printz spelade som en välbetald back ska göra de första 60 minuterna. Det är vad han är betald för att göra, och att man ska behöva sitta och hylla våra spelare så fort dom för en gångs skull gör en bra match är ju fan patetiskt. Nu gjorde ju dock inte Printz en bra match, han tar en onödig utvisning som bara han och hans hjärndöda polare Boumedienne ens skulle kunna få på tankarna att ta. Printz gör alltid minst ett grovt misstag per match, och det är klart som fan att det smäller bakåt ibland. En yr höna är vad han är.diftobbe89 skrev:Angående de jonet som total sågade Printz för en utv som inte ens skulle vatt utv kan ju bara avgå med omedelbar verkan, sånt super mongo asså, dessutom va Printz en av dom bästa backarna ikväll
-
Kanske för att båda våra målvakter är sämre än Salo,Metal Machine skrev:Förstår inte varför folk sitter och oroar sig över att vi inte ska nå slutspel
eller för att vår backuppsättning består av 4 yra höns som inte kan få ut pucken ur egen zon,
eller kan det vara för att våra forwards är kraftigt överbetalda och inte gör ett skit ute på isen?
Våra juniorer presterar fan bättre. Att inte vara orolig är ju bara dumt, jag kommer snart att se slutspel som en fet jävla bonus om det fortsätter så här.
Till vilken jävla nytta då?DIFVästertorp skrev:Widing bort det e det som gäller.
Det finns ändå ingen klassmålvakt/klassback ledig på marknaden.
Jo, in med nån som kan träffa mål och som kostar mindre än 100k/mån.DIFVästertorp skrev:Widing bort det e det som gäller.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lee Harvey Oswald
En halv ok bortafigth från DIF, om man bortser ifrån att lhc stundtals uppträdde som magsjuka Etiopier.
Ännu en match där vi skulle ha tagit 3p.
Tror tyvärr när vi summerar sluttabellen i mars månad att det var just denna period (nov-dec) som sträckstriden avgjordes.
Medans fölunda & BIF radar upp 3 poängare så gillar DIF mest Ettor.
Snart 30 omgångar spelade.
9 gånger av 10 så har man placeringarna 9-12 så gott som bokade redan efter omgång 20.
Faan att det inte räcker med i clown i mål på fotbollssidan, nu ska man behöva dras med en i hockeyn också.
Har nog aldrig sett en osäkrare målvakt.....nånsin
Ännu en match där vi skulle ha tagit 3p.
Tror tyvärr när vi summerar sluttabellen i mars månad att det var just denna period (nov-dec) som sträckstriden avgjordes.
Medans fölunda & BIF radar upp 3 poängare så gillar DIF mest Ettor.
Snart 30 omgångar spelade.
9 gånger av 10 så har man placeringarna 9-12 så gott som bokade redan efter omgång 20.
Faan att det inte räcker med i clown i mål på fotbollssidan, nu ska man behöva dras med en i hockeyn också.
Har nog aldrig sett en osäkrare målvakt.....nånsin
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan