Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mäklaren »

Tror ni har glömt bort hur bra Tjärnqvist är. Det är stor klasskillnad mellan honom och Timmy Pettersson.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag är tveksam till att jag vill ha kvar Boumedienne till nästa säsong, han är vass när han är på tårna och har ett bra blick för det offensiva spelet. Men han överträffar stundtals våra sämsta backar någonsin rent defensivt. Sen tycker jag han har en tendens av att ta alldeles för korkade utvisningar, gillar att han är småful ibland men man får inte köra en helt omotiverad crosschecking i ryggen i egen zon i sudden...där går liksom gränsen. Lite kluven angående honom, samtidigt är det som flera varit inne på riktigt viktigt att han får spela med en STABIL back bredvid sig. Lite som Kronwall & Printz fungerar bra ihop så borde BomBom matchas med en defensiv pjäs.

När det gäller Daniel Tjärnqvist så ser jag helt klart hellre honom i laget (lite beroende på om han lyckas hålla sig frisk större delen av den här säsongen...råkade väl ut för någon riktigt jobbig hjärnskakning för nån vecka sen?) än någon annan som inte har någonsomhelst DIF-anknytning.

Kronwall tror jag på allvar blir svår att behålla om han fortsätter spela som han gör nu, tror han kommer få chansen i NHL igen kanske redan kommande säsong. Trist som fan men jag har den känslan.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

-daniel- skrev:Jag är tveksam till att jag vill ha kvar Boumedienne till nästa säsong, han är vass när han är på tårna och har ett bra blick för det offensiva spelet. Men han överträffar stundtals våra sämsta backar någonsin rent defensivt. Sen tycker jag han har en tendens av att ta alldeles för korkade utvisningar, gillar att han är småful ibland men man får inte köra en helt omotiverad crosschecking i ryggen i egen zon i sudden...där går liksom gränsen. Lite kluven angående honom, samtidigt är det som flera varit inne på riktigt viktigt att han får spela med en STABIL back bredvid sig. Lite som Kronwall & Printz fungerar bra ihop så borde BomBom matchas med en defensiv pjäs.

När det gäller Daniel Tjärnqvist så ser jag helt klart hellre honom i laget (lite beroende på om han lyckas hålla sig frisk större delen av den här säsongen...råkade väl ut för någon riktigt jobbig hjärnskakning för nån vecka sen?) än någon annan som inte har någonsomhelst DIF-anknytning.

Kronwall tror jag på allvar blir svår att behålla om han fortsätter spela som han gör nu, tror han kommer få chansen i NHL igen kanske redan kommande säsong. Trist som fan men jag har den känslan.
Just det som skrämmer mig lite också. Att han helt enkelt är för bra för att stanna. Om det blir på det viset så måste vi alltså inhandla 2 klassbackar till 2011/2012. Det blir isf en stoooooor utmaning för Järlan och co.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Lugnet skrev:TELLAN intervjuas i SVD.

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/khl ... 795369.svd
Om inte Tellqvist vaktar kassen nästa säsong så vet jag inte om jag förnyar mitt säsongskort.
Mitt säsongskort införskaffas när Tellqvist skriver på, men jag litar dock på att vår styrelse drar tummen ur röven och inser att vi behöver en bra målvakt för att kunna prestera på topp.
Drömmen vore ju även att Daniel Tjärnqvist kommer hem samt att Staffan stannar, samtidigt som Lassen skickas till antarktis och att vi förnyar med Boumedienne.

Kronwall/Holmqvist
Tjärnqvist/Boumedienne
Eklund/Printz
Extra: Deilert

Sen så får Sandberg vara back-up till Tellqvist. Med det försvaret kan man gå långt i elitserien.

IN MED TELLQVIST, IN MED TELLQVIST!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi älskar dig Mikael. KOM HEM!

Jag vill fortsätta att pusha för Almtunas Magnus Hellberg som back-up kommande säsong. Den killen har en framtid.

#32 ut - #32 in. Fan vad praktiskt allting är.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2010-12-09 23:00:48, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Stureplans-Stefan och Rappar-Mark borde lyssna lite på vad Tellan säger i den där intervjun. ''DIF är enda laget i Sverige jag kan tänka mig att spela för''.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Timmy var stabil visst. Men likt alla andra som dragit ses han som en frälsare om han skulle komma tillbaka, när han var här gnällde en hel del på honom. Men visst höjde han sig i slutspelet.

Tjärnqvist är nog klasser bättre, även om jag är trött på att han inte kommer hem någon gång när han säger att han ska göra det.

Men allt handlar ju om prestation sett till lön. Vill Timmy spela för 50-100 i månaden medans Tjärnqvist SR vill ha 250-300 så väljer jag ju Timmy. Så välja enbart mellan deras kvalitéer som spelare känns fel.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:Så välja enbart mellan deras kvalitéer som spelare känns fel.
Jag väljer Timmy för att Tjärna är skadebenägen, ger fullständigt fan i oss och lär göra en "Ekman" - dvs. ingenting.
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Så välja enbart mellan deras kvalitéer som spelare känns fel.
Jag väljer Timmy för att Tjärna är skadebenägen, ger fullständigt fan i oss och lär göra en "Ekman" - dvs. ingenting.
Skitsnack. Tjärna är en spelare med NHL-kvalitéer och är dessutom en riktig vinnare med rätt attityd som passar in i DIF-modellen. Aldrig att han kommer hem och varvar ner.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

DIF_Soldier skrev:

Jag vill fortsätta att pusha för Almtunas Magnus Hellberg som back-up kommande säsong. Den killen har en framtid.

Wiken nämnde honom i hockeykväll. Han spikar tydligen igen. Verkar som han har petat succemålvakten från förra året?
Jag väljer givetvis Tellan. Men frågan är hur ekonomin ligger och vad klubben kommer att fokusera på nästa säsong? Ledningen och Järlan har nog en del bollar i luften. Pricka rätt tack!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lugnet skrev:
DIF_Soldier skrev:

Wiken nämnde honom i hockeykväll. Han spikar tydligen igen. Verkar som han har petat succemålvakten från förra året?
Jag väljer givetvis Tellan. Men frågan är hur ekonomin ligger och vad klubben kommer att fokusera på nästa säsong? Ledningen och Järlan har nog en del bollar i luften. Pricka rätt tack!
Hellberg har alltid utmanat Pettersson-Wentzel och när hans dipp väl kom så var Hellberg där precis som jag hade förväntat. Höll nollan och motade 45 skott när han fick chansen. Snälla, låt honom bli Djurgårdens framtid.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

– Alla vet ju att det bara finns en enda klubb jag kan tänka mig att spela för i Sverige. :shock:

Trots att det bara är en mening förtjänar fan i mig Tellqvist nobelpriset i litteratur. Blev helt varm inombords. Han är ett MÅSTE till nästa säsong.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

kotten skrev:

– Alla vet ju att det bara finns en enda klubb jag kan tänka mig att spela för i Sverige. :shock:

Trots att det bara är en mening förtjänar fan i mig Tellqvist nobelpriset i litteratur. Blev helt varm inombords. Han är ett MÅSTE till nästa säsong.
Typ sådär lät det ju också när Nisse skulle hem, och kolla hur fan det gick..
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Kentta skrev:
kotten skrev:

Typ sådär lät det ju också när Nisse skulle hem, och kolla hur fan det gick..
För Kronwall också, samt Ölvestad.

Se hur det gick!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Låst