Jonas:Ryktas om att det var Kurr på fin första à-lagsträning mitman? Förklara Simon Mitman:Ja det blev lite heta reaktioner men inget som hänger över en nu.
SIMON MITMAN - VÅRAN HITMAN
Helvete, det där är dom rätta takterna. Jag blir helt varm i kroppen bara jag hör vilka järnkaminer det är vi fostrar.
Det verkar inte heller som om han backar en fight mot solna.
Såg i Aftonbladet att Nils Ekman kan åtalas. Nu får man väl ge sig ! Allt som händer på rinken ska givetvis skötas av idrotten själv. Skulle det gå till åtal måste vi som gillar ishockey gemensamt sluta upp som en enad front mot denna idioti. Det Nisse Ekman gjorde var inte vackert men han har fått sitt straff av den instans som finns inom ishockeyn. Om straffet var rätt eller fel är ointressant.
Det viktiga är att vi, som supporters, måste stå upp som en enad front mot den idioti som talar om åtal. Här står jag alltså klart och tydligt på Nisse Ekmans och ishockeyns sida. Sluta lägga er i vad som händer på rinken !!!
Jag kanske också ska tala om att Modo är det laget som finns i mitt hjärta.
Jag tycker formodligen att Nisses hugg var varre an de flesta andra har inne och att avstangningen ar val avvagd. Men jag haller ABSOLUT med dig om att det ar ren idioti att blanda in civila rattsinstanser for att dar ge honom ytterligare bestraffning. Galet!
Jag är faktiskt lite orolig för vilka konsekvenser det här får, jag menar, det här skulle ju knappast vara det första vansinniga beslut en svensk domstol har tagit...
Nummer 3
Nummer 3
Nisse nummer 3
När han slår på armen så går den av
Nisse nummer 3
Sen tycker jag det är lite konstigt att han kan få dubbelbestraffning för en företeelse. Så länge det inte är uppenbar misshandel ska svensk domstol hålla sig utanför ishockeyn.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
SkönaDjurgårn skrev:Jag tycker formodligen att Nisses hugg var varre an de flesta andra har inne och att avstangningen ar val avvagd. Men jag haller ABSOLUT med dig om att det ar ren idioti att blanda in civila rattsinstanser for att dar ge honom ytterligare bestraffning. Galet!
Hugget var inte snyggt men om det hade varit så illa som mediehoran Svea vill få oss att tro skulle SilFverberg fått åka ambulans till sjukan och sy fast armen igen. Så blev det ju inte utan Slifverberg [sic!] spelade vidare som om inget hade hänt. Den där satans tattaren i Gävle som anmälde ska fanimej kölhalas och "kamratuppfostras" där läxan lyder: Var inte en sån satans äcklig rättshaverist, nu.
Det är så töntigt att man bara blir ledsen när man inser att vuxna människor faktiskt håller på med sånt här meningslöst skit.
Å andra sidan kanske vi ska vara glada att vi har kommunala och statliga vuxendagis som kan sysselsätta dessa människor som antagligen inte är i närheten av att platsa på vanliga arbetsplatser. Jag är splittrad i frågan.
sensei skrev:Det är så töntigt att man bara blir ledsen när man inser att vuxna människor faktiskt håller på med sånt här meningslöst skit.
Å andra sidan kanske vi ska vara glada att vi har kommunala och statliga vuxendagis som kan sysselsätta dessa människor som antagligen inte är i närheten av att platsa på vanliga arbetsplatser. Jag är splittrad i frågan.
Hade varit bättre att förpassa dem till typ Samhall, där gör det iaf. något vettigt..
Vill de statuera exempel och låta detta bli någon form utav "Lex Nisse"? Lyckas de så blir det fritt fram att anmäla alla sorts händelser som sker inom sporten. Är boxningen död nu?
Som sagts tidigare, den som anmälde gjorde rätt i att vara anonym.
Buford skrev:Vill de statuera exempel och låta detta bli någon form utav "Lex Nisse"? Lyckas de så blir det fritt fram att anmäla alla sorts händelser som sker inom sporten. Är boxningen död nu?
Som sagts tidigare, den som anmälde gjorde rätt i att vara anonym.
Var det inte MMA på Hovet helgen vi var i Brynäs? Det sändes ju också på TV.
Det känns ju verkligen rimligt att polisanmäla Ekman efter en jämförelse mellan dessa två sporter.
Snälla vi måste göra någon banderoll eller ramsa om det här. När vi möter Brynäs, framförallt däruppe, så ska det hånas friskt. I just den här frågan har vi hela Hockeysverige med oss...
Jockmaniac skrev:Snälla vi måste göra någon banderoll eller ramsa om det här. När vi möter Brynäs, framförallt däruppe, så ska det hånas friskt. I just den här frågan har vi hela Hockeysverige med oss...
Haha, det hade varit ganska roligt faktiskt.
Typ något i stil med:
1. "Brynäs på besök - RING POLISEN!"
2. "Jag ska polisanmäla dig!" (banderollen åker upp varje gång Brynäs får en tvåa)
3. "Vem vare som polisanmälde?"
4. "Silfverberg har inga armar!"
5. "Nisse Ekman hugger för att döda!"
Senast redigerad av Salas den 2010-12-09 17:14:48, redigerad totalt 1 gånger.