Teemu Lassila-Hetare iår?
- Strömberg=power
Teemu Lassila-Hetare iår?
Teemu Lassila verkar hetare just nu än vid den här tiden förra året. Han har en räddningsprocent över 90 redan. Vad kommer hans räddningsprocent sluta i Nordic Trophy? Vad tror NI?
Jag tror att Teemu kommer att göra en kanonsäsong i år..Tycker att han ,under vissa matcher förra säsongen, visade sin klass och med ett bättre försvar framför sig i år så kommer han säkerligen att höja sig minst ett par snäpp och ha en betydligt bättre räddningsprocent jämfört med förra säsongen..
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lassila????
Jag tycker Lassila höll alldeles för låg nivå man kan skylla på att vi inte hade så bra backar men en då några puckar till kunnde jag att han skulle kunna ta.
Men va kan man förvänta sig, han kom från den finska ligan som e något sämre så de inte konstigt att hans räddnings procent hamnade en bit under 90% för i finland låg han på dryga 92%.
Döm själva men jag tycker vi ska försöka få tillbaka Tellqvist Han äger.
Men va kan man förvänta sig, han kom från den finska ligan som e något sämre så de inte konstigt att hans räddnings procent hamnade en bit under 90% för i finland låg han på dryga 92%.
-
Re: Lassila????
Paraflax skrev:Jag tycker Lassila höll alldeles för låg nivå man kan skylla på att vi inte hade så bra backar men en då några puckar till kunnde jag att han skulle kunna ta.
Mkt bra skrivet, håller med till 100 %

"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Att en målvakt släpper returer beror helt och hållet på hans spelstil.Kall-El skrev:svårt att bedöma Lassila med tanke på det usla försvar han hade framför sig. Dock tyckte jag han släppte väl många returer.
Den Lettländske målvakten, Nabokov eller vad han nu heter, är en "puckmotare". Vilket betyder att han bara stoppar puckarna, och det gör han jäkligt bra också, och det blir mycket ofta returer. Men han är ju en stjärn-målvakt i NHL, så det tycker inte jag är så dåligt om vi har en blivande sådan. Spelar roll om Lassila släpper några returer bara han stoppar puckarna från att gå i nät. Och det är ju backarnas uppgift att ta hand om eventuella returer ifrån målvakten, vilket förra årets upplaga av backar var mycket dåliga på att göra.
Helt riktigt....Om jag inte missminner mig helt så var även självaste Tellqvist ganska generös med returerna, men han hade ju ett riktigt bra försvar som rensade undan både motsåndare och puck..den hjälpen fick icke Lassila förra säsongen..Pepp91 skrev:Att en målvakt släpper returer beror helt och hållet på hans spelstil.Kall-El skrev:svårt att bedöma Lassila med tanke på det usla försvar han hade framför sig. Dock tyckte jag han släppte väl många returer.
Den Lettländske målvakten, Nabokov eller vad han nu heter, är en "puckmotare". Vilket betyder att han bara stoppar puckarna, och det gör han jäkligt bra också, och det blir mycket ofta returer. Men han är ju en stjärn-målvakt i NHL, så det tycker inte jag är så dåligt om vi har en blivande sådan. Spelar roll om Lassila släpper några returer bara han stoppar puckarna från att gå i nät. Och det är ju backarnas uppgift att ta hand om eventuella returer ifrån målvakten, vilket förra årets upplaga av backar var mycket dåliga på att göra.
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Målvakten har egentligen bara 1 uppgift, och det är att inte släppa in något i kassenKall-El skrev:Personligen föredrar jag målvakter som släpper få returer.
Puckmotare har jag aldrig egentligen gillat alls. Är man målvakt bör man lära sig att undvika att släppa returer detta vinner hela laget på.

Vad dom gör eller hur dom gör det är egentligen helt oväsentligt, bara det inte blir mål.
Men visst, några puckar ska man ju kunna plocka, men alla behöver ju inte bli TV-räddningar

När jag pratar om att undvika att släppa returer menar jag alltså onödiga sådana. Tycker Lassila ibland tenderade att bara "tappa ut" puckarna mitt framför mål. Om man som burväktare bara "vill" mota puckarna bör man i alla fall göra det utåt kanterna till och inte rakt ut i slottet.
Släpper du många onödiga returer gör du med största säkerhet dina backar osäkra smatidigt som varje släppt retur kan innebär att moståndarna kan få möjlighet till ett läge till. Stoppar du pucken och den går rakt ut till en anfallare från motståndarlaget och denne gör mål spelade ju den förra räddningen egentligen ingen roll.
Dock föredrar jag alltid målvakter som försöker blockera pucken så ofta som möjligt jämfört med att sprida ut dem.
Släpper du många onödiga returer gör du med största säkerhet dina backar osäkra smatidigt som varje släppt retur kan innebär att moståndarna kan få möjlighet till ett läge till. Stoppar du pucken och den går rakt ut till en anfallare från motståndarlaget och denne gör mål spelade ju den förra räddningen egentligen ingen roll.
Dock föredrar jag alltid målvakter som försöker blockera pucken så ofta som möjligt jämfört med att sprida ut dem.
Nabakov är inte Lettland keeper, utan Rysslands. Han är egentligen född och uppvuxen i Kasackstan, men spelar konstigt nog i Ryssland. Nabakov är en av mina favorit målvakter. Spektakulär, med grymma reflexer. Ser ofta ut som om han inte ska hinna ta pucken. Men får oftast till en sjuk räddning, på grund av sina reflexer. Men coolast av allt han har altid haft dom små skydden.... RESPEKT. Näh jag gillar puckmotarere, mer än en stabil lung målvakt. Dom är mycket mer underhållande. Sen att dom släpper några onödig returer, det får backarna och vi leva med.....Pepp91 skrev:Att en målvakt släpper returer beror helt och hållet på hans spelstil.Kall-El skrev:svårt att bedöma Lassila med tanke på det usla försvar han hade framför sig. Dock tyckte jag han släppte väl många returer.
+