Kommer han tillbaka lämnar jag tillbaka medlemskortet, efter skitsnack om att han lämnar för att han vill vinna titlar och skitsnack om Djurgården på Facebook är han aldrig välkommen tillbaka.Berra skrev:Jag tycker också att hans inställning känns bra. Att han inser att han måste tjäna tillbaka förtroendet. För mig får han gärna komma tillbaka...Men det vore ju första gången ett kärt barn kallas för..hora av alla namnHeaty skrev:Jag gillar hans inställning dock. "Eftersom man vill förtjäna tillbaka fansens tilltro". Jag skulle inte ha något emot att han kom tillbaks, bara han tål att bli kallad diverse namn ett tag framöver. Men vad är det man säger, kärt barn har många namn?Berra skrev:Daniel Fernholm "öppnar" för en återkomst i DIF...hm...undrar hur han skulle bli mottagen.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... -difs.html
Hellre Fernhom än förlängning med skjuter "BomBom" gång efter gång åtminstone.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Sju sorters apa!

- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Utveckla skitsnack på facebook?Original Frasse skrev: Kommer han tillbaka lämnar jag tillbaka medlemskortet, efter skitsnack om att han lämnar för att han vill vinna titlar och skitsnack om Djurgården på Facebook är han aldrig välkommen tillbaka.
DIF!
Fernholms snack om att han flyttade för att han ville vinna titlar... Det citatet mindes jag med en särskild värme i magen då man stod där i globen den 8 april i våras 

Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Innan hans profil blev privat kunde man läsa samtal mellan honom och en annan spelare som inte heller finns kvar hos oss, inte direkt smickrande ord om ledningen, vad jag kommer ihåg, och att han minsann skulle tillbaka när de var utbytta.Daniel942 skrev:Utveckla skitsnack på facebook?Original Frasse skrev: Kommer han tillbaka lämnar jag tillbaka medlemskortet, efter skitsnack om att han lämnar för att han vill vinna titlar och skitsnack om Djurgården på Facebook är han aldrig välkommen tillbaka.
Sju sorters apa!

Önskelista
1.En första målvakt som klarar av att bära sitt lag på sina axlar.
2. Stabil back.
2. Stabil back.
Tyvärr så meddelar tomte Järlefeldt att det inte blir något utav detta, då alla nissar av någon outgrundlig anledning fick psykbryt och slog hejvildt mot varandra. Det ryktas att en ful gubbe som kallas Svedberg "höll i någons klubba", som därför startade hela tumultet. Eftersom nissarna är avstängda från tomteverkstaden i väntan på bestraffning från tomtemor så kan därför inga nya spelare värvas.R00kie skrev:Önskelista
2. Stabil back.
Tyvärr, men så här ligger det till, god jul!
Den där nissen Svedberg kommer inte få det lätt när han kommer till Hovet!Kentta skrev:Tyvärr så meddelar tomte Järlefeldt att det inte blir något utav detta, då alla nissar av någon outgrundlig anledning fick psykbryt och slog hejvildt mot varandra. Det ryktas att en ful gubbe som kallas Svedberg "höll i någons klubba", som därför startade hela tumultet. Eftersom nissarna är avstängda från tomteverkstaden i väntan på bestraffning från tomtemor så kan därför inga nya spelare värvas.R00kie skrev:Önskelista
2. Stabil back.
Tyvärr, men så här ligger det till, god jul!
Fernholms svek orkar jag inte bry mig om längre.
Men jag vill inte ha honom i DIF, han är helt enkelt för dålig.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
Samma här.Edin skrev:Fernholms svek orkar jag inte bry mig om längre.
Expert.
- SirDIFalot
Krüger drar till Chicago nästa år.
Kvar får nog Norman och Otto. Det står rätt tydligt att vi kommer behöva inhandlade en riktigt duktig förstacenter med playmakingkvalitéer. Otto börjar ju tappa, visst håller han i ett lag men nog inte som förstacenter ett år till. Förmodligen kommer Weigel upp från juniorerna också.
Drog ihop en lista på ex-djurgårdare som sitter på utgående kontrakt därute.
KHL/Schweiz
Mikael Tellqvist
Daniel Fernholm
Daniel Tjärnqvist
Timmy Pettersson
Niklas Nordgren(inte ex-DIF men mycket rykten om DIF senaste åren)
Mika Hannula(kontraktslös redan nu)
NHL/AHL
Robin Figren
Kyle Klubertanz
Oscar Möller
Jonas Ahnelöv(sägs vara DIF har jag för mig?)
Gustaf Wesslau
Ont om centrar dessvärre...
Kvar får nog Norman och Otto. Det står rätt tydligt att vi kommer behöva inhandlade en riktigt duktig förstacenter med playmakingkvalitéer. Otto börjar ju tappa, visst håller han i ett lag men nog inte som förstacenter ett år till. Förmodligen kommer Weigel upp från juniorerna också.
Drog ihop en lista på ex-djurgårdare som sitter på utgående kontrakt därute.
KHL/Schweiz
Mikael Tellqvist
Daniel Fernholm
Daniel Tjärnqvist
Timmy Pettersson
Niklas Nordgren(inte ex-DIF men mycket rykten om DIF senaste åren)
Mika Hannula(kontraktslös redan nu)
NHL/AHL
Robin Figren
Kyle Klubertanz
Oscar Möller
Jonas Ahnelöv(sägs vara DIF har jag för mig?)
Gustaf Wesslau
Ont om centrar dessvärre...
Expert.
Som någon skrev så har vi en uppsjö av juniorer att spela med nästa säsong. Problemet är att juniorer inte kommer kunna hålla en hög nivå 55 matcher. Samtidigt urvattnar det J20 laget om man plockar upp allt för många samtidigt.
Därför tycker jag att man bör ha två stycken platser öppna för J20 juniorer. Dessa snurrar runt lite, mellan 2-3 stycken. Detta bygger på att man har två riktigt bra förstafemmor.
Mackan - Ny - Ekman Mackan och Ekman bör spela ihop sig
Cehlin - Norman - Kempe
Ölvestad - Ottosson - Junior
Brodin - Fimpen - Junior
Andrakedjan kommer utvecklas ännu mer till nästa säsong. Lite snabbare, starkare och bättre. Förstakedjan har potential. Med en pådrivare som center kommer dom göra stordåd. Nisse får kriga under sommaren efter en dålig säsong.
Tredjekedjan är bra defensivt och har potential framåt. Junioren bör ha offensiva kvaliteer.
Fjärde ska smäll på.
Första blir ganska dyr.
Andra är inte speciellt dyr
Tredje är väl halvdyr
Fjärde är inte dyr.
Dock vill jag gärna ha kvar Tjärnqvist. Just för killens styrningar. Är så skönt att få sådana "skitmål". Dock sitter han väl på en skaplig lön.
Vet också att Tim har kontrakt. Gillar Tim och han blir 13e forward.
Backsidan
Printz - Kronwall
Holmqvist - Tjärnqvist
Eklund - Claesson/Holm/Eriksen/Deilert/Lassen (I den ordningen)
Eklund måste hitta jämnheten och Holmqvist självförtroendet, sedan är det en skaplig backbesättning.
Därför tycker jag att man bör ha två stycken platser öppna för J20 juniorer. Dessa snurrar runt lite, mellan 2-3 stycken. Detta bygger på att man har två riktigt bra förstafemmor.
Mackan - Ny - Ekman Mackan och Ekman bör spela ihop sig
Cehlin - Norman - Kempe
Ölvestad - Ottosson - Junior
Brodin - Fimpen - Junior
Andrakedjan kommer utvecklas ännu mer till nästa säsong. Lite snabbare, starkare och bättre. Förstakedjan har potential. Med en pådrivare som center kommer dom göra stordåd. Nisse får kriga under sommaren efter en dålig säsong.
Tredjekedjan är bra defensivt och har potential framåt. Junioren bör ha offensiva kvaliteer.
Fjärde ska smäll på.
Första blir ganska dyr.
Andra är inte speciellt dyr
Tredje är väl halvdyr
Fjärde är inte dyr.
Dock vill jag gärna ha kvar Tjärnqvist. Just för killens styrningar. Är så skönt att få sådana "skitmål". Dock sitter han väl på en skaplig lön.
Vet också att Tim har kontrakt. Gillar Tim och han blir 13e forward.
Backsidan
Printz - Kronwall
Holmqvist - Tjärnqvist
Eklund - Claesson/Holm/Eriksen/Deilert/Lassen (I den ordningen)
Eklund måste hitta jämnheten och Holmqvist självförtroendet, sedan är det en skaplig backbesättning.
Född till sportchef.
Daniel Corso i Timrå har fått kicken. Kanske kan vara något för DIF. Corso är ju center dessutom och det behövs ju till DIF. Dock ser det ju bättre ut på centersidan nu, än det gjorde tidigare. Iaf enligt min mening.
- SirDIFalot
"plånboken är tom, och budgeten är spräckt" för att citera Järlan.DIFRobbex skrev:Daniel Corso i Timrå har fått kicken. Kanske kan vara något för DIF. Corso är ju center dessutom och det behövs ju till DIF. Dock ser det ju bättre ut på centersidan nu, än det gjorde tidigare. Iaf enligt min mening.
Dessutom är Corso bara en problembarn. Som hade en Widing-lön i Timrå.
Expert.
Han är säkert ett problembarn, men han är nog klippt och skuren för Hardyhockey. Han åker mycket skridskor, smäller på och levererar till viss del. Hardy skulle säkert få pli på honom. Men är plånboken tom, så är det inte mkt att göra.SirDIFalot skrev:"plånboken är tom, och budgeten är spräckt" för att citera Järlan.DIFRobbex skrev:Daniel Corso i Timrå har fått kicken. Kanske kan vara något för DIF. Corso är ju center dessutom och det behövs ju till DIF. Dock ser det ju bättre ut på centersidan nu, än det gjorde tidigare. Iaf enligt min mening.
Dessutom är Corso bara en problembarn. Som hade en Widing-lön i Timrå.
Om inte Möller får mera speltid i NHL den här säsongen så kan han nog vara möjlig till nästa säsong. Göra en Daniel Larsson och gå till NHL via Elitserien istället för AHL.