Djurgårdens IF - Luleå HF, 7/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mash

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 7/12 2010

Inlägg av Mash »

Edin skrev:Härliga Djurgårn! Det är såhär vi ska spela hockey, 110% hjärta och kör på. Finns inte en enda lirare i Djurgårn jag är missnöjd med.

+
Oscar Eklund
- Säkerheten själv, det var många gånger han bara åkte rakt ut ur egen zon och startade anfall, mycket bra!
Fimpen Eklund - Fimpens bästa match på länge, slet extra hårt idag, men det blir enklare för honom när hans lagkamrater också gör det.
Jimmie - Hade trampat på till världens ände om det behövdes.
Juniorerna - Man släpper in två färskingar i hetluften direkt, även om det var lite stabbigt ibland så visar dom ingen respekt!

-
Idioterna som buade
- Efter att Djurgården gör sin bästa insats på länge så får man för sig att bua efter ett dåligt powerplay i tredje perioden vid ställning 3-1. Tillbaka till Råsunda där ni hör hemma, chipsfetton![/b]
Kan inget än att hålla med, försökte dra igång ''Kämpa Djurgården'' med kompisen vid det tillfället men ingen ville haka på då samtliga buade.

Förstår mig inte riktigt på att bua, det går bra att göra det när motståndarna kommer in på isen och vid ett dåligt domslut men inte fan mot egna laget.

Stötta i ur och skur för fan.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

SebastianK skrev:Jag tycker det känns som att Widing faktiskt vill göra mål nu, sen att han inte kan är en annan femma. Men han krigar ändå. Det m å s t e släppa för honom snart.

Cehlin, Krüger, Kronwall, Fimpen Eklund och Tim Eriksson, Ölvestad, Otto, med många flera är värda att nämnas idag. Fick känslan av att dom ville vinna idag!
Att sedan Zibanejad får spela i första kedjan och dessutom gör det med bravur gör mig otroligt glad!
Bra av backarna att hålla skapligt rent framför kassen så att Riddarn inte behövde göra några större ingripanden.

Skönt av Honken i TV-intervjun "Skottet måste varit ganska hårt", efter att den f***iga kommentatorn på C+ gnällt över hans lösa skott på sistonde.

Ny match på torsdag här i Linköping och i Chokladfabriken, behåll självförtroendet och glöden! Jag är på plats och gormar fram DIF
Sebastian K från Linköping? Gjorde inte du 1-1 mot Brynäs tidigare ikväll? :)

On topic så håller jag med om att det var en genuin insats, men Luleå var inte särskilt bra ändå. De gånger de verkligen satte press på våra backar försvann all konstruktivitet och man panikspelade sarg ut. Powerplay var stundom bra, stundom uselt. Vissa PP lyckades vi inte etablera ett skit medan vi fick bra snurr i andra. Det måste dock upp några snäpp till.

Widing brände mål från en meters håll. Bara dåligt, av vilken spelare det än är ska man träffa mål på en meters håll. Jag börjar bli lite betänksam nu. Han kanske lider av att han vet att sejouren i klubben kommer att ta slut efter säsongen? Jag har funderat på det.

Tre poäng och en och en halv dags sinnesro. Skönt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
dif rules
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

Mash skrev: Bra att Blue Brigade presenterade sig också, kul att höra om er :)
Vad menar du, fick de presentera sig på isen?
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Mash

Inlägg av Mash »

dif rules skrev:
Mash skrev: Bra att Blue Brigade presenterade sig också, kul att höra om er :)
Vad menar du, fick de presentera sig på isen?
Nej, Ludvig (visst hette han Ludvig?) som var medlem och var en av de som är grunden blev intervjuad och fick berätta om vad dom står för etc.
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

Bra laginsats idag. Kommer hem så här nöjd och har sett fungerande kedjor som även när de gör misstag ser till att reparera dem och sedan byta - så fort som möjligt. Det senare har jag saknat.

Äntligen lite utdelning i PP!

Eftersom jag tidigare ägnat mig åt supporterkritik så tänker jag fortsätta med det.

Vi har ett fortsatt problem med den nedre delen av klacken på A18. Även om jag tillhör den övre, i mitt fall den lite äldre (kanske överåriga) delen av klacken, så måste jag fortsätta denna kritik. De "skitungar" som står där kanske sjunger och vi som står över hör dem inte, men vi ser däremot att de inte backar upp sin sång med handklapp. Om vi inte har trumma, behöver klacken handklappen om inte annat för att synka takten. Och öka trycket.
Tyvärr tror jag inte ens att det är orsaken. Jag tror att folk som inte klappar inte heller sjunger.
Vi måste agera mot kulturen om att det är häftigt att gå på hockey och ta med sig halva klassen som egentligen inte är intresserade av att vara en del av Djurgårdsfamiljen.

Jag kan efter idag personligen peka ut ett 150-tal personer som idag bara är klackslödder grupperade i mindre grupper utan engemang.

Klackslödder. Det kommer vara mitt nya ord för er som köpt billiga säsongskort och ändå inte gör ert jobb.
Senast redigerad av season den 2010-12-07 22:35:50, redigerad totalt 1 gånger.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

ÄNTLIGEN! Som Fylking brukar säga.

Härligt att det blev 3 pinnar och hoppas att killarna bygger vidare på det här. Hoppas också att vi får se mer utav J20-kaminerna :D
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Härligt med tre poäng! Skönt att vi är förbi solna i tabellen nu också :)
Användarvisningsbild
Kamala

Inlägg av Kamala »

SkönaDjurgårn skrev:Stort, fett plus till alla aktorer! Tack!
Får man fråga varför du har en gnagare som profilbild?

OnT: Underbart med 3 poäng, finns inget att gnälla på idag. Tycker vi spelat bra de senaste matcherna men idag lossnade även målskyttet och då blir det tre poäng. Nu är det bara att fortsätta. Finns inget att klaga på idag. :D
You and I are gonna live forever!
Rix

Inlägg av Rix »

Synd att man satt fast som barnvakt ikväll :/, men kul att vi vinner och att vi tar in juniorer som gör mål och skapar fläkt. Hoppas trenden håller i sig nu!
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

season skrev:Bra laginsats idag. Kommer hem så här nöjd och har sett fungerande kedjor som även när de gör misstag ser till att reparera dem och sedan byta - så fort som möjligt. Det senare har jag saknat.

Äntligen lite utdelning i PP!

Eftersom jag tidigare ägnat mig åt supporterkritik så tänker jag fortsätta med det.

Vi har ett fortsatt problem med den nedre delen av klacken på A18. Även om jag tillhör den övre, i mitt fall den lite äldre (kanske överåriga) delen av klacken, så måste jag fortsätta denna kritik. De "skitungar" som står där kanske sjunger och vi som står över hör dem inte, men vi ser däremot att de inte backar upp sin sång med handklapp. Om vi inte har trumma, behöver klacken handklappen om inte annat för att synka takten. Och öka trycket.
Tyvärr tror jag inte ens att det är orsaken. Jag tror att folk som inte klappar inte heller sjunger.
Vi måste agera mot kulturen om att det är häftigt att gå på hockey och ta med sig halva klassen som egentligen inte är intresserade av att vara en del av Djurgårdsfamiljen.

Jag kan efter idag personligen peka ut ett 150-tal personer som idag bara är klackslödder grupperade i mindre grupper utan engemang.

Klackslödder. Det kommer vara mitt nya ord för er som köpt billiga säsongskort och ändå inte gör ert jobb.
Jag kan också bli frustrerad över en del av mimarna på nedre. Men det känns som "sådär" fokus från din sida att gå loss över det idag. Vi vann 4-1, det var riktigt bra drag för en serielunksmatch efter 4 raka torskar. Chillax och njut ett par minuter!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nyss hemkommen från Hovet och sektion A18. Fan vilken bra match vi gör. Extremt effektiv och hög forechecking och vi pulveriserade Luleå i 3 perioder. Juniorerna bar skölden med heads held high, och förtjänar ramsor för det. De visade vad det betyder att spela i DIF. Att Mackan och Falken var borta störde mig inte ett dugg. Det var nog bara bra att de inte var med.

Widing. Han måste lyfta dubbla löner. Att han skjuter så illa snett är en gåta. Han hade öppet mål ca 5 meter från kassen och nyper till. Pucken går så långt utanför att det inte ens är nära. Iskall? Ja, men han kämpar i alla fall, precis som hela laget.

Det blev stirrigt i korta perioder men backarna spelade med pondus idag. Det glädjer mig för det är ju det som saknats i mina ögon. Idag satt allt, till 95%, förutom att det sumpades en handfull givna mål. 1a perioden borde slutat 4-0.

Ridderwall får den hjälp han behöver och spelar stabilt. Iofs får han inte så mycket på sig men det han får tar han. Luleås reducering kunde han inte ens se, mycket trafik framför.

+ till hela laget
- till domaren som ville vara med och få mediabevakning .. hurfan kan han ta Cehlin för en Interference när det är 2½ minut kvar? Speciellt sedan puckot släppt ett par rätt solklara Luleåutvisningar strax innan?!

Klacken: Fan vad grym den är. Idag fick jag också chansen att vara med på ett hörn och sjunga med. Bra träning inför 6/1 DIF - TiK. ;) Klacken gör det värt att gå på matcherna. tack.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Det ska till ett gäng 90-talister för att få fart på gubbarna i det här gänget. Helt plötsligt jobbade ju Ottosson, Ölvestad och grabbarna. Krüger, Kempe, Kronwall, Ölvestad, Oscar Eklund och Printz gör alla kanonmatcher. Även Sörensen och Mika är stora utropstecken! Ridderwall ser lugn och säker ut, vilket i alla fall jag tycker är efterlängtat. Tim Eriksson och Cehlin trivdes riktigt bra i farten som vi fick se idag. Exakt så ska ni spela. Lassen var osynlig, TACK för det!

Nu till de negativa delarna. Widing måste fokusera mera i sina avslut. Han viftar ju lika mycket med klubban som Jonas Bergqvist sysslade med vid sina mål. Mera precision! Brodin såg bedrövlig ut idag. Trodde han skule trivas med alla juniorer men han har tamefan inte ett rätt idag.

Härligt drag på Hovet, tackar alla för denna aftonen. Idag blev det dock sittplats vilket kändes lite småkonstigt. Vart fullständigt vansinnig när en snubbe brevid mig och en kärring bakom mig muttrade om att om jag skulle skrika och fara upp så skulle jag gå till klacken. Till och med de sista minuterna fick jag höra deras eviga gnällande. Min kompanjon på Hovet denna afton, fick hindra mig från att vända mig om och be de hålla sig till Ghniet-matcher om de nu är rädda för stämning. Där kan man snacka om tjocka feta sittplats. Skäms tamefan!

Men fan va gott med seger :D
100% DJURGÅRDSJ***L
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

En bra match rakt igenom faktiskt, där laget bars fram av en fantastisk publik, som vanligt.

Är inte alls lika imponerad av Sörensen som ni andra. Tycker han var riktigt dålig om jag ska vara ärlig... tappade puckar i livsfarliga lägen, bortslagna passningar och tappade markeringar, det var dessutom inte han som gjorde det första målet målet. Det bör tillskrivas Fimpen eftersom det var en Luleå-spelare som styrde in pucken i nät. Zibanjenad var däremot riktigt bra. Såg väldigt stark ut och gjorde ett betydligt bättre avtryck än Sörensen. Tror dock att även Marcus kan bli en riktigt bra spelare på sikt.

I övrigt så var Jimmie, Fimpen, Krüger och Riddarn överlägset bästa spelarna idag. Den energi som Fimpen och Jimmie visar skulle jag gärna vilja se att spelare som Ottosson, Nilson och Ekman också visar prov på. Otto har ju varit totalt under isen i flera veckor nu.

För övrigt en jävligt skön kväll där vi fick flytet med oss och publiken var på sitt bästa humör. Stort tack till Blue Brigade, som vanligt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jockmaniac skrev:Det ska till ett gäng 90-talister för att få fart på gubbarna i det här gänget. Helt plötsligt jobbade ju Ottosson, Ölvestad och grabbarna. Krüger, Kempe, Kronwall, Ölvestad, Oscar Eklund och Printz gör alla kanonmatcher. Även Sörensen och Mika är stora utropstecken! Ridderwall ser lugn och säker ut, vilket i alla fall jag tycker är efterlängtat. Tim Eriksson och Cehlin trivdes riktigt bra i farten som vi fick se idag. Exakt så ska ni spela. Lassen var osynlig, TACK för det!

Nu till de negativa delarna. Widing måste fokusera mera i sina avslut. Han viftar ju lika mycket med klubban som Jonas Bergqvist sysslade med vid sina mål. Mera precision! Brodin såg bedrövlig ut idag. Trodde han skule trivas med alla juniorer men han har tamefan inte ett rätt idag.

Härligt drag på Hovet, tackar alla för denna aftonen. Idag blev det dock sittplats vilket kändes lite småkonstigt. Vart fullständigt vansinnig när en snubbe brevid mig och en kärring bakom mig muttrade om att om jag skulle skrika och fara upp så skulle jag gå till klacken. Till och med de sista minuterna fick jag höra deras eviga gnällande. Min kompanjon på Hovet denna afton, fick hindra mig från att vända mig om och be de hålla sig till Ghniet-matcher om de nu är rädda för stämning. Där kan man snacka om tjocka feta sittplats. Skäms tamefan!

Men fan va gott med seger :D
Varför skulle han hindra dig? Säg till för helvete.
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Mäklaren skrev:det var dessutom inte han som gjorde det första målet målet. Det bör tillskrivas Fimpen eftersom det var en Luleå-spelare som styrde in pucken i nät.
Kolla på reprisen igen så ser du att Marcus styr pucken via Niinimas klubba in i nät.
Medvetet?
Självklart! :wink:
Skriv svar