Tycker mest att han ramlar och väger lätt i alla närkamper. En ganska obegriplig hype kring honom.kotten skrev:Någon som vet varför Tjärna har varit borta så "länge" ?SirDIFalot skrev:Verkar som Mr Hitman får fortsätta imorgon också. Därav är Tjärnqvist fortfarande skadad.
Måste tillägga att jag inte sett särskilt mycket av Mitman de matcher han fått spela. Visserligen snittar han väl inte många minuter men fortfarande.
Djurgårdens IF - Luleå HF, 7/12 2010
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 7/12 2010
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Han är en blivande ES-spelare och behöver säkert lägga på sig 10-20kg muskler. Sen smiskar han spelare som Boumedienne upp i brygga 7 dagar i veckan, 365 dagar om året (undantaget skottår då han smiskar 366 dagar om året.)..Mäklaren skrev:Tycker mest att han ramlar och väger lätt i alla närkamper. En ganska obegriplig hype kring honom.kotten skrev:Någon som vet varför Tjärna har varit borta så "länge" ?SirDIFalot skrev:Verkar som Mr Hitman får fortsätta imorgon också. Därav är Tjärnqvist fortfarande skadad.
Måste tillägga att jag inte sett särskilt mycket av Mitman de matcher han fått spela. Visserligen snittar han väl inte många minuter men fortfarande.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Mitman väger redan 90 kg. Tror inte han bör lägga på sig mer nu.
Men känns hyfsat dumt att klaga på en junior som gjort två matcher i ES. Klart han behöver tid på sig som alla andra.
Men känns hyfsat dumt att klaga på en junior som gjort två matcher i ES. Klart han behöver tid på sig som alla andra.
Expert.
Haha ja, det säger jag inte emot. Han har gjort det OK, men det är bara hypen som är helt otroligt missvisande.
Han var på hyllan i lördags och berättade att han hade en blödning i skelettet. Lät som det skulle ta ett tag innan han är tillbaka tyvärr.kotten skrev:Någon som vet varför Tjärna har varit borta så "länge" ?SirDIFalot skrev:Verkar som Mr Hitman får fortsätta imorgon också. Därav är Tjärnqvist fortfarande skadad.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
- SirDIFalot
Hypen handlar väl snarare om att han alltid gör mål mot gnaget i J20, slänger handskarna varje gång de möter packet. Startade "smutsiga gnaget!" ramsan till publiken efter matchen. Om du vill se det: http://www.facebook.com/#!/video/video. ... 1572110006Mäklaren skrev:Haha ja, det säger jag inte emot. Han har gjort det OK, men det är bara hypen som är helt otroligt missvisande.
Sen att han åkte med på bortamatcherna i hockeyn mot Brynäs och HV i slutspelet och sjöng och visade djurgårdsanda. Han är otroligt mycket DIF helt enkelt och därför hoppas alla mycket på honom.
Expert.
-
Säger bara: tillbaks med dom BLÅA tröjorna nu, såg ju hur det gick mot hv i premiären emot den 30 november, vinst med 3-2 efter full tid, förlust med 2-0, helt enkelt: Djurgården hör hemma i de blåa tröjorna!
Over and out!
Over and out!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
[arne hegerfors mode]
4-5 (straffar, Frölunda)
3-4 (SD förlust mot Brynäs)
2-3 (SD förlust mot HV71)
1-2 (SD förlust mot Timrå)
0-1 (SD förlust mot Luleå?)
4-3-2-1 gjorda mål.
5-4-3-2 insläppta mål.
Kan vi alltså räkna med en 0-0 match imorgon där serieledarna vinner i Suddendeath för att fullborda den märkliga resultatraden?
[/arne hegerfors mode]
4-5 (straffar, Frölunda)
3-4 (SD förlust mot Brynäs)
2-3 (SD förlust mot HV71)
1-2 (SD förlust mot Timrå)
0-1 (SD förlust mot Luleå?)
4-3-2-1 gjorda mål.
5-4-3-2 insläppta mål.
Kan vi alltså räkna med en 0-0 match imorgon där serieledarna vinner i Suddendeath för att fullborda den märkliga resultatraden?
[/arne hegerfors mode]
Och helt jävla plötsligt blev det så otroligt viktigt att vinna imorgon. Nu har vi chans att rycka ifrån bottenträsket och därmed även råttpacket!
SirDIFalot skrev:Mitman väger redan 90 kg. Tror inte han bör lägga på sig mer nu.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Hoppas också stenhårt på de blå tröjorna imorgon!
Angående Mitman så har jag inte riktigt hunnit bilda mig en uppfattning om honom som spelare... kommer väl in i det så småningom, antar jag, men ser ut som lite dålig tajming allt han gjort hittils på isen. Gillar dock skarpt den inställningen han verkar ha.
Angående Mitman så har jag inte riktigt hunnit bilda mig en uppfattning om honom som spelare... kommer väl in i det så småningom, antar jag, men ser ut som lite dålig tajming allt han gjort hittils på isen. Gillar dock skarpt den inställningen han verkar ha.
Jo jag vet att han startade den där sången, jag var själv där. Men att en juniorspelare som bara uttrycker att han älskar DIF och hatar gnaget genom att vara lika vulgär som vilken tonårskille i klacken som helst, kan bli så fruktansvärt populär tycker jag är märkligt.SirDIFalot skrev:Hypen handlar väl snarare om att han alltid gör mål mot gnaget i J20, slänger handskarna varje gång de möter packet. Startade "smutsiga gnaget!" ramsan till publiken efter matchen. Om du vill se det: http://www.facebook.com/#!/video/video. ... 1572110006Mäklaren skrev:Haha ja, det säger jag inte emot. Han har gjort det OK, men det är bara hypen som är helt otroligt missvisande.
Sen att han åkte med på bortamatcherna i hockeyn mot Brynäs och HV i slutspelet och sjöng och visade djurgårdsanda. Han är otroligt mycket DIF helt enkelt och därför hoppas alla mycket på honom.
Säger dock inte att han inte är värd att hyllas. Jag sjunger själv med i hyllningsramsorna och gillar hans inställning, men han är knappast nån gud.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Spelar man med den inställningen iklädd Djurgårdens färger samt uttrycker sitt hat mot aik både på och vid sidan av isen, då är man i alla fall en gud för mig.Mäklaren skrev: Säger dock inte att han inte är värd att hyllas. Jag sjunger själv med i hyllningsramsorna och gillar hans inställning, men han är knappast nån gud.
Jag begär inget mer.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Då kan man utgå från att du sitter hemma och suger på tummen då-daniel- skrev:Ja, det är onekligen imponerande att lyckas locka minst 6500 till Hovet en sketen tisdag efter 5 raka förluster (eller vad de nu blir).Mäklaren skrev:DIF-familjen fortsätter att ställa upp och visar att den är landets i särklass bästa. Dags för spelarna att någon jävla gång betala tillbaka?
Dags att käka taggtråd nu DIF och köra över skoterraggarna.

Skicka hinken imorgon, underbart! Kan vi inte skicka in den i omklädningsrummet också, så dem kan betala tillbaka, eftersom dem inte gör det på isen.