Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
http://www.youtube.com/watch?v=07gbEcRKlnY
Film från idag. Hoppas verkligen inte den här körs för ofta nu.
Expert.
Absolut! Jag glömde min halsduk idag för första gången, och givetvis hade jag behövt den idagMash skrev:Självklart till derby, dock så är det krav på halsduk i så fall

Men fan asså, det blir så sjukt snyggt när man kör rörelser i takt med växelramsor. Dom som är bäst i världen på det lär vara Carsi (Besiktas supportrar) som gör det ofta och jävligt bra.
Det där klippet är bland det mäktigaste som har hänt på en arena. Det hade inte varit helt fel om vi hade lyckats köra vår ramsa med hela Hovet/Globen en dag. Det hade varit något!
Salas skrev:Absolut! Jag glömde min halsduk idag för första gången, och givetvis hade jag behövt den idagMash skrev:Självklart till derby, dock så är det krav på halsduk i så fall![]()
Men fan asså, det blir så sjukt snyggt när man kör rörelser i takt med växelramsor. Dom som är bäst i världen på det lär vara Carsi (Besiktas supportrar) som gör det ofta och jävligt bra.
Det där klippet är bland det mäktigaste som har hänt på en arena. Det hade inte varit helt fel om vi hade lyckats köra vår ramsa med hela Hovet/Globen en dag. Det hade varit något!
I Globen: Kortsida mot kortsida och sedan långsida mot långsida, det hade varit något om man hade fått ihop det!
I Hovet: Klacken och högersidan, AS och vänstersidan. Hade varit det ultimata och jävlar vad ''experterna'' hade fått äta upp sina egna ord!
Det klippet gjorde min dag! TackSirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=07gbEcRKlnY
Har inte riktigt förstått vilka ni i Blue Brigade är, gamla Blue Saints-rävar? Är ni aktiva inom fotbollen?
Grymt jobb vilket fall som helst.
Jag säger som Mäklaren, Blue Brigade - Kungarna av Hovet!
Samma ramsa en hel period, måste vara nytt rekord?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag tror det är rekord och på vilket sätt det görs också.Edin skrev:Jag säger som Mäklaren, Blue Brigade - Kungarna av Hovet!
Tog ett par varv innan alla var med på texten men jävlar vad bra det blev sen.
Instämmer med de som sagt det tidigare: Blue Brigade - Kungarna av Hovet!
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Kom nyss på en sak, vad har hänt med människorna som slog på reklamskyltarna? Fan vad skönt att det är borta nu 
Än en gång säger jag grym insats av kortsidan idag, riktigt bra drag.

Än en gång säger jag grym insats av kortsidan idag, riktigt bra drag.
Det är faktiskt en av de skönaste saker de senaste matcherna. Det förstör verkligen så är så glad att jag inte hört dem på ett tag.Mash skrev:Kom nyss på en sak, vad har hänt med människorna som slog på reklamskyltarna? Fan vad skönt att det är borta nu
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kort klipp från igår, ledsen för skakig bild och kasst ljud, men det har inte dykt upp så många klipp så tänkte jag kunde bidraga..
Vi är f.n ca 50 medlemmar. Ett stort kompisgäng från början, en del var med i det som var Blue Saints, en del stod i klacken så sent som för två år sedan. En del är helt nya säsongare.Wire skrev:Har inte riktigt förstått vilka ni i Blue Brigade är, gamla Blue Saints-rävar? Är ni aktiva inom fotbollen?
En del av oss går på alla fotbollsmatcher också och håller då till på F.
Snittåldern hos oss är nog 25-35 och alla som signat för oss är införstådda med vad som gäller för att stå på A11.
Vi kände att vi ville lyfta sittplats till nya nivåer och kände att Djurgårdspubliken var något bra på spåren i slutet av förra säsongen. Vi försöker hetsa allt och alla samt bidra för att sången ska sprida sig ut på långsidan. Det finns många chipsrövar kvar men fler och fler börjar haka på runt omkring.
På storsatsningen har vi fått biljetter mitt på långsidan, så var beredda på gårdagens ramsa i den fetaste versionen hittills...
Stiff skrev:Vi är f.n ca 50 medlemmar. Ett stort kompisgäng från början, en del var med i det som var Blue Saints, en del stod i klacken så sent som för två år sedan. En del är helt nya säsongare.Wire skrev:Har inte riktigt förstått vilka ni i Blue Brigade är, gamla Blue Saints-rävar? Är ni aktiva inom fotbollen?
Snittåldern hos oss är nog 25-35 och alla som signat för oss är införstådda med vad som gäller för att stå på A11.
Vi kände att vi ville lyfta sittplats till nya nivåer och kände att Djurgårdspubliken var något bra på spåren i slutet av förra säsongen. Vi försöker hetsa allt och alla samt bidra för att sången ska sprida sig ut på långsidan. Det finns många chipsrövar kvar men fler och fler börjar haka på runt omkring.
På storsatsningen har vi fått biljetter mitt på långsidan, så var beredda på gårdagens ramsa i den fetaste versionen hittills...
Sjukt bra, även Fimpen var tacksam för stödet http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... basta.html
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Det var jävlar i mig den fetaste ramsan någonsin med ett extremt jävla bra utförande som rent visuellt nästan fick mig att komma i byxan!
Jag vill tillbaka!
Jag vill tillbaka!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
-
Tack för infon, har också varit oerhört intresserad av detta nya fenomenet Blue Brigade. Ni ska ha all elosch för det ni gör. Vansinnigt drag från er sektion hela säsongen, och inte minst igår. Satt med gåshud! Kan inte låta bli att redan nu längta till den 6:e, tror att det kommer bli det mäktigaste trycket någonsin.Stiff skrev:Vi är f.n ca 50 medlemmar. Ett stort kompisgäng från början, en del var med i det som var Blue Saints, en del stod i klacken så sent som för två år sedan. En del är helt nya säsongare.Wire skrev:Har inte riktigt förstått vilka ni i Blue Brigade är, gamla Blue Saints-rävar? Är ni aktiva inom fotbollen?
100% DJURGÅRDSJ***L
Till och med jag, som en tjock chipsätare, började hetsa folket brevid mig på AS. Vi var nog hela rad 5 som var med på ramsan i tredje och nog fan får vi tacka Blue brigade för detta!
Tycker denna match var det bästa i klackväg, inklusive derbymatcherna.
Tycker denna match var det bästa i klackväg, inklusive derbymatcherna.