Djurgårdens IF - Timrå IK, 4/12 2010
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 4/12 2010
Dom enda som höll elitserieklass idag var klacken!! Stor eloge!!
Och vi har fan itne svårt att ta tillvara på våra målchanser för 8 av 10 avslut är så jävla risiga att de inte kan räknas som målchanser. I fotboll (ursäkta svordomen) brukar såpass usla "målchanser" sluta med inkast till försvarande lag. *suck* Nu är nog fan råttet mågat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Elitserieklass? Världsklass skulle jag säga!pinga19 skrev:Dom enda som höll elitserieklass idag var klacken!! Stor eloge!!

Om klacken höll elitserieklass så höll aktiv sittplats världsklass. Som dom kämpade för att få igång ramsan, och det blev ju sjukt lyckat. Ramsan kommer att höras många gånger på Hovet framöver, det kan jag lova.pinga19 skrev:Dom enda som höll elitserieklass idag var klacken!! Stor eloge!!
-
- Säsongskort: Ja
Jävligt trött på oavgjorda matcher och rutten som fan på övertidsförluster. Nu får det räcka! Fyra i rad. F Y R A oavgjorda/övertidsförluster (eller straffar) i rad.
Varför är det alltid minst en lagdel som inte funkar?
Målvakterna läcker som såll och när de inte gör det slarvar backarna så man blir olycklig eller så finns det inte någon anfallare som skulle kunna träffa målet ens om det var stort som ett fotbollsmål.
Varför kan inte delarna fungera samma dag?!? Helst genom en hel match också, men som det är just nu skulle jag vara glad om det kunde se bra ut i åtminstone en hel period i streck.
Härligt drag i hela tredje perioden. Grymt kul! Länge sedan den sången kördes och tror aldrig vi gjort det i den versionen.
Varför är det alltid minst en lagdel som inte funkar?
Målvakterna läcker som såll och när de inte gör det slarvar backarna så man blir olycklig eller så finns det inte någon anfallare som skulle kunna träffa målet ens om det var stort som ett fotbollsmål.
Varför kan inte delarna fungera samma dag?!? Helst genom en hel match också, men som det är just nu skulle jag vara glad om det kunde se bra ut i åtminstone en hel period i streck.
Härligt drag i hela tredje perioden. Grymt kul! Länge sedan den sången kördes och tror aldrig vi gjort det i den versionen.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Nä nu är det dags att kolla på en Djurgårdare som alltid visar bra inställning
Douglas Murray..Montreal - San Jose på tv10 nu
Douglas Murray..Montreal - San Jose på tv10 nu
Vi kommer att missa slutspelet denna säsong. Var så säkra.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Besvikelsen är enorm. Vi kan inte ens slå ett skoteråkande b-gäng från Timrå. Var fan är viljan någonstans? Här laddar man upp sjukt mycket i flera dagar å skriker bort sin röst, men vad får man tillbaka? Inte ett jävla piss. Usch. Något måste göras.
Skön ramsa vi körde i tredje dock. Aldrig varit med om att man kört en enbart en ramsa under en hel period. Kärlek.
Skön ramsa vi körde i tredje dock. Aldrig varit med om att man kört en enbart en ramsa under en hel period. Kärlek.
Det är nog det enda jag inte oroar mig över just nu. Det känns kassaskåpssäkert. Med laget och den inställning de visar upp hela tiden finns ingen annan logisk utgång.Mäklaren skrev:Vi kommer att missa slutspelet denna säsong. Var så säkra.
Det jag tycker är mest jävla tragiskt är de juniorer som tvingas spela tillsammans med gamla feta farbröder som inte gör sitt jobb och som får de unga att skämmas och dessutom att utvecklas illa. De kanske ska vägra att placeras i DIFs A-lag?! Lika bra att spela J20 för där går det undan och där finns hungern. Stackars jävlar.
Riktigt bra gung i 3:e, klacken och aktiv sittplats kan man i alla fall inte klaga på en dag som denna. Jag hoppas bara att denna sång används med måtta. Jag har dock på känn att folk kommer försöka dra igång den 5-6 gånger per match, som vi ser händer med Hardy Nilsons/Johanssons JK och Kämpa - Djurgården match efter match. Det tar död på ramsorna helt. När denna dras igång ska den även hållas i, precis som idag. Dock inte en hel period nödvändigtvis men åtminstone 10 minuter. Så se till att starta denna sång med lite tanke bakom. Låt Blue Brigade sköta det kanske...Salas skrev:Om klacken höll elitserieklass så höll aktiv sittplats världsklass. Som dom kämpade för att få igång ramsan, och det blev ju sjukt lyckat. Ramsan kommer att höras många gånger på Hovet framöver, det kan jag lova.pinga19 skrev:Dom enda som höll elitserieklass idag var klacken!! Stor eloge!!
Nåja, jobbigt med ännu en övertidsförlust, detta är inte bra...
You and I are gonna live forever!
Senaste matcherna har börjat likna början av förra säsongen, att vi spelar bra men torskar ändå. Till skillnad från förut då vi spelade uruselt och torskade.
Idag var vi det bättre laget, inget snack. Vi föll, precis som mot hv, på ineffektivitet.
Det ser bättre ut. Bara vi börjar sätta puckarna!
Bra drag för övrigt.
Idag var vi det bättre laget, inget snack. Vi föll, precis som mot hv, på ineffektivitet.
Det ser bättre ut. Bara vi börjar sätta puckarna!

Bra drag för övrigt.
När? Mot HiV? Idag? Närdå? Vi är inte bra när våra anfall bränner sitt krut i sarghörnen.Biaas skrev:Senaste matcherna har börjat likna början av förra säsongen, att vi spelar bra men torskar ändå. Till skillnad från förut då vi spelade uruselt och torskade.
Det ser bättre ut. Bara vi börjar sätta puckarna!![]()
Bra drag för övrigt.
Idag tog vi läktarkulturen till en ännu högre nivå. Ramsan som BlueBrigade drog igång var riktigt skön (visst var den ny?), den var lätt att hänga med på och kul med växelsången. Fantastiskt!
Idag kämpade alla om varje puck i varje situation, ingen vek ner sig. Visst var det några stycken som inte åkte skridskor hela tiden men det kan jag förstå, vi är på gång. Mot Luleå på Tisdag kommer det smälla, då visar vi vad vi går för.
Det enda jag har att klaga på är skotten, dags att börja sikta. Mackans straff var dålig, Widing hade ett par skott över och utanför och Eklund sköt nog bara över. Varför kan inte alla göra som Falken? Sikta in sig under armhålan eller strax över benskyddet, det är inte svårare än så.
Kämpa Djurgården!
Idag kämpade alla om varje puck i varje situation, ingen vek ner sig. Visst var det några stycken som inte åkte skridskor hela tiden men det kan jag förstå, vi är på gång. Mot Luleå på Tisdag kommer det smälla, då visar vi vad vi går för.
Det enda jag har att klaga på är skotten, dags att börja sikta. Mackans straff var dålig, Widing hade ett par skott över och utanför och Eklund sköt nog bara över. Varför kan inte alla göra som Falken? Sikta in sig under armhålan eller strax över benskyddet, det är inte svårare än så.
Kämpa Djurgården!
Ja, idag men inte mot hv, där de ägde matchen TOTALT...vi hade inte ett skit....46 skott men inget annars...Magnutz skrev:När? Mot HiV? Idag? Närdå? Vi är inte bra när våra anfall bränner sitt krut i sarghörnen.Biaas skrev:Senaste matcherna har börjat likna början av förra säsongen, att vi spelar bra men torskar ändå. Till skillnad från förut då vi spelade uruselt och torskade.
Bra drag för övrigt.
Vi var bättre än Timrå i alla fall trots det eviga sarghörnssnurrandet.
Hallå ellerBiaas skrev:Magnutz skrev:Biaas skrev:Senaste matcherna har börjat likna början av förra säsongen, att vi spelar bra men torskar ändå. Till skillnad från förut då vi spelade uruselt och torskade.
Bra drag för övrigt.

sorry jag quotade fel inlägg det är ditt sista inlägg biaas där du skrev att vi blev utspelade av hv sist
Senast redigerad av samiam den 2010-12-04 20:45:27, redigerad totalt 1 gånger.
DIF kommer vara nummer 1 igen