Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Snazzi »

Edin skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Btw: Edin, veckopeng beskattas inte.
Vad är det här för påhopp? Ska jag polisanmäla dig för förtal eller? :D
Domstolen finner det föga troliga att Edin tjänar egna pengar, och därmed betalar skatt till staten Sverige. Att Edin får pengar veckovis, eller månadsvis, av närstående finner vi ytterst troligt.
Inga påföljder skall tillämpas, och BOMBOM BOUCHARD skall genast försättas på fri fot.

Om Ekman får något som helst straff kommer jag personligen att anmäla varenda ful incident en Brynäsare gör under resten av säsongen.
DIF MOT RUBBET!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

JVM truppen släpps i SVT2 om några minuter.

Tror vi tappar Norman och Celhin.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Shit!!
Mika Zibanejad!
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev:Shit!!
Mika Zibanejad!
Jävlar, hur fan gick det till? :shock:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:
Mika Zibanejad!
Trodde Weigel eller i alla fall Sörensen skulle gå före honom. Och förmodligen massvis av spelare från andra klubbar. Men men... Kul för honom!
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:
Edin skrev:
Mika Zibanejad!
Trodde Weigel eller i alla fall Sörensen skulle gå före honom. Och förmodligen massvis av spelare från andra klubbar. Men men... Kul för honom!
Zibanejad har spetskvaliteter som gör honom till en oerhört ovanligt talangfull hockeyspelare. Det han saknar/saknat är jämnhet. Nu är det ju såklart inte så att han garanterat åker med till Buffalo, men om han gör det så kan han bli en riktig joker. Hans balans och skridskoåkning luktar världsklass till exempel.

Weigel spelar moget om än ospektakulärt som center och Sörensen är en duktig offensiv forward, men Mika har egenskaper som de inte har.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Nästa gång jag springer på minsta kampsportsgala på TV kommer jag polisanmäla hela rubbet.

Undrar om han inser vilken skitstorm han försatt sig själv och andra i.

If it is war they want it is war they are going to get
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

F: Hur är hardy som tränare?
Staffan Kronwall: Ganska lugn, kramgo björn nästan haha, nä rättvis och trygg skulle jag säga.

:shock:
DIF!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Upp med Zibanejad! Har haft koll på honom ett tag. Jävligt kul att han kom med i förtruppen till JVM och ännu ett bevis på att han borde få nån match i Elitserien.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
hocki

Inlägg av hocki »

Jim Morrison skrev:Upp med Zibanejad! Har haft koll på honom ett tag. Jävligt kul att han kom med i förtruppen till JVM och ännu ett bevis på att han borde få nån match i Elitserien.

Kan bli es debut redan i morgon...

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... eslut.html
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Har tänkt lite mer på det här med att polisanmäla en idrottare för något som den gör mot en annan idrottare under spelets gång.

Att polisanmäla en sådan situation som den med Nisse, Silfverberg och Svedberg är inte bara fånigt, det är respektlöst. Det svenska rättsväsendet har brist på både tid och resurser. Misshandelsfall, våldtäktsfall, rån och inbrott avskrivs eller utreds inte tillräckligt på grund av att det inte finns personal eller tid så att det räcker till. Att den här händelsen anmäls och att en åklagare väljer att gå vidare med fallet är respektlöst framförallt mot dem som drabbats av de riktiga brotten och även mot dem som jobbar inom rättsväsendet och inte hinner utreda verkliga fall. Omdömeslöst av åklagaren.
De kan verkligen inte ha mycket att göra i Gävle...

Idrotten är en egen värld med en egen typ av rättsystem, låt dem sköta sakerna själva. Skulle det hända något riktigt allvarligt (typ slå av armen på riktigt så att den ligger lös på isen) kan och ska samhällets rättsväsen kopplas in.

Lite off topic, men jag är fortfarande arg och behövde få skriva av mig lite.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
fern

Inlägg av fern »

Wainscotting skrev:Text...
Håller verkligen med.
Big time.

F.ö, så vore det en smärre katastrof för hela etablissemanget om de inte väljer att lägga ned fallet snarast.
DIF
Bergan

Inlägg av Bergan »

Som jag skrev i en annan tråd innan moderatorn ingrep och flyttade diskussionen hit: en hockeyspelare anses samtycka till misshandel av normalgraden och det Ekman gjorde var definitivt inte över normalgraden, snarare var det en ringa misshandel. Något åtal kommer det inte att bli.

Det anses inte möjligt att samtycka till grov misshandel. Jag kan alltså inte gå fram till en AIK-supporter och be honom misshandla mig grovt; han blir åtalad och straffad om han hörsammar min begäran. Av det skälet kan man, enligt min mening, sätta ett frågetecken för lagligheten av vissa bisarra kampsporter, UFC och allt vad de heter. En statlig utredning för några år sedan kom emellertid fram till att det inte var fråga om grov misshandel.

Domare, funktionärer och ledare samtycker förstås inte till något våld alls, jfr Andreas Jämtin som blev dömd för misshandel när han pucklade på Micke Sundlöv i spelargången för ett par år sedan.
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Det har ju hänt en gång tidigare att en hockeyspelare anmälts för misshandel efter en match.

Tobias Dahlström i Nora HC dömdes 28 april 2009 till två månaders fängelse av Västmanlands Tingsrätt efter ett slagsmål i en match 2007 mot Skultuna i Division 3. Hovrätten ändrade senare straffet till Villkorlig dom och böter.
http://na.se/sporten/ishockey/1.633752- ... eyslagsmal
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Marie Hallman skrev:Mario Kempe och Patrick Cehlin avrundade kvällen med att se på J20matchen mellan DIF och Modo (som DIF vann, 14:e raka segern för J20 superelitlaget).
Riktiga järnkaminer. Den stora frågan är varför resten av laget inte stannade och kollade, dom har ju ett och annat att lära från J20..
Skriv svar