Eftersom Pihl hade en sämre inkomst då så blir hans böter också mindre än nisses... De är den enkla förklaringen...DIF_Soldier skrev:"Så då kan inte jag låta bli att vara nyfiken på hur man hade dömt om Johansson fått huvudet avslaget."Jepe skrev:Nyström:
Hur fasen är denna karl funtad egentligen?...Ska man väga in det uppsåtet eller den likgiltigheten för följderna lika mycket som hur det faktiskt går för spelaren som blir attackerad?
Jag tycker nog det. Till stor del åtminstone.
Men så verkar inte disciplinnämnden tänka alls.
Så då kan inte jag låta bli att vara nyfiken på hur man hade dömt om Silfverberg fått armen avslagen.
Hur många matcher mer hade det kostat Ekman?
Samtidigt är jag förstås väldigt glad över att vi aldrig får svar på den frågan. ....
Edit: Hur i HELVETE kan Ekmans slashing på handen betyda 15 000 mer i böter än en SLASHING MOT ANSIKTET? Pihls är ju dessutom solklart mer avsiktlig.
Pihls böter: 65 000
Ekmans böter: 80 000
FY FAN, säger jag!
Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
Måste tyvärr hålla med, hade hoppats på Nisse. När vi får in lite ungt kött och blod känns det som om det höjer våra "stjärnor", så låt juniorerna vara kvar och bidra med fart och fläkt!jensa öhling skrev:Med Ekman borta blev det äntligen fart på laget. Han var ju också borta när vi lätt slog Timrå borta.
Synd att knappast någon annan vill ha Nisse så vi kunde bryta kontraktet.
Hoppas laget tar med sig det positiva från matcher igår! Känns om om det var gamla DIF som var tillbaka!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Ölvestad - Ottoson - Mackan
Ekman/Widing - Kruger - Cehlin
Tjärna - Fimpen - Kempe/Tim
Brodin - Norman - Mitman
Extra: Tim/Kempe, Widing/Ekman
Första har ju potential, blir tunga att möta men ska inte ha en ren förstakedje roll.
I andra kommer Cehlin in med fart. Kruger får stå för sista passningen och Widing/Ekman får ta sin roll framför mål.
Tredje borde spela +/- 0 och kunna göra ett mål då och då. Kan kämpa in pucken, styra in pucken och dribbla in pucken.
Fjärde ska tackla, med en Norman som tar stort ansvar. Brodin har utvecklat sin tacklingsförmåga enormt. Mitman behöver 2-3 matcher för att bli varm i kläderna. Kedjan skall inte dra på sig utvisningar.
Ekman/Widing - Kruger - Cehlin
Tjärna - Fimpen - Kempe/Tim
Brodin - Norman - Mitman
Extra: Tim/Kempe, Widing/Ekman
Första har ju potential, blir tunga att möta men ska inte ha en ren förstakedje roll.
I andra kommer Cehlin in med fart. Kruger får stå för sista passningen och Widing/Ekman får ta sin roll framför mål.
Tredje borde spela +/- 0 och kunna göra ett mål då och då. Kan kämpa in pucken, styra in pucken och dribbla in pucken.
Fjärde ska tackla, med en Norman som tar stort ansvar. Brodin har utvecklat sin tacklingsförmåga enormt. Mitman behöver 2-3 matcher för att bli varm i kläderna. Kedjan skall inte dra på sig utvisningar.
Född till sportchef.
- Silverminken
- Medlem: Ja, vanlig medlem
BÅDE Boork och Nyström undrar hur det hade blivit om armen blivit avslagen.. är dem båda totalt psyksjuka! och så är tydligen Pihls slag i ansiktet inte lika illa eftersom den andra var beredd på det. Idioter.. Orkar inte läsa mer om det här
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
- DIF_Soldier
Ska inte spela någon som helst roll. Med det resonemanget borde ju varje hemlös människa gå runt och misshandla människor eftersom de inte kan få böter på grund av 0kr i inkomst. Pihl bör betala Johanssons tandläkarräkning om han så ligger på gatan i en banankartong, och Ekman är skyldig Silfverberg en tub Zon-salva.Dusinator skrev:Eftersom Pihl hade en sämre inkomst då så blir hans böter också mindre än nisses... De är den enkla förklaringen...DIF_Soldier skrev:
"Så då kan inte jag låta bli att vara nyfiken på hur man hade dömt om Johansson fått huvudet avslaget."
Edit: Hur i HELVETE kan Ekmans slashing på handen betyda 15 000 mer i böter än en SLASHING MOT ANSIKTET? Pihls är ju dessutom solklart mer avsiktlig.
FY FAN, säger jag!
Säg den glädje som varar
DIF_Soldier skrev:Ska inte spela någon som helst roll. Med det resonemanget borde ju varje hemlös människa gå runt och misshandla människor eftersom de inte kan få böter på grund av 0kr i inkomst. Pihl bör betala Johanssons tandläkarräkning om han så ligger på gatan i en banankartong, och Ekman är skyldig Silfverberg en tub Zon-salva.Dusinator skrev:Eftersom Pihl hade en sämre inkomst då så blir hans böter också mindre än nisses... De är den enkla förklaringen...DIF_Soldier skrev:
"Så då kan inte jag låta bli att vara nyfiken på hur man hade dömt om Johansson fått huvudet avslaget."
FY FAN, säger jag!
Nu ÄR ju bötesbeloppen baserade på inkomst, precis som termen "dagsböter" i det civila livet baseras på en persons inkomst. Så ja, en hemlös skulle inte få mer än en minimisumma som jag inte vet vad den ligger på idag och brottsskadefonden skulle få gå in med resterande belopp.
Har ni läst följande artikel? http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... serielagen
Bork, vad har han emot Djurgården? Hur kan han ranka Djurgårdens form som elitseriens sämsta? Visserligen har vi förlorat 4 rakar, men 3 av dom är på straffar/övertid. Vi har trots allt stått för starka upphämtningar och fått fart på spelat framåt.
Håller dock med honom om defensiven och målvaktsspelet.
Bork, vad har han emot Djurgården? Hur kan han ranka Djurgårdens form som elitseriens sämsta? Visserligen har vi förlorat 4 rakar, men 3 av dom är på straffar/övertid. Vi har trots allt stått för starka upphämtningar och fått fart på spelat framåt.
Håller dock med honom om defensiven och målvaktsspelet.
Håller med Boork om exakt allting där, vi kan inte tro vi är stjärnor för att vi körde över HV. Krävs mer än så för att övertyga mig. Har varit inne på det tidigare, och vi är seriens för tillfälligt sämsta lag ihop med Timrå och Södertälje. (Kanske AIK)
Ödesmatch idag, satan så nervöst :/
Ödesmatch idag, satan så nervöst :/
Ingen match idag, inte förän på Lördag.
Tycker inte som Bork, vi är på uppgång. Det börjar hända saker i laget, finns lite tendenser från förra året. Hoppas innerligt att våra stjärnot förstår allvaret, dom är vuxna nog att inse att det inte håller att glida på en skridsko.
Tycker inte som Bork, vi är på uppgång. Det börjar hända saker i laget, finns lite tendenser från förra året. Hoppas innerligt att våra stjärnot förstår allvaret, dom är vuxna nog att inse att det inte håller att glida på en skridsko.
Åklagare går vidare med Ekmans slashing: "Kan inte säga att det där är något man får tåla"
http://www.hockeykanalen.se/1.1931180/2 ... n_far_tala
Sjukt, det är så helt jävla sjuktwarrant skrev:Åklagare går vidare med Ekmans slashing: "Kan inte säga att det där är något man får tåla"
Ja, fyfan...sthlm1891 skrev:Sjukt, det är så helt jävla sjuktwarrant skrev:Åklagare går vidare med Ekmans slashing: "Kan inte säga att det där är något man får tåla"
Den där inavlade jävla bonden kan ju ha förstört idrott för oss andra.
Jävla fittmongo.
Känns ju jävligt skönt att veta att mina skattepengar kommer väl till användning.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Låt drevet gå. Dessa idioter (Nyström, Boork, Anrell o.s.v.) svetsar bara samman oss mer. Nu är det verkligen vi mot resten. Tror helt klart att vi kommer starkare ur detta.
Vi börjar med att köra över Tikarna på Lördag.
Btw: Edin, veckopeng beskattas inte.
Vi börjar med att köra över Tikarna på Lördag.
Btw: Edin, veckopeng beskattas inte.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vad fan är det för jävla polismyndighet vi har i Sverige? Blir jävligt förbannad när jag läser detta. Om Ekmans slashing ska räknas som misshandel, vad räknas Hedmans tilltag som? Vad räknas Phils tilltag som?sthlm1891 skrev:Sjukt, det är så helt jävla sjuktwarrant skrev:Åklagare går vidare med Ekmans slashing: "Kan inte säga att det där är något man får tåla"
Slashing tog inte illa, Silfverberg spelade vidare.
Vilken jävla råtta, lovar att det var en råtta (eller en klen gävlebo) som anmälde honom. Fan det är hockey och så pass allvarligt var det inte.
Låt oss anmäla Svedberg för mordhot!
DIF MOT RUBBET!
Vad är det här för påhopp? Ska jag polisanmäla dig för förtal eller?BOMBOM BOUCHARD skrev: Btw: Edin, veckopeng beskattas inte.

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.