DIFVästertorp skrev:Mäklaren skrev:Dessutom spelade han antagligen med någon som kunde ge honom de perfekta passningar, som man ser på videon. I DIF har vi inte den passningsläggaren som ger Widing de enkla målen. Där tror jag att förklaringen ligger.
Hahhaahaha, ditt jävla Lasse Anrell snack börjar gå över styr. För jag antar att du bara e här för att provocera? Det roliga e att ditt Kruger snack lyckats lura med några till. Om du mot förmodan e allvarlig föreslår jag att du tittar på dvd från samtliga matcher(där Kruger deltagit) iår och sen tänker om. Widings självförtroende i avsluten e det enda som hindrat honom. Killen har säkert fått 20-30 lägen av Kruger där han iaf på hälften borde gjort mål
Det handlar snarare om okunskap att hävda att Kruger är en otroligt vass framspelare i Elitserien. Passningarna han får fram är allt för ofta studspuckar och passningar på backhand. Ibland får han dock till det väldigt bra. 20-30 lägen där det borde ha varit mål? Om du syftar på alla gånger som Krüger slagit en genomskärare som ''vobblat'' för mycket för att Widing ska kunna få träff på den, ja då är vi nog uppe i 20-30 gånger. Som sagt, Krüger har potential, men hans passningar är väldigt ofta inte bättre än att de bara kommer fram till spelaren, de landar mer sällan mitt på bladet.
Jämför med Linkan som under säsongen 06/07 lyfte upp en helt okänd brunkare till oanade höjder med sina helt otroliga passningar. Då satt verkligen ALLA passningar på Hörnqvist blad. Att en etablerad toppspelare och målskytt som Widing skulle missa 20-30 sådana lägen på Linkans passningar, ser jag som en utopi. Det är den stora skillnaden mellan Krüger och andra, mer etablerade passningsläggare i serien. Passningarna hamnar, utan att studsa, på bladet, till skillnad från Krügers som väldigt ofta fladdrar.
Krüger kommer dock att bli en av dessa.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.