Djurgårdens IF - Hv71, 30/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Hv71, 30/11 2010

Inlägg av Magnutz »

Edin skrev:
Magnutz skrev:
Som sagts tidigare: Trots poängtapp idag är det med en annan känsla jag drar mig till kojs än senast det torskades.
Jag vet inte... Vi spelade ju så förbannat bra idag, men samtidigt fick vi bara en pinne, så idag är det med en otrolig frustration som bubblar inuti en.

Men men, hellre arg och bitter än förkrossad och förtvivlad.
Såå sant!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Wainscotting
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wainscotting »

Kan inte på rak arm komma på någon annan match jag sett där ett lag har varit så överlägset i antalet skott och antalet powerplay och ändå förlorat. Må vara i sudden, men förlorat. Sjukt.
Så ineffektivt att man nästan blir gråtfärdig, men de skjuter åtminstone. Kan de bara se till att rikta in skotten lite bättre kan det bli en rolig vinter och vår. Skott ur konstiga vinklar och skott rakt på Larsson som gör en monstermatch.

Bra fart idag.

För övrigt tycker jag att det var för få straffar. Alldeles för få.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Wainscotting skrev:Kan inte på rak arm komma på någon annan match jag sett där ett lag har varit så överlägset i antalet skott och antalet powerplay och ändå förlorat. Må vara i sudden, men förlorat. Sjukt.
Så ineffektivt att man nästan blir gråtfärdig, men de skjuter åtminstone. Kan de bara se till att rikta in skotten lite bättre kan det bli en rolig vinter och vår. Skott ur konstiga vinklar och skott rakt på Larsson som gör en monstermatch.

Bra fart idag.

För övrigt tycker jag att det var för få straffar. Alldeles för få.
Tror det beror på att domarnivån är på tok för hög. De är för jädrans bra helt enkelt för att blåsa straffar eller för att döma bort två mål. Inom 2 minuter.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Måste bara poängtera att Sillen gjorde det förbannat bra idag, jävla fart och teknik han har när han väl vill. Synd bara att han inte fick " det där målet ".
Norrastååå

Inlägg av Norrastååå »

Jag var på plats på Hovet och måste säga att jag aldrig någonsin sett en så usel domarinsats. Billiga obegripliga utvisningar på rad mot HV. Åtminstone den andra straffen mot DIF svår att förstå. Ölvestad hade aldrig åkt ut för roughing om domaren hade blåst för holding the stick på HV-backen någon av de första 10 sekunderna istället för att vänta i 20 sek...

Summa sumarum tyckte jag att detta drabbade HV mest i första och andra perioden, men jag inser att ni också har skäl att vara missnöjda. Domarkaos.

Jag såg inte riktigt de bortdömda målen men på HV's forum var det en och annan som uppriktigt tyckte att DIF kunde fått något av de målen.

Intressant när båda lagens supportrar och spelare unisont tycker att domarna är totala plantor. Läckert när Laine sopade omkull domaren efter att han satt sin straff.

Jag lider med er och fattar att ni är frustrerade. Maken till ineffektiviet. Men jag tycker ni missar en grej. TEMPOT! DIF dominerade matchen så länge tempot var lååååågt. Det låga tempot gjorde det svårt att skapa de riktigt vassa chanserna. Sure, skott på mål, men när allt sker i slow motion så blir det inte så farligt + Daniel Larsson var förstås riktigt bra.

Tempo skall vara DIF's paradgren. Faktiskt. Fixa tempot så kommer pytsarna och då kan ni smiska upp de sista två gästerna på hemmaplan innan jul.

Pissigt med 6.003 åskådare också. Måste ni också fixa om det skall bli riktigt kul. T.o.m järnkamin-ramsan kroknar lite när så mycket av arenan är tom.

Lycka till framöver!

// JV
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Norrastååå, trots ditt vansinniga nickname här på forumet och trots det faktum att du håller på HV så måste jag säga att det känns skönt att inte behöva spy galla på motståndarsupportrarna (Just för att dom är just det, motståndarsupportrar).

Det får mig att känna mig mindre bitter, grattis till era poäng. Vi är inte lika förlåtande nästa gång.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Frikyrklig

Inlägg av Frikyrklig »

SkönaDjurgårn skrev:Sen så vill jag bara säga att FBK, AIK, *vilket lag som helst i hela världen*, inte ens kommer i närheten av mitt agg och hat gentemot HV71. Jag hatar dem av botten av mitt hjärta...
:lol:
- Och du är verkligen helt säker på att det inte i själva verket är kärlek du känner?
Vi är kristna
Vi är snälla
Vi är HV71
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:Förresten, den här Mitman som är så upphaussad. Vart var han idag? Han såg räddare ut än Andreas Holmqvist på isen.
Du verkar ha svårt att förstå ishockey, var det någon som inte var rädd så var det väl Mitman, han spelade sin första match med lite speltid som följd (ca 6 min), så han hann inte uträtta så mycket mer än några härliga tacklingar + att han hade driv i åkningen, men att påstå att han ser rädd ut är direkt okunnigt. Men du brukar bestämmar dig för vilka spelare som är kassa sedan är det skygglapparna på.

Det är tydligt att DIF spelar bättre när inte Ekman & Tjärna är med, dessa två spelarna är för sega/ångsamma, framförallt när DIF ska bygga upp ett anfall, visst Tjärna är bra på att stå framför mål i PP.

DIF borde avgjort matchen med sitt PP.
Domarna dömde bort TVÅ regelrätta mål.

Så att någon från hv yra om att det var lågt tempo, när DIF spelade med fart då kom håves alla utvisningar, dom hängde inte med helt enkelt.

Man ska inte förlore en sådan här match, visst Larsson stod på huvudet och räddade idag, men det ska inte räcka inte när ett lag är så överlägset.
Senast redigerad av Caveman den 2010-12-01 01:38:54, redigerad totalt 2 gång.
Norrastååå

Inlägg av Norrastååå »

Edin skrev:Norrastååå, trots ditt vansinniga nickname här på forumet och trots det faktum att du håller på HV så måste jag säga att det känns skönt att inte behöva spy galla på motståndarsupportrarna (Just för att dom är just det, motståndarsupportrar).

Det får mig att känna mig mindre bitter, grattis till era poäng. Vi är inte lika förlåtande nästa gång.
Haha, det räknar vi inte med heller...

Grejen är att som HV-fan känner man igen sig lite i det DIF visade ikväll. Man är spelförande lag, systematisk, dominerar periodvis, får mycket utvisningar med sig, skaffar chanser, skjuter mycket men gör inte mål. Men så är det det där med tempot. Det är lite förrädiskt att få spela mycket PP. Man luras lätt att dra ned tempot och då blir avsluten sämre, mer förutsägbara och motståndarnas målvakt ser bra ut.

Jag brukar hävda att man måste ta sig ur dåliga mönster med våld ;-). Tackla, proppa, retas, slåss. Höja intensiteten. Ändra mixen av signalsubstanser i de egna kropparna och ruska om matchbilden. Det är uppenbart att testa det när man blir utspelad. Men idag? När DIF spelar ut HV periodvis??? Jo, jag tror det också gäller när man dominerar, förlorar tempot och inte får utdelning. Grisa på en liten stund är det som gäller. Ni har ju några spelare som har detta i sin repertoar. Ekman (ledig idag...) och Ölvestad t.ex.

Well well, som ni ser så läser jag er lätt som en plätt. DIF är ju på sätt och vis ett litet HV - bara lite mesigare och fattigare... ;-))

Natti.

// JV
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mäklaren skrev:Det enda jag syftar på är att han höjts till skyarna av samtliga och därav har mina förväntningar dragits upp något enormt. Han var medioker och rädd.
Att du kallar hans insats för RÄDD är fan årets skämt. Det är nog bland det sopigaste jag läst här någonsin. Stort av dig att hacka på en junis som kommer in och gör sin checkingroll med bravur. Kliv på en isfläck imorgon, det förtjänar du.

Jag skämtar inte.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Frikyrklig skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Sen så vill jag bara säga att FBK, AIK, *vilket lag som helst i hela världen*, inte ens kommer i närheten av mitt agg och hat gentemot HV71. Jag hatar dem av botten av mitt hjärta...
:lol:
- Och du är verkligen helt säker på att det inte i själva verket är kärlek du känner?
hahahaha din signatur blev dagens garv.
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Säkert nån som redan varit inne på ämnet, men om vi bytt målvakter i denna match hade detta kunnat bli en ny klassiker i stil med denna
http://www.difhockey.se/match.php?id=472

Kul att se DIF i 60min denna gång, ser det ut så här så skiter jag nästan i om vi vinner eller inte.
Detta är DIF för mig!
Skylla på domaren kan man göra om man vill efter 2 bortdömda mål, men visst fan skulle vi avgjort detta efter all tid i PP.
Sällan jag sett en domare som tar för precis alla hakningar.

Dock ska vi inte segla iväg för långt efter denna match & tro att detta var vändningen.
Ingen slump att det var just Hv vi mosade (spelmässigt).
Minns efter premiären vad nöjd man var & tänkte tar vi Hv så tar vi resten också.
Sedan kom 4-5 raka torsk med tafatt & taffligt spel.
Hv är inte bra denna säsong, inte ännu iaf.
Så 1P efter denna totala energiuttömning är en riktigt dumsnål utdelning, det kan komma en reaktion redan på torsdag med trötta skallar & ben.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

AMMC skrev:
Mäklaren skrev:Det enda jag syftar på är att han höjts till skyarna av samtliga och därav har mina förväntningar dragits upp något enormt. Han var medioker och rädd.
Att du kallar hans insats för RÄDD är fan årets skämt. Det är nog bland det sopigaste jag läst här någonsin. Stort av dig att hacka på en junis som kommer in och gör sin checkingroll med bravur. Kliv på en isfläck imorgon, det förtjänar du.

Jag skämtar inte.
Ös på bara. Alla här inne verkar vara helt befriade från att förstå sig på mina provokationer. Klart som fan att Mitman gjorde det bra! Att jag säger något annat bör du ta med en rejäl nypa salt, annars kanske det är du som halkar på isfläcken.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Kariya

Inlägg av Kariya »

Det var ju en ny regel, den som kommer fri och får straff skulle ju även lägga densamma. Men vid HVs andra straff (som var helt feldömd) kom ju slibbet Falk fri, men det var slibbet Laine som tog hand om straffen. Skadade han sig eller? Eller är domarna helt blåsta?!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Kariya skrev:Det var ju en ny regel, den som kommer fri och får straff skulle ju även lägga densamma. Men vid HVs andra straff (som var helt feldömd) kom ju slibbet Falk fri, men det var slibbet Laine som tog hand om straffen. Skadade han sig eller? Eller är domarna helt blåsta?!
Den regeln gäller inte längre.
Skriv svar